Bms modulünü kullanacağınızı bilmiyor onun için. Diyot kullanamazsınız sizin devreniz var.
Kullandığım BMS devresi bu:
Önceki nikel pilli sistemde olan devre ise bu. Tüm piller seri bağlı ve bu devreyle sistem kuruluydu:
Bu akşam süpürgeyi bağlamaya çalıştım. Öncesinde Ni-Cd pillerde şarj için olduğunu düşündüğüm yukarıdaki küçük devre vardı. Pilden swiche gelen + kutup, swichden iki kablo olarak çıkıp biri motora gidiyor, biri de bu devreye geliyor. Ölçüm yapmadım ama sanırım swichden devreye gelen + kablo sürekli açıkken, motora giden sadece swich açık olduğunda akım veriyor. Eksi kutup ise pilden yine direk hem bu devrede gösterdiğim yere hem de motora gidiyor. Şarj girişi de bu devrenin üzerinde işaretlediğim yerdeydi.
Şimdi ben bu devrenin şarj devresi olduğunu düşündüm ki yüzde doksan öyle sanırım. Bunu direk çıkardım iptal ettim sistemden. Onun yerine BMS modülünü bağladım. Şöyle ki, şu resimde şemayı göstermiş:
Bu şemaya göre ben de 8 tane VTC6 pille bataryamı oluşturdum. Bataryanın - kutbunu 0 yazan yere, bir sonraki pillerin ara bağlantısını 4.2 yazan yere, bir sonrakini 8.4 yazan yere, sonraki 12.6, yazan yerlere şemada gösterildiği gibi lehimledim. En son + kutbu da devreye değil, nikel pillerin sisteminde olduğu gibi swiche gönderdim. Swichten gelen iki + kablonun biri motora gitti, diğeri de devredeki 16.8 yazan yere gitti. (Önceki devrede hangi kablo nereye gidiyor ise aynı şekilde bağladım). Şarj girişini de devredeki yerine bağladım. Süpürge bu şekilde çalıştı ama şarj olmuyor. Ayrıca süpürgenin şarj girişinden süpürge kapalıyken 12 volt civarı, çalışıyorken de 5 volt civarı ölçüm alıyorum. Normalde burdan ölçüm alamıyor olmam gerekmez mi? Şarja koyduğumda da akım ölçümü 0.06 çıkıyor ve regülatör ses yapıyor. Acaba süpürge içi bağlantılarda kısadevre mi var da böyle oldu, yoksa bağlantıları komple mi yanlış yaptım bilemiyorum