Konjektör Kullanımı Hakkında

Daha önce regüle devresi yapıp kullanmıştım.Sadece merak ettiğim için konjektör kullanmak istedim.Yardımlarınız için teşekkürler.
 
Mekanik konjektörler, dinamonun alan sargısına giden gerilimi kontrol ederek şarj akımını kontrol eder Akünüzün tam verimle şarj edilebilmesi için alternatör gerilimi sabit kalmalıdır. Hiçbir mekanik konjektör bu gerilimi gerçek anlamda sabit kılmaz, elektronik bir konjektör daha kararlıdır. Elektronik konjektör kullanmak şartı ile 13.8 volt almak için giriş voltajınız, 13.8 volttan yüksek olacak. 15 volt adaptörü deneyebilirsiniz. Ya da 13.8 voltluk elektronik bir güç kaynağı yapabilirsiniz, konjektöre gerek yok.

sarj1.jpg

Verdiğiniz devreyi akü şarj devresi olarak kullanabilir miyim?Birde merak ettiğim birşey daha var ben bu devreyi kurup aküye bağladığımda kaç amper akım ile şarj edecek?Devreden anladığım kadarıyla herhangi bir sınırlama yapmıyor.
 
Sn.alpernbugra;mesajım az sayıda olduğundanmı bilmem size özelden cevap veremedim.Yukardaki devrede kullanılan trans. 15AH max. kapasiteli.Bu meslekte bende acemi sayılırım o yüzden size ancak bu kadar yazabilirim.
 
Sn.alpernbugra;mesajım az sayıda olduğundanmı bilmem size özelden cevap veremedim.Yukardaki devrede kullanılan trans. 15AH max. kapasiteli.Bu meslekte bende acemi sayılırım o yüzden size ancak bu kadar yazabilirim.

Önemli değil.Teşekkürler.
 
14vdc 5A çıkışlı adaptöre arabadaki konjektörü bağlayıp arabanın aküsünü evde şarj edebilirmiyiz:confused: saygılar.....
 
bence edemezsiniz. akım sınırlayıcı lazım size.adaptörünüzde akım sınırlayıcı varsa olabilir. konjektor akımı değil votajı düzenler. akü ilk başlarda yüsek akım çekeceğinden dolayı. konjektör yanabilir.
 
peki otomobil dinamosunun verdiği akım otomobilde neyle sınırlanıyor ozaman yukarıdaki şekilde akım sınırlayıcı felan yok anlamadım... Şayet akımı sınırlamak gerekiyorsa bende bir tane 1A, bir tane 2A, bir tanede 3A TRAFO var üçü birleşince 6A oluyor. Şarjın sonuna doğru akımı azaltmam gerekirse kademeli olarak elle 2A ve 1ampere düşürsem olmazmı
 
Arkadaşlar zamanla iç yapısını ve alternatör dışında kullanıma uygun olmayacağını öğrendim.Teşekkürler.
 
slm arkadaşlar lada samara aracımın akusunu araç park halınde ıken olçuyorum 13-13.5v gibi deger okuyorum aracı çalıstırdıgımda ve gaz verdıgımde 16 -17 v okuyorum forum sitelerınde arastırdıgıma gore konjektor arızalı ? konjektor aracın neresınde aracın on panele montajlı konjekture benzer kıbrit kutusu gıbı bır demır parca var kablonun bır ucu sıgorta tablasından gelıyor dıger ucu alternatore giriyor konjektor nerde soru bu
 

Forum istatistikleri

Konular
128,850
Mesajlar
921,004
Kullanıcılar
450,958
Son üye
cybershot123

Yeni konular

Geri
Üst