Sn.joker,siz otomobildeki mobil kullanımla,evdeki SMPS adaptörü çıkışıyla yapılan kullanımda,yüksek (Peak) bas çıkışlardaki,çıkıştaki kesikliği(Araçlarda far ışığının azalması,vb.)önlemek için kullanılan yüksek faradlı bu kondansatör kullanımının,evdeki kullanımda da,ayni etkiyi sağlayacağını düşünüyorsanız,bu noktada bir yanlışınız vardır,sebebini izah etmeye çalışayım isterseniz.
Araçlarda 1000 W rms güce kadar kondansatör kullanımı gerekmez(Elektrik kablo donanımı,akü,alternatör çok iyi durumda ise)1000 W rms için 1 farad karşılık değeri hesaplanarak diğer çıkış rms güç değerlerinde de,doğru orantı yapılarak bu amfi gücüne uygun sığa seçilmiş olur.Yalnız şu nokta önemlidir,bu yüksek sığalı kondansatörler,alternatör+akü+amfi üçlüsü ile bir işe yarar,çünkü paralel bağlı alternatörün,akü şarjından arta kalan yüksek amper gücüyle,bu devreye paralel bağlı kondansatör,amfinin çektiği akımdan bağımsız olarak rahatça şarj olur,amfinin yüksek akım talebinde ise,derhal amfiye ve diğer alıcılara(Far gibi) deşarj olarak aşırı bir voltaj düşümünü de önlemiş olur.Yani adeta ikinci paralel bağlı bir akü gibi(Ama aküden farklı çok hızlı şarj ve deşarj olarak) çalışarak oto sisteminin genel olarak voltajının dalgalanmasını,yüksek güç çeken amfinin yüksek akım taleplerinde(Yüksek watt. güçlü bas hoparlörlerin yüksek akım talebinde)büyük ölçülerde karşılamış olur,neticede de gücün dalgalanmasını önler.
Oysa evdeki kullanımda kullanılacak olan 360 watt. net amfi gücünüz için,devreye amfiden evvel,paralel bağlanacak bir kondansatör,yalnızca ac.'den dc.'ye dönüşümde,dalgalı bir dc. varsa onu filtre edebilir,başka bir faydası olmaz,yani oto sistemindeki gibi ikinci bir akü gibi,alternatör gibi bir kaynaktan beslenip de,şarj olacak ekstra akım şiddetini bulamaz.Nedeni amfi gücüyle adaptör gücünü ayni seçmiş olmanızdır.12 volt dc. ile evde çalıştırılacak oto amfi sistemleri,aküde 13.8-14.4 volt dc. aralığında verdikleri amfi gücünü 12 volt dc.li sabit bir kaynaktan almak istediklerinde,biraz daha fazla amper gücüne ihtiyaç duyar lar.(Volümün en üst değerinde)Dikkat ederseniz oto amfi devrelerini,amatör olarak yapıp evde çalıştırmak isteyenlere,adaptör için seçecekleri trafo gücünün,1.5 kat daha fazlası tavsiye edilir,sebebi de bu güç yetmezliği(Amperin karşılanamaması olayına önlem olarak)problemine çözüm içindir.Örneğin 40 watt.lık amfi beslemesi için 40 watt.lık adaptör seçmez,60 watt.lık adaptör yapmak için trafo seçersiniz ki volümü sonuna kadar açtığınızda da,güç yetmezliği yüzünden amfi gösterge ledi yanıp sönmesin,yani voltaj düşümü çok aşırı olarak da yaşanmasın.Voltaj düşümü 12 dc'nin altına çok indiğinde(11 volt dc. gibi) volt*amper olarak amfi gücünü belirleyen güç girişi de azalmış olur,çıkışta distorsiyon bu şekilde zincirleme olarak da artmış olur.
Bu durumda mevcut sisteminize çözüm olarak,eğer varsa 15 amper,12 volt çıkışlı başka bir adaptörü de,bu 30 amper 12 volt adaptör+amfi sisteminizle birlikte,paralel bağlı olarak kullanabilmenizdir.Bunu yaparsanız sisteminiz rahat nefes alır ve yüksek volümlerde seste distorsiyon olmadan ve performanslı olarak çalışabilmesi mümkün olur,yüksek faradlı kondansatör yalnızca otomobilde,araç motoru çalışırken etkilidir,sizin bunu kullanmanız ekstra bir faydayı sağlamayacaktır.
Not:Amfinin güç tüketiminde,hoparlörlerin amfi datasheetinde verilen omaj değerinin altında hoparlör kullanılması,daha fazla akım(Güç) çekilmesi demektir,örneğin 4 ohm. yerine,özellikle bas hoparlörlerde 3.2 ohm.'luk empedans değerli olanını seçerek kullanırsanız amfiniz 1000 watt. rms değil de,1250-1300 watt. rms değerini daha yüksek olarak vermek isteyecek,neticede daha çok akım çekecektir.Yani amfinin güç ihtiyacını,doğrudan doğruya,en doğru seçilen bu hoparlör empedans değeri de ayrıca belirliyor.Kolay gelsin.