Kompresör çalışınca ampullerin göz kırpması ve patlaması

ölçümü yanlış yapıyorsun.oradan ölçülmez.motor klemensinin oldugu yerden siyah damardan ölç.

Ölçümü yaptım 11.23 en yüksekte 11.27 gördü dolana kadar
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20200821_192741.jpg
    IMG_20200821_192741.jpg
    285.7 KB · Görüntüleme: 18
Son düzenleme:
Üstad ölçümde bir sorun yok..akımlar da normal görünüyor..son söyleyebileceğim daha önce de dediğim gibi aydınlatmanin nötr bağlantılarini gözden geçirin.gevseme olabilir.daha önce başıma geldi cunku
 
Üstad ölçümde bir sorun yok..akımlar da normal görünüyor..son söyleyebileceğim daha önce de dediğim gibi aydınlatmanin nötr bağlantılarini gözden geçirin.gevseme olabilir.daha önce başıma geldi cunku


Bugün kontrol ettim herşey normal. Hatta birde 2.3 kwlık monofaze profil kesmeyi de denedim lambaların olduğu fazda ilk çalışmada hafif lambalar kısılıp tekrar normale döndü ama anlık.

Boş bir zamanda motorun pabuçlarını değiştireyim diyorum.
 
Nötr bağlantısında sorun var diye düşünüyorum belirtiler onu gösteriyor gibi. Videoyu izlemenizi tavsiye ederim.
 
Tam yükteki akımı yani etiket akımı 10 amper. Ölçtüğünüz akim 11 küsurlarda...

Tasarımda motorun çalışacağı yükten biraz daha güçlü seçildiğini varsayarsak ölçtüğünüz akim bana pek normal gelmedi.

Motor dahil bütün mekanik aksami gözden geçirin. Sıkışma olabilir. Yağlanması gereken yerleri yağlayın. Motor izolasyonunu kontrol edin.
 
Merhaba kolay gelsin. Nötr hattını kontrol edin, ayrıca çalışan motorun hattına lamba bağlayıp deneyin, motor yükte çalışınca gevşek nötr hattı lambalara yüksek voltaj veriyor galiba,motor aşırı akım çekse, sıkışsa bu etkiyi yapmaz diye düşünüyorum sizin sıkıntınız lambaların motor çalışınca sönmesi, patlaması, Bazen gevşek hatlar yanıltır örneğin her gün atan Sigorta her kaldırışta çalışır siz arızayı anlık olan bir şey sanırsınız gövdeye kaçak veren motor aşırı akım çeken başka arızalı cihaz, sonra bir kaç gün sonra ek yerinden gevşeyen kablo daha fazla dayanamaz ve yanar sizde arızanın gevşeyen kablolar olduğunu aslında en basit arıza olduğunu kablolar yanınca anlar ve bazen arızanın bulunmasında basitten başlayıp zora doğru gitmenin para ve zaman kaybını önleyeceğini anlarsınız , benim şahsi tespitim budur. Kolay gelsin.
 
3 gündür rahatsızlandım iyileşince motorun pabuçları dahil hepsini iyi bir elektrikçiyle kontrol edeceğim bakalım benim gözümden kaçan birşey olabilir. Süre biraz uzayacak ama sonucu buraya yazarım.
 
Merhaba monofaz 1.5 kw Elektrik motorlu çift kafalı 100 litre kompresörüm var. Kompresör devreye girdiğinde led yada tasaruflu farketmeksizin garajın aydınlatması baya bir göz kırpıyor. Aynı fazda olan evin katlarındada bu olay gerçekleşiyor. Kompresörün üzerinde 1.5 kwh voltun motoru var çift kapasitörlü. Eski kompresörümde hiç yaşamadım bir durum. Kompresörü çıkarıp 7.2 kwlık kaynak makinesini taktığımda yada yine aynı fazın olduğu prize tornayı bağladığımda hiç problem yaşamıyorum. Sizce bu sorun neden kaynaklanır ve düzeltmek için ne yapmam gerekir. Evdeki eletkronik cihazlara zarar verecek diye korkuyorum.

Not: Eski kompresörüm varken eve gelen yani saat öncesi tesisatı değiştirip kalınlaştırıldı. Ana panodan garaja giden tesisatta 6lık kabloyla garajın Sigorta kutusuna giriyor. Sigortadan prize kadar 2.5lık kablo var.
kompressör çalışırken lambaların ufak tefek parlayıp normale dönmesi normaldir yani bunda bir sıkıntı yoktur kompressör çalışırken büyük ihtimalle yüksek güç çekiyor bu yüzden diğerlerine çok değişik voltaj ve amper geliyor olabilir bizim dükkanda ofisdeki bilgisayar yazıcı vb şeyler bu dalgalanmadan etkilenmesin diye ups kullanılıyor zaten çok eski bir ups ama önemli olan oradan geçen dalgalanmaları yok ediyor olması bizde böyle bir çare bulunmuş sizde bunun benzeri bir sistem yapabilirsiniz ama ups kullanmayıp başka devre ile yapılır bence ama şuan bildiğim devre yok malesef
 

Forum istatistikleri

Konular
129,847
Mesajlar
930,726
Kullanıcılar
452,702
Son üye
hsyn35

Yeni konular

Geri
Üst