Li-ion pil şarjı nasıl yapılır

Bms modulünü kullanacağınızı bilmiyor onun için. Diyot kullanamazsınız sizin devreniz var.
 
Bms modulünü kullanacağınızı bilmiyor onun için. Diyot kullanamazsınız sizin devreniz var.

Kullandığım BMS devresi bu:



Önceki nikel pilli sistemde olan devre ise bu. Tüm piller seri bağlı ve bu devreyle sistem kuruluydu:


Bu akşam süpürgeyi bağlamaya çalıştım. Öncesinde Ni-Cd pillerde şarj için olduğunu düşündüğüm yukarıdaki küçük devre vardı. Pilden swiche gelen + kutup, swichden iki kablo olarak çıkıp biri motora gidiyor, biri de bu devreye geliyor. Ölçüm yapmadım ama sanırım swichden devreye gelen + kablo sürekli açıkken, motora giden sadece swich açık olduğunda akım veriyor. Eksi kutup ise pilden yine direk hem bu devrede gösterdiğim yere hem de motora gidiyor. Şarj girişi de bu devrenin üzerinde işaretlediğim yerdeydi.
Şimdi ben bu devrenin şarj devresi olduğunu düşündüm ki yüzde doksan öyle sanırım. Bunu direk çıkardım iptal ettim sistemden. Onun yerine BMS modülünü bağladım. Şöyle ki, şu resimde şemayı göstermiş:


Bu şemaya göre ben de 8 tane VTC6 pille bataryamı oluşturdum. Bataryanın - kutbunu 0 yazan yere, bir sonraki pillerin ara bağlantısını 4.2 yazan yere, bir sonrakini 8.4 yazan yere, sonraki 12.6, yazan yerlere şemada gösterildiği gibi lehimledim. En son + kutbu da devreye değil, nikel pillerin sisteminde olduğu gibi swiche gönderdim. Swichten gelen iki + kablonun biri motora gitti, diğeri de devredeki 16.8 yazan yere gitti. (Önceki devrede hangi kablo nereye gidiyor ise aynı şekilde bağladım). Şarj girişini de devredeki yerine bağladım. Süpürge bu şekilde çalıştı ama şarj olmuyor. Ayrıca süpürgenin şarj girişinden süpürge kapalıyken 12 volt civarı, çalışıyorken de 5 volt civarı ölçüm alıyorum. Normalde burdan ölçüm alamıyor olmam gerekmez mi? Şarja koyduğumda da akım ölçümü 0.06 çıkıyor ve regülatör ses yapıyor. Acaba süpürge içi bağlantılarda kısadevre mi var da böyle oldu, yoksa bağlantıları komple mi yanlış yaptım bilemiyorum
 
Bms varsa olur ben orayı kacirmisim. Ama 16.8 volt bence az. 18-20 volta ayarlayın yoksa dolduramayabilir. Adaptör de tabiki buna uygun olmalı.
Pilleri bağladın bms ye. Bms çıkışından kaç volt okuyorsun. Toplam pil voltajını alabilmen lazim. Bir hata olmasın mazallah infilak eder. Li-ion piller güçlüdür
 
Son düzenleme:
Sanırım sorunu anladım. Şarj girişi ile güç çıkışı aynı yerden olacak sanırım:


Öyle ise devreyi yanlış kurmuşum. Yarın ölçüm yaparak tekrar deneyeceğim
 
Devreyi olması gerektiği şekilde yeniden düzenledim, sonuç değişmedi. BMS modülünde bir sorun olduğunu düşünüyorum. Daha önce de süpürgenin şarj girişinde 12 volt ölçüm yaptığımı söylemiştim. Yeni kurduğum devrede de hem BMS modülünün 16.8 v yazan kısmında hem de şarj girişi ve motorun bağlanacağı Charge / Discharge yazan + / - kısmında 12 v civarı bir ölçüm alıyorum. Şarj devresini de süpürgeye bağladığımda 0.06 amper ölçüyorum ve şarj modülünden cızırtı geliyor. Yani anlaşılan şarj olmuyor. Şarj modülünde sıkıntı yok çünkü başka bir şey bağladığımda çalışıyor. Ölçü aleti ile ölçtüğümde şarj devresinden ayarladığım voltajda ölçüm alabiliyorum. Ama süpürgeyi bağladığımda sonuç yukarıdaki gibi maalesef. Bir de önceki yanlış bağlı halinde süpürge çalışıyorken şimdi bas bırak yapmış gibi motor anlık çalışıp duruyor. Sebebini anlamadım. Acaba pillerin şarjı azaldı da ondan mı diye düşünmüştüm ama sanırım alakası yok. Müsait bir vakitte bütün devreyi baştan söküp tekrar bağlayarak kontrol etmeyi düşünüyorum. Olmazsa yeni bir BMS modülü bakacağım.
 
