chatlax67
Üye
- Katılım
- 23 Eyl 2011
- Mesajlar
- 1
- Puanları
- 1
- Yaş
- 38
öncelikle merhaba bu siteyi nette dolaşırken buldum elektrikten anlamam sadece içimi dökmek için buraya yazmaya karar verdim.
konu şu:
ben sivasın mahrumiyet bölgesi bir ilçesinde bir lojmanda oturuyorum. sular çok soğuk olduğu için 3 kademeli şofben suyu ısıtmıyordu ve ben arçelikten termosifon aldım. 60 km uzaktan kurmak için geldiklerinde elindeki topraklama ölçen cihazın topraklama olmadığını göstermesi üzerine termosifonu takmadan gittiler.
bende binanın tesisatını yapan "insanı" getirip durumu izah ettim. o arçelik servisiyle konuşup topraklamanın olduğunu söledi. arçelik servisi bir gün sonra gelip tekrar ölçtüklerinde topraklamanın olmadığını söylediler ve yine takmadan gittiler.
bende başka bir elektrikçi getirip topraklamaya baktırdım ve elektrikçi topraklamanın olmadığını söyledi. bende binanın tesisatını yapan adamı aradım iki elektrikçi telefonda bi güzel kavga ettiler
getirdiğim elektrikçi saatten kablo çekip yere bi çubuk çakıp topraklamayı yaptığını söyledi.arçelik servisi 60 km uzaklıktan 3.gelişinde topraklamayı yapan elektrikçiyle telefonda görüşüp ölçmeden termosifonu bağladılar.1 ay kadar hafif Elektrik çarpıyor gibi hissetsemde tam emin olamadım kaçak olduğundan. 2 ay sonra musluktan elektrik çarptı. o topraklamayı yapan elektrikçiyi aradım bütün fişleri çekip musluğu kontrol etmemi söyledi. bende çamaşır makinesinin fişini çekmeyi unutup kontrol ettim yine kaçak var dedim
uzak olduğu için 1 hafta sonraya gün verdi.
bende napsam diye düşünürken arıza için bölgeye gelen elektrik kurumundaki yetkilileri gördüm zor zahmet eve getirdim.kontrol ettiler çamaşır makinesinin fişi takılı olmadığı zaman kaçak olmadığı tesbit ettiler vestel çamaşır makinesinin arızalı olduğunu sölediler. çamaşır makinesinin fişi takılıyken prizlerdeki topraklamaya ve musluğa elektrik geliyor.farklı prize taktık yine aynı.birde çamaşır makinesinin sürekli takılı olduğu prizde su ısıtıcısını taktığımızda kaçak falan yok. çamaşır makinesinin arızalı olduğuna kanaat getirdim.
vesteli arayıp söylendim sanki ayarlamışsınız gibi garantisi biter bitmez sorunlar çıkıyor diye ve durumu izah ettim 3 gün sonra geldiler makineyi kontrol ettiklerinde hiç bir sorun olmadığını söylediler. uzak odadaki prizden uzatmayla çamaşır makinesini çalıştırdığımızda hiç sorun çıkmadı. odanın birinde hiç bir sorun yok.tesisata baktılar evde topraklamanın olmadığını söylediler.ne yapacağımı şaşırmış vaziyetteyim. şu an o sorunsuz odadan uzatma kablosu çekerek çamaşır makinesini çalıştırıyorum.korkum termosifondan elektrik çarpması onda priz olmadığı direk sigortaya bağlı olduğu için o sağlam odadan kablo çekemiyorum. uzun oldu belki kimse okumaz ama bunları yazınca rahatladım sanki
keşke bu işlerden anlasamda kendim yapsam
neyse herkese hayırlı günler.
konu şu:
ben sivasın mahrumiyet bölgesi bir ilçesinde bir lojmanda oturuyorum. sular çok soğuk olduğu için 3 kademeli şofben suyu ısıtmıyordu ve ben arçelikten termosifon aldım. 60 km uzaktan kurmak için geldiklerinde elindeki topraklama ölçen cihazın topraklama olmadığını göstermesi üzerine termosifonu takmadan gittiler.
bende binanın tesisatını yapan "insanı" getirip durumu izah ettim. o arçelik servisiyle konuşup topraklamanın olduğunu söledi. arçelik servisi bir gün sonra gelip tekrar ölçtüklerinde topraklamanın olmadığını söylediler ve yine takmadan gittiler.
bende başka bir elektrikçi getirip topraklamaya baktırdım ve elektrikçi topraklamanın olmadığını söyledi. bende binanın tesisatını yapan adamı aradım iki elektrikçi telefonda bi güzel kavga ettiler
getirdiğim elektrikçi saatten kablo çekip yere bi çubuk çakıp topraklamayı yaptığını söyledi.arçelik servisi 60 km uzaklıktan 3.gelişinde topraklamayı yapan elektrikçiyle telefonda görüşüp ölçmeden termosifonu bağladılar.1 ay kadar hafif Elektrik çarpıyor gibi hissetsemde tam emin olamadım kaçak olduğundan. 2 ay sonra musluktan elektrik çarptı. o topraklamayı yapan elektrikçiyi aradım bütün fişleri çekip musluğu kontrol etmemi söyledi. bende çamaşır makinesinin fişini çekmeyi unutup kontrol ettim yine kaçak var dedim
uzak olduğu için 1 hafta sonraya gün verdi.
bende napsam diye düşünürken arıza için bölgeye gelen elektrik kurumundaki yetkilileri gördüm zor zahmet eve getirdim.kontrol ettiler çamaşır makinesinin fişi takılı olmadığı zaman kaçak olmadığı tesbit ettiler vestel çamaşır makinesinin arızalı olduğunu sölediler. çamaşır makinesinin fişi takılıyken prizlerdeki topraklamaya ve musluğa elektrik geliyor.farklı prize taktık yine aynı.birde çamaşır makinesinin sürekli takılı olduğu prizde su ısıtıcısını taktığımızda kaçak falan yok. çamaşır makinesinin arızalı olduğuna kanaat getirdim.
vesteli arayıp söylendim sanki ayarlamışsınız gibi garantisi biter bitmez sorunlar çıkıyor diye ve durumu izah ettim 3 gün sonra geldiler makineyi kontrol ettiklerinde hiç bir sorun olmadığını söylediler. uzak odadaki prizden uzatmayla çamaşır makinesini çalıştırdığımızda hiç sorun çıkmadı. odanın birinde hiç bir sorun yok.tesisata baktılar evde topraklamanın olmadığını söylediler.ne yapacağımı şaşırmış vaziyetteyim. şu an o sorunsuz odadan uzatma kablosu çekerek çamaşır makinesini çalıştırıyorum.korkum termosifondan elektrik çarpması onda priz olmadığı direk sigortaya bağlı olduğu için o sağlam odadan kablo çekemiyorum. uzun oldu belki kimse okumaz ama bunları yazınca rahatladım sanki
keşke bu işlerden anlasamda kendim yapsam
neyse herkese hayırlı günler.
Moderatör tarafında düzenlendi: