kondansatör Elektrik devrelerinin olmassa olmazı bir elemandır,temel yapısı iki iletken yüzey arasında
yalıtkan bir yüzeydir,bu yalıkan yüzeye di elektrik denir.elektrik akımının geçişine direnç gösteren
yüksek yalıtkan özelliğe sahip olmalıdır.kondansatörün gücünü kapasitesi belirler.kapasite iletken yüzeylerin
genişliğiyle doğru orantılı aralarındaki uzaklıkla ters orantılıdır.ama gerçekte reel durumda arada elektriksel
bir bağlantı yoktur,bir avometreyle ohm veya kiloohm kademesinde direnç ölçtüğünüzde size yüksek omaj gösterecektir
yada açık devre.kısaca iki uç arasında herhangi bir iletkenlik yok.
Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.
kapasitesi 100 mikro farad olan iki kondansatörden birini 220 volt rms 50 hz ac gerilim kaynağına diğerinide
312 voltlık bir dc kaynağa bağlarsak yukardaki gib.ve bu kondansatörlerede birer uygun ampermetre bağlarsak
ac gerilime bağlı kondansatörden yaklaşık 7 amperlik bir akımın geçtiğini görürüz.fakat dc kaynağa bağlı ampermetrede
herhangi bir akım geçişi rastlanmaz birtek sızıntı akımı vardır oda dielektriğin direncine bağlı.birde ilk andaki
şarj akımı.
şimdi benim sorum şu arada elektriksel bir bağlantı olmadığı halde,arada di elektrik yalıtkan olduğu halde
bu akım kondansatörden nasıl geçiyor.çünkü devrelerle uğraşırken kondansatörün çalıştığı frekanstaki akımına dikkat
etmessek,örneğin bu 100 uf kondansatörü 4000 hz 220 volt gerilime bağlarsak yaklaşık 555 amper çeker,eğer biz
standart 100 mikro faradlık kompanze kondansatörü kullanırsak kondansatör patlar.
buda 555 amper veya 7 amper farkını gösterir.555 ampere dayanabilecek kondansatörle 7 ampere dayanacak kondansatör
arasında belirgin bir farkın olmasını gerektiriyor kapasiteleri aynı olsada.buda bende aradaki di elektriğin
yalıtkanlığını sorgulamamı sağlıyor.arada herhangi bir transfer olmadığı halde neden ısınır ve patlar bu kondansatörler.
yalıtkan bir yüzeydir,bu yalıkan yüzeye di elektrik denir.elektrik akımının geçişine direnç gösteren
yüksek yalıtkan özelliğe sahip olmalıdır.kondansatörün gücünü kapasitesi belirler.kapasite iletken yüzeylerin
genişliğiyle doğru orantılı aralarındaki uzaklıkla ters orantılıdır.ama gerçekte reel durumda arada elektriksel
bir bağlantı yoktur,bir avometreyle ohm veya kiloohm kademesinde direnç ölçtüğünüzde size yüksek omaj gösterecektir
yada açık devre.kısaca iki uç arasında herhangi bir iletkenlik yok.
Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.
kapasitesi 100 mikro farad olan iki kondansatörden birini 220 volt rms 50 hz ac gerilim kaynağına diğerinide
312 voltlık bir dc kaynağa bağlarsak yukardaki gib.ve bu kondansatörlerede birer uygun ampermetre bağlarsak
ac gerilime bağlı kondansatörden yaklaşık 7 amperlik bir akımın geçtiğini görürüz.fakat dc kaynağa bağlı ampermetrede
herhangi bir akım geçişi rastlanmaz birtek sızıntı akımı vardır oda dielektriğin direncine bağlı.birde ilk andaki
şarj akımı.
şimdi benim sorum şu arada elektriksel bir bağlantı olmadığı halde,arada di elektrik yalıtkan olduğu halde
bu akım kondansatörden nasıl geçiyor.çünkü devrelerle uğraşırken kondansatörün çalıştığı frekanstaki akımına dikkat
etmessek,örneğin bu 100 uf kondansatörü 4000 hz 220 volt gerilime bağlarsak yaklaşık 555 amper çeker,eğer biz
standart 100 mikro faradlık kompanze kondansatörü kullanırsak kondansatör patlar.
buda 555 amper veya 7 amper farkını gösterir.555 ampere dayanabilecek kondansatörle 7 ampere dayanacak kondansatör
arasında belirgin bir farkın olmasını gerektiriyor kapasiteleri aynı olsada.buda bende aradaki di elektriğin
yalıtkanlığını sorgulamamı sağlıyor.arada herhangi bir transfer olmadığı halde neden ısınır ve patlar bu kondansatörler.