klima arızası

iç ünitenin kirli yada tıkalı, filtrelerin bakımsız olması yada gaz eksikliğinden kaynaklanır..
 
Slm ustalarım.. Ayrı bir konu açmak istemedim..Bizim yan sınıfın klıması çalışıyor ama hiçbirşey üflemiyor..Yani boş çalışıyor..Şöyle bir dış ünitedeki borulara bakayım dedim elimle kontrol ettim kalın boruda buzlanma var...Eski bir klıma...Gaz eksilmiş veya bitmiş diyebilir miyiz ? Bir de filtre tıkanmışsa klımanın boş çalışmasına neden olabilir mi? Klıma çalışıyor ama hiçbirşey üflemiyor? Cevaplar için saolun....
 
%99 gazı bitmiş..

fanı çalışıyor ama soğuk üflemiyor mu yoksa fan hiç çalışmıyormu ? Filtre tıkalı olsa % 100 hava üflemesini kesmez. Bir miktarda olsa yani azda olsa hava dönüşü olmalı. Cihaz ilk start edildiğinde batarya sensörü belli bi sıcaklığa gelmeden fan çalışmaz. Bu yüzden gazı eksik oldugunu düşünüyorum.
 

Merhaba Serkan-48 ustam...Hiç soğuk hava yok..Hatta elimi uzattım iç ünite çalışıyo ama hiç hava gelmiyor..Tabiri caizse 0 hava diyebilirz..Ben de kalın boruya bakayım dedim..Baktım ve elledim buzlanma olmuş..Galiba ustam hem borular değişecek hem de gaz basılacak..Yanılıyor muyum?
 
Boruların değişimine gerek oldugunu düşünmüyorum.

Cihazın gazı nerden kaçırdığı tesbit edilip kaçak giderilip vakum ve gaz şarjı yapılmalı.. Kaçak giderilmeden gaz verilmemesi lazım. Bazı usta olmayanlar bu şekilde idare etsin deyip şarj yapıyorlar kaçak giderilmediği için bir süre sonra yine aynı arıza ile karşılaşılıyor.
 
Merhaba Serkan-48 ustam..Bişey daha sormak istiyorum izninle...Kaçak tespitini nasıl yapıyorsunuz acaba?
 
Sistemdeki kaçağın tesbiti için cihaza azot gazı basılır. genelde 8-10 bar .. tesbit edilemez ise daha yüksek basınçlara çıkılır. ( cihazın emniyet değerlerine kadar ) azot basıldıktan sonra ilk başta en olası noktalar bunlar iç ve dış ünite birleşim noktalarıdır köpükle kaçak kontrolü yapılır. bulunamazsa iç ve dış ünitenin sökülmesi ve boruların kontrolü gereklidir.

Not : Kaçak olan cihazda kaçak noktasında yağlanma görülmesi olağandır. Cihazın borularında yağlanma ve tozla karışık bir kirlilik varsa bilinki orada sistemden kaçak oluşmuştur kaçak ararken oraya yönelinmesi kaçağın tesbitinde kolaylık sağlar.

Kaçak tesbit edildikten sonra cihaz mutlaka ama mutlaka vakum yapılmalıdır. Öyle 3-5 dakka da değil split için ortalama 2 saat civarı yapılmalıdır. Firmadan firmaya bu vakum süreleri değişir ama ortalama değerdir. Zaman değerli olduğu için bir çok servis bu kısmı kısa geçiyor.

Kolay gelsin .. iyi çalışmalar..
 
Doğru söylüyorsun ustam..Vakumlamaya çogu usta önem vermez..Hatta bazıları 3-5 dk bile yapmıyor...Ne diyelim herkesin kendi vicdanına kalmış..Sorularıma titizlikle cevap verdiğiniz için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum..Allah razı olsun, hakkınızı helal edin ustam..saygılar ve sevgiler....
 
peki ya kompresör de de aşırı ısınma gözleniyorsa sorun nerde olabilir desem
 

Helal olsun hocam ne demek..

peki ya kompresör de de aşırı ısınma gözleniyorsa sorun nerde olabilir desem

Dostum kompresörün ısınmasının bir çok nedeni vardır..

1- sistemde hava olması
2- gaz eksik olması
3- sistemde nem olması
4- kondenser fanının düzgün çalışmaması
5- iç ünite filtrelerinin kirli olması ( ısıtmada )
6- voltajın düzensiz olması
7- kondansatör hatası
8- 4 yollu hatası..
..........

şeklinde bi çok nedeni olabilir dostum...
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…