müşde İTÜ'nün geliştirdiği motor ezber bozacak

ç@yl@k

Üye
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
159
Puanları
1
insallah bir gün avrupa standartlarında kendi yerli arabamızada bineriz.


" İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Otomotiv Teknolojileri Araştırma Geliştirme Merkezi (OTAM) ve Türk Motor Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (TÜMOSAN) iş birliğiyle, Türkiye'de ilk kez TÜBİTAK destekli çevre dostu yeşil LPG'li dizel motor üretildi.

İTÜ'den yapılan yazılı açıklamada, AR-GE çalışması yapabilmek, teknolojik buluşlara imza atabilmek, bilgi birikimini üretime dönüştürmek ve sanayinin sorunlarına çözüm bulabilmek amacıyla, üniversite ve sanayi gibi iki önemli gelişim aktörünün bir arada rol oynaması gerekliliğine inanan İTÜ'nün, bu kapsamda yaptığı çalışmalarla öncülük etmeye devam ettiği belirtildi.

Bu çalışmalardan biri olan ve AB standartlarına uygun olarak tasarlanan ve üretilen LPG'li dizel motorun yüzde 33 daha düşük maliyeti, yüzde 15 daha yüksek motor verimiyle dikkat çektiği ifade edilen açıklamada, yeni teknoloji dizel motorun 26 Şubat günü üniversitenin Ayazağa Yerleşkesi'nde düzenlenecek toplantıda tanıtılacağı bildirildi.

Toplantıda, İTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin, TÜMOSAN Genel Koordinatörü Kurtuluş Öğün ve OTAM Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ali Göktan'ın LPG'li dizel motor ile ilgili bilgi vereceği ve ardından teknik gezi yapılacağı kaydedildi."


+24 Şubat 2010 Çarşamba, 16:41
AA

alıntıdır..
 
"LPG li dizel motoru", hani şu birkaç yıl önce bazı subay eskilerinin "asrın buluşu" diye lanse edip sonra "tıss" ettikleri "erke dönengeci" gibi bir şey olmasın:)
Hocam, herşeyden önce dizel motorunun karakteristiği ile LPG nin özellklerini bir yanyana koyup bakın bi...
Haa, eğer konu dizel altyapısına doğalgaz uygulaması ise, 30 yıl kadar önce biz o tip motoru MAN de seri olarak üretiyorduk zaten, günde 150 civarı hem de:)
 
"LPG li dizel motoru", hani şu birkaç yıl önce bazı subay eskilerinin "asrın buluşu" diye lanse edip sonra "tıss" ettikleri "erke dönengeci" gibi bir şey olmasın:)
Hocam, herşeyden önce dizel motorunun karakteristiği ile LPG nin özellklerini bir yanyana koyup bakın bi...
Haa, eğer konu dizel altyapısına doğalgaz uygulaması ise, 30 yıl kadar önce biz o tip motoru MAN de seri olarak üretiyorduk zaten, günde 150 civarı hem de:)
ben bu konuyu daha öncede duydum.burada lpg nin kullanım amacı yanma odasına motorin+lpg+hava dolduruluyor ve motorinde motorin+hava ile meydana gelen yanmadan daha kaliteli bir yanma meydana geliyor ayrıca lpmg nin yanma gücüyle birlikte motorun gücü dahada artıyor diye açıklaması olduğunuda duymuştum.bu nedenle bence şaşılacak bir şey değil.hatta artık piyasadaki lpg montajı yapan firmalar dizel arabalarda bunu yapabiliyor diye bir haber programında seyrettim
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst