Laser ile uzaktan kaynak (Kuka)

M.Ozkan

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
19 Ocak 2007
Mesajlar
978
Puanları
156
Kuka ve Trumpf ve Highy AG ortaklığıyla geliştirilen RoboScan adlı sistem ile yaklaşık olarak 1.5-2 metre mesafeden pürüzsüz, çapaksız kaynak yapılabiliyor. Solid State Disc Lazer ile Uzak mesafeden kaynak yapabilen bu sistem geleceğin kaynak teknolojisi olarak görülüyor.


Lazer kaynağı otomotiv endüstrisinde çok önemli bir teknoloji olarak yerini almıştır. CO2 lazer kaynağı otomotiv endüstrisinde yaygın olarak kullanılan ilk teknoloji olmuştur. Halen CO2 lazer kaynak tekniği bir çok otomotiv ve diğer sektörlerde yaygın olarak kullanılmaktadır, ancak son yıllarda Neodynium: Yttrium -Aliminum-Garnet laser (CW Nd:YAG) gelişimi ile YAG laser kullanımı hayli artış göstermiştir. YAG Laser kaynağı,güç oluşturmak ve ışın sağlama konularında dikkate değer bir fayda sağlamıştır. Fiber optik ışın kaynaklı YAG laser kaynağı daha esnek imalat şartlarına elverişli olduğu için otomotiv sektöründe CO2 lazer yöntemine göre daha uygundur. Bunun yanında CW Nd:YAG laserler iş parçasının yüzeyine 4 kW güç üreterek lazer ışını gönderebilmektedir. Üretilebilen bu güç ile son yıllarda otomotiv endüstrisinde YAG lazer CO2 lazere karşı tercih edilerek kullanımı hızla artmıştır. Örneğin Audi A2 modelinde YAG lazer 30 m iken, MIG kaynağı sadece 20 m.dir.Endüstride lazer kaynağı robotik uygulamalarla kullanılmaktadır. CO2 lazerde ışın kaynağı CO2 (Karbondioksit) gazına yüksek genlikli Elektrik verilerek oluşturulur. YAG sistemlerde ise Solid State ve Disk lazer gibi değişik üretim yöntemleri vardır.

Lazer Kaynağı Başlıca Avantajları:

Verimlilik artması: Düşük birim maliyette daha hızlı imalat yapabilirlik.

Kalite iyileştirmesi: Minimum gerilmeler ve düşük seviyede tamir adetleri.

Performans artması: Uzun yaşam süresi ya da korozyona ve yüksek sıcaklığa karşı fazla dayanım.

Uygulanabilirlik: Farklı malzemelerin kaynağı ile farklı ve düşük malzeme kalınlıklarında da uygulanabilirlik (Aliminyum-Aliminyum; Aliminyum-Çelik).

Tek taraftan uygulama: Uygulama kolaylığı ve yeni tasarım seçenekleri yaratması.

Geometri: Araç gövde ölçüsel geometrisinin daha küçük ebatta parça kullanılabilmesi nedeniyle artması.

Gövde birim maliyeti: Gövde toplam parça sayısının azaltılabilmesi ve çok daha düşük birim maliyet.

Korozyona dayanım: Korozon azaltıcı ilave tedbirlerin azaltılması veya tamamen kaldırılması.

Ağırlık: Araç toplam ağırlığının bileşen adetleri ve malzeme özelliklerindeki geniş yayılımdan dolayı azaltılabilmesi.

Kaynak Flanşları: Nokta kaynağı için gerekli olan minimum 1,4 mm flanş derinliği,laser kaynağında gerekmediği için gerek araç toplam ağırlığı gerekse de birim araç maliyetinin daha düşük olabilmesi.


Bu sistem Türkiye'nin en büyük otomotiv fabrikalarından birinde bir ilk olarak şu an denenme aşamasında ve Proses stabilitesi %98 oranında tutturulmuş durumda. KUKA'nın tasarımını ve geliştirmesini yaptığı sistemden dünyada yalnızca bir kaç adet örnek var. Çok yakın zamanda işletmeler için yeteri kadar modüler duruma geldiğinde Otomotiv sektöründe Gazaltı ve Punta kaynağı tarihe karışacak gibi görünüyor. Çünkü herhangi bir yan malzemeye ihtiyaç duyulmuyor (Punta elektrodu, Gazaltı teli gibi...) Şimdilik tek sorunu sistemin çok pahalıya mal olması. (RoboScan+Trumpf Laser Unitesi ortalama 20 robot fiyatında)

adsız.JPG
 
Trumpf Sistemleriyle ilgili orjinal dökümanlar mevcuttur,
mail ile talep edebilirsiniz.
 
Highyag RLSK Remote Laser Welding


Video Eklendi.
 
Gercekten guzel bir teknoloji'e benziyo simdilik,bakalım biraz imalat yapıp calıssın beraberinde yeni sorunlar getirecekmi yoksa gercekten maliyet,hız,kalite'i saglıyacakmı..? Devam etsin bakalım gorecez sevgili Flukecim :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
129,845
Mesajlar
930,720
Kullanıcılar
452,698
Son üye
uguraydemir

Yeni konular

Geri
Üst