Konjektör resmi aşağıdaki gibidir. Marka modele göre değişiklik gösterir. Ama genelde bu şekilde metal gövdeli 2 yada 3 uçlu bir parçadır. Sizin arabanızda dikkatlice bakınız 15 ve 67 yazılı parçayı metal parçayı bulursanız konjektörü bulmuş olursunuz.
tamam bu parçayı buldum 15 ucu ateşleme bobininden geliyo 67 de şarz dinomosundan gelıyor bu parçayı degıstırdıgımde şarz dinomosu cıkısı 14 14.2 volt olması gereken çıkısı mı verıcek aceba
işte tespitin tam olması lazım. Ama şuda var şarj dinamosunda sorun olsa voltaj çıkartmaz. Sizde aşırı yüksek voltaj var. Yani şarj alternatorunuz voltaj uretiyor. Alternatorun ureteceği voltajı kontrol eden de kpnjektordur. Bence fiyatını bilmiyorum ama çok pahalı olacağını düşünmüyorum değiştirip test ediniz.
slm arkadaşlar lada samara aracımın akusunu araç park halınde ıken olçuyorum 13-13.5v gibi deger okuyorum aracı çalıstırdıgımda ve gaz verdıgımde 16 -17 v okuyorum forum sitelerınde arastırdıgıma gore konjektor arızalı ? konjektor aracın neresınde aracın on panele montajlı konjekture benzer kıbrit kutusu gıbı bır demır parca var kablonun bır ucu sıgorta tablasından gelıyor dıger ucu alternatore giriyor konjektor nerde soru bu
slm konjektürü kendim degiştirdim şimdi 15 volt gibi deger okuyorum araba 2ooo dev. deyken acaba normalmı lada samara için zira forumda 13.5 -14.2 okuman lazım yazıyor
slm konjektürü kendim degiştirdim şimdi 15 volt gibi deger okuyorum araba 2ooo dev. deyken acaba normalmı lada samara için zira forumda 13.5 -14.2 okuman lazım yazıyor
slm konjektürü kendim degiştirdim şimdi 15 volt gibi deger okuyorum araba 2ooo dev. deyken acaba normalmı lada samara için zira forumda 13.5 -14.2 okuman lazım yazıyor
A.selam.Okuduğunuz değer 2000 d/dk.lar için hiç normal değildir,kendiniz değiştirirken acaba ters bağlayarak zenerli-2 adet transistörlü (Darlingtonlu) konjenktör iç yapısını bozmuş olabilir misiniz? Çünkü konjenktörün zaten asıl amacı, 6 adet köprü diyottan gelen yüksek voltajlı,yüksek devirlerdeki yüksek amperli dc. akımı,bu aküyle tam paralel bağlantılıyken 13.8-14.4 (Akünün o anki şarj durumuna tam bağlı olarak) aralığında dengeleme iç direnciyle birlikte belirli bir sınırda tutmak,14.4 voltta da zener diyotla mutlaka bir kesime götürmektir.
Konjenktör iç yapısındaki bir arıza nedeniyle alternatörün bilezikleri-kömürü üzerinden ikaz uyartım akımını hiç kesime götüremeden sürekli devrede bırakıyor.(6 adet diyodun aküye direk bağlı kalmasındaki gibi,arada gerilim kontrolü fonksiyonu hiç olmadan) Bu şekilde akünüz çok fazla ısınır ve su kaybı da çok fazla olur,bu konjenktörü sağlamıyla mutlaka değişiniz.
Not: Akü gözlerinden bir tanesi bile bozuk olsa bu gözde (iç direnç bu gözde daha yüksek olacağından dolayı) voltajda belki 0.25-0.35 volt alternatörle birlikte palalelde biraz daha fazla (Yüksek devirlerde ve akü dolma şarjına yakınken) yükselebilir,ama 15 volt sınırına kadar hiçbir zaman gelemez,bundan emin olun.Yani bu akünün çok eski veya gözlerinden biri/birkaçı bozuk bile olsa çok yüksek ve anormal bir değerdir.Kolay gelsin.