Rica ederi;
Esasında herhangi bir ağırlık ile yer çekimine karşı iş yapılmadığı; olduğu yerde dönme,yatay hareket vb hallerde teorik olarak sadece ilk hızlandırma için güç gerekir ve gerçekte sistemin sürtünme vb ihtiyaçları ile ek bir yük oluşur. Hızlanma sağlandığında ise bariz bir güç ihtiyacı olmaz sadece sürtünme vb ihtiyaçların karşılanması yeterlidir.
Sistemin sebep sonuç olarak ne yapması gerektiği, bahsedilen teknik özellikler verilirse efektif bilgi elde edilmiş olur. Sebep sonuç izahında makinenin ne makinesi olduğu gibi bilgiler yazılabilir. Mile bağlı 8 koldaki küplerin ne işe yaradığı, mil çapı belli değil. Bahsedilen yük bir ağırlık mıdır yoksa dönme için gereken (tork gibi) bir yük müdür anlatılmamış.
Hız değişimleri ne durumdadır incelemek gerekir ama yükün sadece hızlanma için gerektiği yerlerde, güçlü motor kullanmak yerine kalkış anını düşük güçlerde yapmayı sağlamak üzere varyatör (otomatik) vb sistemler kullanılabilir.
Makinadan beklenilenlerin yazılması hem alternatif çözümler üretmede hem de sistemin uygunluğunun incelenmesinde gereklidir.
Diğer taraftan gereken yük ve devir hallerinde uygun rulmanın(bilya) tesbiti özel bir iştir. Sadece çapı büyük olduğu için bir mile rulman uydurulmak gerekmez. Sistem incelenmeli ve rulmanların karşılaması gereken yükler ile konik vb biçimlerini de ele alınarak sistemin komple gereklilikleri ele alınmalıdır.
Bahsettiğimiz gibi makinanın ne makinası olduğu anlatılırsa o konuda tecrübe sahiplerinin paylaşımı ile bilgi sağlanabilir. Makina resimleri, mil ölçüleri vb bilgi paylaşılabilir. Bahsedilen yüksek devirlerde rezonans hali de ayrıca incelenmesi gereken bir mesele olması bir tarafa, bahsedilen yüksek devirli kısımların çalışmasında kırılma vb haller göz önüne alınarak gerekli tedbirlerin alınması gerekir.
Başarılar dileriz.