Klimaya Nasıl Gaz Basılır?

avare48

Üye
Katılım
29 Nis 2010
Mesajlar
17
Puanları
1
SLM herkeze ben soğutma isine yeni girdim daha once ısıtma işi yapıyordum. amaşimdi direk esas işim york marka chiller ler oldu. genelde herseyi otmosyon yaptıgı icin fazla bilgiyi yavas yavas ögreniyrum. benim icin gercek problem split klima özellikle gaz nasıl basılır ,gazın yok oldugunu nasıl anlarım gıbı.klima montajını kabaca biliyorum ama detaylarını bılmıyorum.

şimdiden detaylı bilgi verecek arkadaşlara tesekkuller.
 
1- Öncelikle gaz vereceğiniz sistemin hangi gaz ile çalıştığını bilmelisiniz. (R22-R407C-R410A-R404-R134 v.s.)
2- Sistemde kullanılan gaza göre manometre ve manifolt takımı edinmelisiniz. Her gazın kendine has buharlaşma ve yoğuşma basınçları vardır. Bunu scale eden manometre üzerinde çizgiler bulunmaktadır. Kesinlikle gazın özelliklerine göre çalışmalsınız. Beklenmedik olaylar ile karşılaşmamak için yapılırken bir kez görmenizi öneririm. Örnek: Freon R22 gazının yaklaşık 58 psi da buharlaşma sıcaklığı 0C iken (ki bu genelde split klimaların çalışma basıncıdır) R410A da ise 102 psi yaklaşık değeridir. Hele bir de yüksek basınç ölçecek olursanız işler değişir ve karşınıza büyük basınçlar çıkar. Bu da 45 C kondanzasyon da çalışan bir R410 lı sistem için 375 psi (27.5 Bar) demektir. Aman dikkat! Ayrıca bu sistemlerde servis portu da değişik olur. Genelde 1/4" tir ama R410A da 5/16" dır.
3-Sistemin gazını biliyoruz, manometre ve manifold takımızın hazır ise size bir adette vakum cihazı gerekmekte. Sistem gaz ile şarj edilmeden önce kesinlikle vakum edilmelidir. Vakum işlemi sistemde bulunan diğer gazları (oksijen, azot, nem v.s.) dışarı atmak için yapılır. Eğer bu gazları sistemden atmadan şarj yaparsanız sisteminiz düzgün soğutmayacak ya da anlamsız tepkimede bulunacaktır. Eğer sistemden gaz kaçmış ve içine de hava sızmış ise bu sistemlerde POE (polyolester) yağ kullanan tüm cihazların yağlarının da değişimi şarttır. Bu tarz yağlar nem barındırdığından sisteminizi ne kadar vakum ederseniz edin nemi alamazsınız ve yağ kimyası değişir. Yağlama denen hiç bir şey kalmaz kompresör zarar görür.
4-Gazımızı kontrol ettik, takımlarımız uygun şekilde hazır ve vakuma başladık. Bir sistemin vakum süresi sistemin büyüklüğü ve vakum cihazının vakum hacmi ile orantılıdır. Dolayısı ile vakumun süresi denen bir durum yoktur. Bu süre manometre ile değil, vakum gage ile tespit edilir. Tam vakum hiç bir zaman mümkün değildir. Ancak ideal vakum mümkündür. Bunun için ise vakum gage üzerinde bulunan sıfır noktası size 0 atmosferik basıncı verir (Uzay boşluğu), ki bu noktaya en yakın ulaştığınız nokta vakumun en idealidir. Ancak sisteminizi uzun süre bu durumda ise size derin vakum işlemini öneririm. Bu da sisteminize bir miktar uygun tipte gaz verip tekrar vakum etmek anlamına gelir. Bu işlem sistemde kalacak hava ya da diğer gaz miktarının en az olma olasığı ile tanımlanabilir.
5-Sistemin gaz şarjı,
Sisteme gaz vermeden önce tüm manifold hortumlarınızdaki havayı bir miktar gaz atarak alın. Aksi halde vakum ettiğiniz sisteme tekrar hava vermiş olursunuz. Sistemin likit hattına bağlı olan (İnce boru) hortumdan sistemin etiket değerindeki kadar gazı terazi ile verin. Bir süre sistem basınçlarının dengelenmesini bekleyin ve sistemi çalıştırın. Tüpünüzün üzerinde nasıl gaz verileceği yönünde uyarılar bulunur. Bunlara dikkat edin. R22 gazı sisteme ham gaz hem de likit olarak verilebilirken, R407C gazı kesinlikle likit verilmelidir. Bu durum orjinal tüplerin üzerinde ok işaretleri ile gösterilmektedir.
6-Etiketi olmayan dolayısı ile ne kadar şarj edeceğinizi bilmediğiniz cihazlara gaz şarjı yapmak,
Bu durumda sistem stand-by pozisyonunda iken sisteme bir miktar likit hattından likit olarak gaz verin. Sisteminizi çalıştırın. Manometrenizden buharlaşma basıncı olan evoparotion sıcaklığını takip edin. Sistemde gözlemleme camı bulunuyor ise bu pencereden sistemi takip edin. Gaz eksik iken bu pencereden sürekli kabarcık geçtiğini göreceksiniz. Bu durum gaz eksikliğine işaret eder. Gaz vermeyi sürdürerek likit hattının sürekli olarak likit olmasını sağlayınız. Gaz verme işlemi tamamllandığında sanki hiç gaz geçmiyormuş gibi bu pencereyi şeffaf göreceksiniz. Sistem çalışırken diğer likit portundan gaz verme ihtimaliniz çok düşüktür. Dolayısı ile sistem çalışır durumda tek gaz verebileceğiniz yer alçak basınç hattıdır. Bu porttan gaz verirken sürekli gaz vermek yerine fasılalar halinde azar azar likit gaz veriniz ki kompresörünüz mekanik olarak zorlanmasın ve hasarlanmasın.

