Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Afedersiniz de biz müneccim değiliz.
~Gündüz ile gece çalışan yüklerin tipini ve gücünü bilmeden;
~Kompanzasyon kademe sayısı, kondansatör güç ve sıralamasını bilmeden;
~Akım trafosu, röle tipi ve model bilgisi olmadan
...
Ne dersek tahmin olur!
(İlk tahminim: Kondansatör ilk kademesi büyük geliyor röle al-bırak yapıyor.)
arkadasımızın belirttiği yer devlet dairesi olduğuna göre "tahminen" kompamzasyon sistemi gündüz dairenin çalıştığı zamandaki yüklere göre seçilmiş ve devreye alınmıştır. Gece saatlerinde ise sistemde gündüz saatlerinde olduğu kadar yük olmadığından;
1 - Kompanzasyon kademe devreye girişi "ton" süreleri kısa ve devreden çıkış "toff" uzun ise muhtemelen kapasitif fazla yazıyordur, yada;
2 - Kompanzasyon kademe devreye girişi "ton" süreleri uzun ve devreden çıkış "toff" kısa ise bu seferde tersi oluyordur.
Bu sorundan kurtulmak için bence en efektif yol, kompanzasyon sisteminin ilk 2 kademesinin gece saatlerindeki yüklere göre ayarlanması veya/ve "ton" ve "toff" süreleri, gündüz ve gece saatlerindeki yüklerde sistemin dengeli çalışmasını sağlayacak optimum değere getirilmelidir.