Buradan yazayım da lazim olanlar olursa yarar belki.
Motor fazla akim çektiğinden başlangıcta bms nin gücü yetmeyebiliyor. O yüzden motor tık diye ses çıkarıyor. Hafiften kipirdiyor ama çalışmıyor. Çinlilerin yazdığı akim degerleri genelde yalan oluyor. 30a bms yazıyor ama aslinda önemli olan start yani başlangıçta motorun kalkista cektigi akimi karşılaması. Onu da her satıcı yazmıyor. Ard arda motoru çalıştırmak için düğmeyi hizli hizli ac kapat yaparsanız motor çalışabilir?
Şimdi siz şunu bir deneyin bence. Piller bms ye bağli değil mi? Onu süpürgeden bir ayırın yani piller bms ye bağlı sekilde ayri bir yerde dursun. Aldığınız voltaj regülatörünü 16.8 volta ayarlayin ve bms nin sarj girisinden sarj etmeyi deneyin. O sekilde sarj oluyor mu? Sarjdan cekince yine o sarj desarj kısmında kac volt var.
Bu bms ler her ne kadar 40 amper vs yazsa da başlangıcta motor yuksek amper çektiğinden motor tık diye bir ses cikarip duruyor ve dönmüyor. Aslinda calissa motor 30 amper de cekse bms calistirir.
Benim merak ettigim bu motorun ilk kalkista cektigi akımı sinirlandiracak herhangi bir sey olabilir mi? Belki uygun degerlerde kapasitör de is görür ama epey yüksek, uf ya da f ne gerekiyorsa, degeri olmasi gerek gibi geliyor bana.
Şöyle bir yorum buldum:
DC motor draw more current initially because when motor is in normal speed it creates back emf which reduces drawing current .So initially when DC motor is powered there is no back emf so current drawn is more. Solution a capacitor in parallel to DC motor which will provide more current from its reservoir when motor is initially powered....
Motora paralel kapasitör bağlamayı önermiş, ama nasıl bir kapasitör kullanmak lazım bilmiyorum. İşin teknik kısmına vakıf değilim. Mantıklı bir izah gibi göründü bana
Calisma gerilimine uygun bir kapasitor mesela 25 volt 1000 mF yada 2200 mF bir kapasitor uygun olur dusuncesindeyim.
3 amperi kapasitöre yüklemek yeterli olur mu acaba? 13.9 gibi ölçtüğüm değer start akımı değil, motorun ilerleyen süreçteki sabit çektiği maksimum akımdıTam da bahsettiğim bu aslinda. Motorun cektigi start akımının bir kısmını kapasitöre yükleyerek bu sorun çözülür belki ama iste yuksek degerli kapasitör gerekiyor. 2200 uf falan işe yaramadi bende. galiba daha yukdek gerekiyordu. Acaba baska bir yöntem olabilir mi diye merak ediyorum.
Hesaplamalari var galiba bir arastirayim. Mesela 16.8 voltta 3 amperi kapasitore yuklemek istesek o kapasitörun degerinin ne olmasi gerekir? Kondansator sarj hesabi var da karışık biraz. Ben vakif degilim.
3 amperi kapasitöre yüklemek yeterli olur mu acaba? 13.9 gibi ölçtüğüm değer start akımı değil, motorun ilerleyen süreçteki sabit çektiği maksimum akımdı
Dün gece sorunu halletmemiş miydiniz, bu mesajda çözüldü yazdınız diye hatırlıyorum.Teşekkürler. Şimdi bataryayı motordan ayırdım, sadece batarya BMS modülü bağlı olduğu halde şarja bağlayıp ölçüm yapmaya çalıştım. Şarja bağlıyken Charge Discharge yazan kısımda da 11.7 volt ölçüyorum, haliyle şarj devresinin çıkışında da 11.7 ölçüyorum. Sanki piller şarj devresini bastırıyor da akım çekmiyor gibi. Neticede şarj devresi 16.8 voltta ayarlı olduğu için devrenin çıkışında da Charge discharge yazan kutuplarda da 16.8 volt ölçmeyi bekliyordum halbuki. Batarya şarj devresinden gelen akımı bastırıyor sanki.
İkincisi, bataryayı motordan sökmeden önce süpürgenin şarj girişinden ölçtüğümde 11.6 volt okuyordum. Birkaç kez süpürgeyi aç kapa yapıp tekrar ölçtüğümde ise 9.5 volta düşüyordu. Demek ki süpürgenin çalışmaması gerçekten pillerin şarjı azaldığı içinmiş diye düşündüm böyle olunca. Ama şarj almamasına anlam veremedim. Bi de uygun voltaj ve akımda laptop adaptörü ile deneyeceğim
Ekleme: Şimdi farklı bir şey denedim. Bu oluşturduğum batarya ve şu resimdeki uzaktan kumandalı oyuncak araba motoru ile devre oluşturup akım ölçtüğümde 19 küsur amper akım çekiyor. Acaba piller bu kadar yüksek akım verebildiği için şarj modülünü baskılıyor olabilir mi?
Son ekleme: Herkesi meşgul ettiğim için özür dilerim. Sorunun kaynağı çok daha basit bir şeymiş. Şarj regülatörüne bağladığım adaptör (süpürgenin ilk adaptörü) çok düşük bir akım sağladığı için regülatör o akımı gerektiği kadar yükseltemiyor, sorun bundan kaynaklanıyormuş. 16.5 volt 4.5 amper bir laptop adaptörü vardı, şarj regülatörüne onu bağlayınca sorun çözüldü gibi gözüküyor
Şarj almama sorunu çözülmüştü. Devrenin hatalı bağlanma sorunu da çözülmüştü. Dün gece şarja koydum, sabah şarjdan alınca bu durum ortaya çıktıDün gece sorunu halletmemiş miydiniz, bu mesajda çözüldü yazdınız diye hatırlıyorum.