Elimden geldiğince açıklamaya çalıştım. Sorun olursa yaz, cevaplamaya çalışayım.
 
R22 gazını aktarırken önce tüpü tersmi çeviricez?Gazı aktarırken klıma çalışır durumda mı olucak?Ya da klıma gazını depoladıktan sonra mı gazı basıcaz?Bilgilendirirseniz çok sevinıcem Saygılar!!!
 
Çok eneteresan .... Isıtma işi yapıyorsunuz soğutmaya geçiyorsunuz hemde merkezi sistem chiller grubuna YORK gibi bir markaya tama buda normaldir. AMAA..... splite gaz basmayı öğrenmeye çalışıyorsunuz... sizinkisi emeklemeden koşmak olmuş. Şaşırmaya devam ediyorum
 
R22 gazını aktarırken önce tüpü tersmi çeviricez?Gazı aktarırken klıma çalışır durumda mı olucak?Ya da klıma gazını depoladıktan sonra mı gazı basıcaz?Bilgilendirirseniz çok sevinıcem Saygılar!!!

Tüpü ters çevirmek işlemi hızlandıracağı gibi uzun süre ters tutmak sisteme zararlıdır ... . Sistemin soğutma modunda çalışması gerekmektedir.
 
hocam peki normal bir çalışan klimanın gaz eksik veya fazl oldugunu nası anlarız
 
Çektiği akımdan...
manifolddan ölçtüğün basınç değerinden ...
sistem üzerindeki karlanmadan...
soğutmanın azlığından

v.s v.s
 
Agız çıkış sıcaklıgını ölçerek gazın az oldugunu anlarız, basit o.
 
Klima gazlarını nereden bulabiliriz peki ?
 
Klima gazlarını nereden bulabiliriz peki ?



Toptan malzeme saticilarinda bulabilirsin int arastir birol tic cimtay gibi firmalar var ama bu ise yeni basliyosan terazi kullanmani tavsiye ederim egr klima icinde hic gaz yoksa vakum yapman gerekir yoksa olmaz eger takviye ediceksen manometre ucundaki igneli hortumu klimaya ortadakini tupe bagla ve manometre uzerinde 4.5 - 5 bar gorene kadar bas eger kis ise o zaman max 3 bar bas yoksa motoru yersinn kardesimn eger kafana takilan bisey olursa yaz cevaplarim kolay gelsin

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,728
Mesajlar
929,295
Kullanıcılar
452,448
Son üye
nadir14

Yeni konular

Geri
Üst