Herşeyin bağlanacağı yer belliyken nasıl becerdin de nereye bağladın daha önce anlamış degilim
 
Herşeyin bağlanacağı yer belliyken nasıl becerdin de nereye bağladın daha önce anlamış degilim
Bakın ben elektronikçi değilim. Ömründe daha önce amatör olarak da Li-ion batarya yapmış değilim. Paylaşımlar üzerine kendim üretmeye çalışıyorum. Daha önce yapanların tecrübelerinden istifade etmeye çalışıyorum. Her şeyin nereye bağlanacağı size belli olabilir. Ben şimdi size tıptan bahsetsem siz de bir şey yapmaya çalışırken tutup yanlış yapsanız, "her şey gün gibi ortadayken nasıl hata yapmayı becerdin" desem nasıl hissedersiniz?!

Bunu çöpe atıp yerine zaten satılan orjinal Li-ion bataryalı olanı da alabilirdim. Ama günümüzde bilgi paylaşımının bu kadar kolay olduğu bir devirde onun yerine kendim mevcut olanı düzeltmeye çalışmayı tercih ettim. Eğer ki yardımcı olabilecek bir şeyiniz varsa güzel bir üslupla buyrun paylaşın, ama eğer yoksa, bu yaptığınız paylaşım gereksiz paylaşım oluyor kusura bakmayın! Kaldı ki, önceki hatalı bağlantı ayrı mevzu. Doğru bağlantı ile de sistemin çalışmadığından bahsediyorum, söyleyecek fikri olanlara tabi.

Diğer özverili arkadaşlardan çok özür diliyorum böyle bir mesaj yazmak zorunda kaldığım için
 
O zaman soyliyeyim çok tehlikeli iş yapıyorsunuz. O bataryalar çok kuvvetli hata yaparsanız elinizde patlar. Sıradan pillere benzemez yani. Ne yaptığınızın farkinda değilsiniz
 
O zaman soyliyeyim çok tehlikeli iş yapıyorsunuz. O bataryalar çok kuvvetli hata yaparsanız elinizde patlar. Sıradan pillere benzemez yani. Ne yaptığınızın farkinda değilsiniz
Emin olun siz bunu yazmadan aylar önce lityum pilin ne olduğunu birkaç farklı yerden okudum. Zaten bu konuyu açıp ilk soran arkadaşa da yardımcı olmak yerine 2013 yılında ilk cevabı siz yazarak "infilak eder yaralanırsın yanarsın" gibi bir cevap yazmışsınız. Doğru olan o kişinin hangi hatayı yaparsa yaralanma riskinin olduğu, o yüzden asla o hatayı yapmaması gerektiğini söylemek. Mesela serkan_48 bu dediğim gibi beni uyarmıştı Ocak ayında, kendisine teşekkür ediyorum. Başka türlüsü yardımcı olmuyor. Sizin mantıkla gidecek olursak şöyle demek de doğru olması lazım, "Başınız ağrırsa aman ha Aspirin içmeyin, mide kanaması yapar, ölürsünüz!" Gerçekten Aspirinin en korkulan yan etkisi mide kanamasıdır, zamanında müdahale edilmezse ölümcüldür. Ama kimseye de "Aspirin içersen ölürsün" denmez neticede. Çok mecbur kalmadıkça kullanma denir. Kullanacaksan da mutlaka tok karna kullan denir. Yani önlem alması söylenir olası riskler anlatılır. Neyse, kusura bakmayın pek yardımcı olmadı
 
Buradan yazayım da lazim olanlar olursa yarar belki.

Motor fazla akim çektiğinden başlangıcta bms nin gücü yetmeyebiliyor. O yüzden motor tık diye ses çıkarıyor. Hafiften kipirdiyor ama çalışmıyor. Çinlilerin yazdığı akim degerleri genelde yalan oluyor. 30a bms yazıyor ama aslinda önemli olan start yani başlangıçta motorun kalkista cektigi akimi karşılaması. Onu da her satıcı yazmıyor. Ard arda motoru çalıştırmak için düğmeyi hizli hizli ac kapat yaparsanız motor çalışabilir?


Şimdi siz şunu bir deneyin bence. Piller bms ye bağli değil mi? Onu süpürgeden bir ayırın yani piller bms ye bağlı sekilde ayri bir yerde dursun. Aldığınız voltaj regülatörünü 16.8 volta ayarlayin ve bms nin sarj girisinden sarj etmeyi deneyin. O sekilde sarj oluyor mu? Sarjdan cekince yine o sarj desarj kısmında kac volt var.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…