Klima soğuk üflüyor ancak soğutmuyor (25derece)

Yanlışsam düzeltim lütfen.
Klima kaç dereceye ayarlanırsa ayarlansın hep aynı derecede soğuk hava üfler ve oda ısısı sizin ayarladığınız değere gelince dış ünite durarak soğutmayı keser.
İç ünite ise ortam havasını sirküle etmeye devam eder.

Ya da ben böyle biliyorum.

Şimdi buradan yola çıkarak, klimanın ortam ısısını hatalı algılayarak dış üniteyi durdurup soğutmayı kestiğini söyleyebilirmiyiz?

Yani ısı sensörü bozuk olabilirmi?

Sağlam durumunda diyelim 17 derece ayarında iken klima 17 dereceyi algılayınca durup, 18 derecede çalışacakken,
Isıyı yanlış ölçerek 17 zannederek 24 te durup 18 zannederek 25 te devreye giriyor diyebilirmiyiz?
 
Orta sınıf mi giriş sınıfı mi acaba onu merak ettim. Gerci eski cihazlar suankilerden iyi. Suan aynı markanin aynı btu da 3 cihazi var. 9 la 12 lik cihazların kompresörleri ayni. Yazilimla Yükseltiyor adam.
 
Arkadaşım,
1- Kliman inverter ve bu cihazlar evaporasyon sıcaklığına göre çalışırlar. Dolayısı ile sisteminde gaz kaçağın varsa ancak bunu ancak gaz tamamen boşalma eşiğine geldiğinde anlarsın.
2- Yetkili servis olması işin ileri seviye ustası olduğu anlamına gelmez. Zira bu tarz servislerde 18-20 yaşında ki genç arkadaşlarımız sezonluk çalışıyor. Senin makinenin gazı değil önemli olan, önemli olan elinde ki servis listesinin akşama kadar bitmesi.
3-Önce ki, sonra ki karşılaştırmasını yapmak bence doğru değil. Doğru olan şebekeden çekilen gücün sezon içinde ki gözle görülür düşüşü olabilirdi. Böyle de bir kayıt yok elinde (Inverter olduğu için)

Yapılması gereken şudur;
Kafanın rahat olmasını istiyorsan;
1- Sistemi soğutma modunda çalıştırıyorsan eğer önce klimanın şebekeden çektiği akımı kontrol et ve yaz bir kenara.
2- Servisi çağır (Veya işinden emin olduğun birini) gazın üzerinde yazan miktar kadar şarj olmasını sağla. Yani klima 1.200 Gr gaz alıyorsa gazı boşalt, vakum yap ve 1.200 Gr şarj et.
3- Makineni tekrar çalıştır ve akımı kontrol et.
4- Bunları programla ve aynı gün yapmaya çalış ki çevresel faktörler etkisi altında kalma
5- Eğer çeklien akım artmış ise gaz kaçmış demektir, ek noktalarında gaz kaçak taraması yaptır.
6- Eğer gaz kaçağı bulamazsan muhtemelen batarya kaynaklarında ufak bir çatlak var demektir. Bu ancak atölyede tespit edilebilir.

Bunları anlatırken tüm yazılanlara bir baktım ve tek sebep bu olabilir görünüyor.

Not: Inverter cihazlarda soğutucu akışkan debisi sürekli değiştiğinden kapasite farklılıkları konfor veya set noktasında ki kaymalardan hissedilir. Alçak basınç tarafında ki basınç sürekli gözetildiğinden, bu basınç gaz kaçsa da aynı seviyede tutulmaya çalışılır (kompresör tarafından). Ancak şarjı normal olan sistemlerde dönen gaz miktarı 1.200 Gr (Tamamen salladım rakamı) olması gerekirken, 900 Gr'a düşmüş bir sistemde yaklaşık %25 daha az soğutucu akışkan döndüğünden, alçak basınç seviyesi aynı olmasına rağmen kapasite %25 düşmüş demektir.

Bu arada cihazın 7.000 veya 9.000 veya 12.000 ya da 300.000 Btu olması ağzından üflediği (çevresel faktörlerin aynı olduğu ortamda) sıcaklığı değiştirmez.
Yani benim klimam 9.000 Btu ve ağzından 10°C üflüyor senin ki 12.000 ise 8-9°C üflemeli varsayımı hatalıdır.
Üfleme sıcaklığını (Çevresel faktörlerin aynı olduğu ortam koşullarında) etkileyen faktörler (Inverter klimalar içindir)
- Evaporasyon sıcaklığının değiştirilmesi (Alçak basınç düşerse üfleme sıcaklığı düşer, yükselirse üfleme sıcaklığı da yükselir)
- Elektronik valfin kontrol edildiği algoritmaya etki eden sensörlerin hasarlanması veya kalibrasyonunun bozulması (Boru sıcaklık sensörü gerçek değerin altında ya da üstünde okuyor gibi)
- Sistem de (varsa) low pressure transducer'ın gerçek dışı basınç okuması.
- Sistemin tölere edemeyeceği kadar az veya fazla gaz şarjı (Gerçi fazla gaz şarjı aynı zamanda yüksek basınç sorununu da beraberinde getirir)
- Gaz şarjı yapılmadan önce kurallara uymamak (Yoğuşamayan gazlar - vakumsuz gaz vermek - sistemde dolaşan nem)

Diğer her türlü bakış tamamen amatörce olur. Bu forumda gerçekten takdir ettiğim, bu işi biliyor bu adam dediğim bir kaç kişi zaten sana yüzeysel bilgiler vermişler. Onlar bilgi verdikçe sizde sorularınızı sıralamışsınız. Bu sayede bir çok konu merak edenler tarafından takip ediliyor. Lakin şu da bir gerçek ki!
Yetkili servis olması işin uzmanı olduğu manasını taşımaz. Bu aynı zamanda sizin de makineye müdahelenizi legal kılmaz. En güzeli servisinizi çağırın. Gaz şarjınızın kontrol edilmesini isteyin. Size herşey yolunda gaza ihtiyacı yok dememeleri muhtemel. Sizde gaz şarjının tekrarını isteyin ama önce yazdığım denemeleri onlar gelmeden yapın ki sorunun ana sebebini bulun.

Selametle..
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…