Kompresör çok ısınıyor

Aygar

Üye
Katılım
21 May 2020
Mesajlar
3
Puanları
1
Yaş
36
Merhaba arkadaşlar. Bosch marka khn57p71ne buzdolabım var .bir süre önce alt dondu üst soğutmadı. Bunun üzerine dondurucu bölümdeki ntc ısı sensörü ve termik sigortayı değiştirdim donma olayı ortadan kalktı.güzel bir soğutma yaptı bir süre sonra yine üst bölüm soğutmalı tekrar açtım buzluk kısmını fan motorunun arızalnduğını gördüm onu da yenisiyle değiştirdim. Haliyle bu işlemler yapılırken cokca fişi sök tak yaptım. Şuan son hali dolap eşit halde soğutma yapmaya başladı buzlanma da yok .ancak ilk zamanki kadar iyi soğutmuyor bunun üzerine kompresör yanındaki kondenseri fanını temizledim ama soğutmada fark olmadı. Şuan eh işte bir soğukluk var dolapta ancak kompresör ateş gibi ve içinden şıp şıp ses çıkarmaya başladı .bilgisi olan yardımcı olursa cok sevinirim.
 
Gaz galiba. Yeterli gaz olmadığı için kompresör aşırı ısınıyor. Kaçak ihtimali olabilir mi. Aklıma gelen o suan
 
Merhaba arkadaşlar. Bosch marka khn57p71ne buzdolabım var .bir süre önce alt dondu üst soğutmadı. Bunun üzerine dondurucu bölümdeki ntc ısı sensörü ve termik sigortayı değiştirdim donma olayı ortadan kalktı.güzel bir soğutma yaptı bir süre sonra yine üst bölüm soğutmalı tekrar açtım buzluk kısmını fan motorunun arızalnduğını gördüm onu da yenisiyle değiştirdim. Haliyle bu işlemler yapılırken cokca fişi sök tak yaptım. Şuan son hali dolap eşit halde soğutma yapmaya başladı buzlanma da yok .ancak ilk zamanki kadar iyi soğutmuyor bunun üzerine kompresör yanındaki kondenseri fanını temizledim ama soğutmada fark olmadı. Şuan eh işte bir soğukluk var dolapta ancak kompresör ateş gibi ve içinden şıp şıp ses çıkarmaya başladı .bilgisi olan yardımcı olursa cok sevinirim.
Gürkan arkadaşımızın teşhisi doğrudur. Evap fanını değiştirirken borulara hasar vermiş olabilirsiniz. Evaporatör boruları soğuyunca az yada çok karlanır. Gaz kaçtıkça performans düşer karlanma erir ve vakum halindeki boruların içine girer. Sistemde su veya nem dönmeye başlar. Buda kompresör ün siboplarını zorlar ygı bozar ısınır ve kompresör kilitlenir. Sonucunda kaçak bulunup onarılması, sistemin temizlenmesi, ve kompresör ün değişmesi gerekir. Maliyet 1200₺-1800₺ arası. Yada yeni bir dolap alınır.
 
Gürkan arkadaşımızın teşhisi doğrudur. Evap fanını değiştirirken borulara hasar vermiş olabilirsiniz. Evaporatör boruları soğuyunca az yada çok karlanır. Gaz kaçtıkça performans düşer karlanma erir ve vakum halindeki boruların içine girer. Sistemde su veya nem dönmeye başlar. Buda kompresör ün siboplarını zorlar ygı bozar ısınır ve kompresör kilitlenir. Sonucunda kaçak bulunup onarılması, sistemin temizlenmesi, ve kompresör ün değişmesi gerekir. Maliyet 1200₺-1800₺ arası. Yada yeni bir dolap alınır.
Şuan gözlem halindeyim dün geceden bu yana kapaklar hiç acılmadığı için soğuk gibi ancak gün içinde defrosta geçmezse dolap evapı acıp gözle kontrol edicen. Yüksek ihtimal evap karlanması azsa dediğiniz olabilir teşekkürler
 
Şuan gözlem halindeyim dün geceden bu yana kapaklar hiç acılmadığı için soğuk gibi ancak gün içinde defrosta geçmezse dolap evapı acıp gözle kontrol edicen. Yüksek ihtimal evap karlanması azsa dediğiniz olabilir teşekkürler
Doğru teşhis için beklemeniz gerek yok. Zaten olması gereken seviyeye ulaşmamış. Şu an kompresör çalışıyor ise evapı açtıktan sonra alçak basınç httı vakum dan çıkıp kaçak kontrolü yapılacak seviyede basınç oluşacaktır. Darbe kırılma deformasyon olan yerleri köpükle kontrol edin yada sesini dinleyebilirsiniz. Muhtemelen yağlanma da oluşmuştur.
 
Kompresör basma hattında ufak yağlanma var kuruya yakın elle hissedilmeyecek derecede ancak gözle yağlanma nın olduğu anlaşıyor
 
Kompresör basma hattında ufak yağlanma var kuruya yakın elle hissedilmeyecek derecede ancak gözle yağlanma nın olduğu anlaşıyor
Dah net bir teşhis için teknik bilgi ve ekipmana ihtiyacın var. Mesela kaçak dedektörü veya azot kullanma imkanın olsaydı kaçak konusunda net bir cevap verilebilirdi. Kaynak takımı, gaz şarj ekipmanları Vs olması gerekir. Şu durum da var. Nem sıcaklık ve dolabın ilk çalışmasından dolayı ihtiyaç olan kaloriyi karşılamak için zorlanıp hararet yapmış yağ kaldırmış olabilir. Bu durumda drayer yada kılcal tıkanır. Basınç hattındaki yüksek basınç pistonun itme kuvvetine zıt yöndedir ve sübap platinlerini kırabilir. Bu durumda yağsız kalan kompresör de yine aşırı ısınma oluşur. Seside tarifinize uygun bir ses. Şu aşamada sonra ekipmana ve teknisyene ihtiyaç var.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,735
Mesajlar
929,371
Kullanıcılar
452,457
Son üye
powerotomasyon.net

Yeni konular

Geri
Üst