Klimada Gaz Fazla ise

mbilgin55

Üye
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
69
Puanları
1
arkadaşlar 410 gazı ile çalışan kılımada gaz fazla ise biraz boşaltsak karışım oranları değişirmi gaz boşaltmak uygunmu?

r22 gazı içinde gaz fazla ise biraz boşaltılabilirmi fazla olsa negibi belirtileri ve sakıncaları olur saygılar
 
arkadaşlar 410 gazı ile çalışan kılımada gaz fazla ise biraz boşaltsak karışım oranları değişirmi gaz boşaltmak uygunmu?

r22 gazı içinde gaz fazla ise biraz boşaltılabilirmi fazla olsa negibi belirtileri ve sakıncaları olur saygılar

Dostum 410 lu cihazı ısıtmada çalıştırıp yada ince boruda manifoldu bağlayacağın port varsa soğutmadada olur gazı likit fazında biraz tahliye edersen karışım oranına dokunmadan boşaltmış olursun.

r22 karışım olmadıgı için direkt tahliye edebilirsin.

Gaz fazla olursa kompresöre likit gelir dönüş borusu ( kalın olan boru ) karlar hatta kompresörün gövdesi bile buz tutar. Müdahale edilmezse kompresör arızasına sebep olur.
 
acıklama için teşekkürler kılımaya 410 gazı şarz edilirken karışım bozulmasın diye likit olarakmı yapılmalı?saygılar
 
acıklama için teşekkürler kılımaya 410 gazı şarz edilirken karışım bozulmasın diye likit olarakmı yapılmalı?saygılar

Evet kesinlikle karışım gazlı cihazlarda likit şarj yapılmalıdır. Gaz şarj yapılması hem cihazın çalışmamasına hemde şarj yaptığınız tüpün içindeki gazın bozulmasına neden olacaktır.
 
karışım olmayan gazlarda ,şarz işlemi yaparken ör:r22 gazını şarz ederken, likit yada gaz fazından hangisini terçih etmeliyiz? saygılar
 
Normalde karışım olmayan gazlarda cihaz etiketinde yazan gramajda gaz fazında vermek gerekiyor. Eğer etiket yoksa yada gramajı yazmıyorsa yine basınca göre gaz fazında vermek lazım. Aslında amaç şudur kullanılan kompresörler gaz nakleden parçalardır. Bu kompresörlere likit fazında akışkan gelirse basma sistemlerine zarar vererek ( pistonlularda sübaplara, conta yada scrool kompresörlerde sızdırmazlık kısımlarına zarar verir ) kompresörleri kullanılamaz hale getirir. Tabi bu durum likit geldiği anda olmaz ama uzun süreli likit gelirse oluşacaktır.
 
42000 btu 410 A gazlı 3fazlı kılımaya gaz şarzı kalın borunun portundan kılıma çalışmazken likit olarak yapıldı yapılan işlem doğrumu?
1 gaz şarzı için ince ve kalın boruların ikisindede port mevcutsa hangisi tercih edilmeli?
2 kılıma calışırmı yoksa stop konumundamı olmalı? özellikle 410Ave r22 gazları için
not:işimizi bilinçli ve en doğru şekilde yapmak için biraz fazla soru oldu umarım kusura bakmazsınız ustamız ilçe dışından geliyo ben ona yardımcı oluyorum kılıma montajlarını yapıyorum ama arıza daha çok bilgi ve tecrübe gerektiriyo saygılar
 
Çok doğru sayılmaz.

1- iki port varsa ince borudan şarj yapılıp cihazı soğutmada devreye almak ve test etmek doğru olandır.
2- cihaz durağan olmalı çalışmıyor olmalı. ama bazen dış ortam sorunları nedeniyle (kışın soğukta) gaz vermek zor olabilir. Çalışır konumda da verilebilir ama önce verilebildiği kadar durağan halde verilmeli cihaz çalışırken son ayarlar yapılmalı likit kompresöre ulaşmamalı.
 
Çok doğru sayılmaz.

1- iki port varsa ince borudan şarj yapılıp cihazı soğutmada devreye almak ve test etmek doğru olandır.
2- cihaz durağan olmalı çalışmıyor olmalı. ama bazen dış ortam sorunları nedeniyle (kışın soğukta) gaz vermek zor olabilir. Çalışır konumda da verilebilir ama önce verilebildiği kadar durağan halde verilmeli cihaz çalışırken son ayarlar yapılmalı likit kompresöre ulaşmamalı.
n deyil sarj yapmak
Abim harikasin.Bir soru ni icin ince borudan kalin borudan deyil sarj yapmaq.Bir fark varmi?Genelde splitlerde kalin borudan sarj yapiliyorda o yuzden sordum

 
n deyil sarj yapmak
Abim harikasin.Bir soru ni icin ince borudan kalin borudan deyil sarj yapmaq.Bir fark varmi?Genelde splitlerde kalin borudan sarj yapiliyorda o yuzden sordum


Dostum merhaba...

Konu hakkında benim asıl anlatmak istediğim şudur...

Bir cihaza likitte şarj yapılabilir gaz fazındada akışkan şarjı yapılabilir. Ama kaideleri vardır. Bunlarda ilk etken gazın karışım gazmı yoksa saf gaz olup olmaması. Saf gazlar likitte şarj edilebilir gaz fazındada. Fakat karışım gazlar mesela R404 , R407 , R410 gibi benzeri gazlar kesinlikle likit şarj yapılmalıdır. Gaz şarj ederseniz hem şarj yaptığınız tüpünüzdeki karışım oranı bozulur hemde üniteye bastığınız gaz ile düzgün çalışmaz. Nedeni ise karışımdan ilk buharlaşacak olan gaz en yüksek basınçta buharlaşabileni olacaktır. Diğer gazlar likit kalacak ve karışım oranı bozulacaktır.

ikinci önemli konu ise cihaza yapılan şarj noktası. Karışım ve likit ise üniteye şarj yaptığın nokta likit hattı olmalıdır. ( yani ince boru ) Neden kalım borudan olmaz sorusuna cevap ise diyelimki kalın borudan likit şarj yaptınız ve şarjdan sonra cihaza start verdiniz ne olacak tüm sarjını yaptığınız akışkan gaz fazına geçmediği için kalın boruda likit birikmesi olacak. ilk çalıştırmada ise bu likit kalın borudan direkt kompresörün emişine gelecek. Buda istenmeyen bir olaydır. Kompresörün ömrünü kısaltır yada hasara neden olur.

Kısaca anlatmak istiyrum ama yazdıkça konu uzuyor.

Eğer şarj yaptığınız ünitede ince boruda şarj noktası yoksa mümkün oldugunca likit şarj yapmamaya çalışın zaten karışım gazlı ünitelerde ince boruda şarj noktası vardır. Orayı kullanarak likit şarj yapın
 

Forum istatistikleri

Konular
129,806
Mesajlar
930,281
Kullanıcılar
452,608
Son üye
murat620

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst