Müşterek beton direkli Direk tipi Trafo

gerçektende güzel bi çalışma çok yardımcı oldu.Hemmühhemtek arkadaşımızın keşfine izolatör demirleri ve A.G İletkenlerini(1 Sokak fazı için=Rose,1Nötr için Pansy,3 Faz için Popy) ekledim mi heralde bi eksik kalmıcak.
 
genelde popy pek kullanılmıyor sanırım. 3 faz için pansy yada aster kullanın.
 
Arkadaşlar hat başında ve trafo direğinde seksiyoner kullandığım için 2 travers kullanıom.Üstteki traverse gergi takımıyla K1 izolatörle bağlantı yapıorum.Peki bundan sonrası alttaki seksiyonere bağlantı mesnetle(VHD 35) olup hat devamı alttaki traverse gene gergi takımıyla (K1 Zincir İz.)mı olur.Seksiyonerli Hat başı ve trafo direğinde bağlantı nası olur yardımcı olursanız sevinirim.
 
hat başında çift travers ,üst travers K1 zin. iz. ,vhd 35 izalatör.alt travers K1 zin. iz.
tr postasına tek travers, K1 zin. iz.,vhd 35 izalatör
 
1.si, 8 direkli bir hattın başına seksiyoner direği koymaya gerek yok. Hat başına seksiyoner konması gereken yer, uzun hatlar olmalıdır. Çünkü o uzun hatta oluşacak bir arızayı bulmak için zaman gerekir ve başka yerlerin uzun süre enerjisiz kalmasının önüne geçilir. Ancak 7 direkli bir hatta gözle bakarak kolayca herşeyi görürsünüz. Bir zorunluk getirilmediyse hat başına seksiyoner koymayın.



direk tipi trafoya ait bir resim de şu şekilde. Görüldüğü üzere burda K2 zincir izalatöre bile gerek yok.

saygılar...
 
Branşman alınan noktadan trafo direğine kadar olan kısım özel hat ise yani yalnız size aitse branşman alınan noktaya seksiyoner koymakta fayda vardır. Trafo bakımı,arıza durumları,Sigorta değişimi v.b. durumlarda sadece trafo direğindeki seksiyoneri açarak çalışma yapmak son derece tehlikelidir bu tip durumlarda hat başı seksiyoneri açılmalıdır.
 
Arkadaşlar,yardım eden ve konuya yorum yapan herkese teşekkürler.Sonunda Keşfimi bitirdim.Elimden geldiğince tüm pozları girmeye çalıştım OG olarak,AG kısmına girmedim.
 
Arkadaşlar,yardım eden ve konuya yorum yapan herkese teşekkürler.Sonunda Keşfimi bitirdim.Elimden geldiğince tüm pozları girmeye çalıştım OG olarak,AG kısmına girmedim.

keşifte bazı direkler için nacizane fikrim,12/3 direkleride 12/5 olarak ve trafo direğini 14/16 olarak revize edebilirsin,bu direkler uzun yıllar işletmede kalacak tepe kuvvetinin fazla olması herzaman iyidir,ayrıcı 16/16 direk fazla yüksek olur bu merkezde bir arıza veya bakım oldugunda sorun yasanır diye düşünüyorum.
ayrıcı travers uzunluklarıda fazla gibi geldi 180 cm lik ve 220 cm lik traversler yeterli olur.
 
Saol remzikou, önerilerini dikkate alcam.Trafo direğini 16/16 almamın nedeni mevcut 12 lik direklere göre Trafo platformu+Trafo+seksiyoner yaklaşık 4 metreye tekabül etmesi.Ayırıcı direğini 14/10 luk seçmiştim.Bide bu keşifte Ayırıcı Kumanda Tertibatı var ki buna direk tipi trafolarda gerek yok,Köşk tipi trafolarda kullanılıor dedi bi abimiz dolayısıyla keşiften çıkardım.Emeği geçen herkese teşekkürler.
 
Saol remzikou, önerilerini dikkate alcam.Trafo direğini 16/16 almamın nedeni mevcut 12 lik direklere göre Trafo platformu+Trafo+seksiyoner yaklaşık 4 metreye tekabül etmesi.Ayırıcı direğini 14/10 luk seçmiştim.Bide bu keşifte Ayırıcı Kumanda Tertibatı var ki buna direk tipi trafolarda gerek yok,Köşk tipi trafolarda kullanılıor dedi bi abimiz dolayısıyla keşiften çıkardım.Emeği geçen herkese teşekkürler.

Trafo platformu+Trafo+seksiyoner en fazla 2,5 m olur o yüzden direğin boyunu cok yükseltme hat çok biçimsiz olur diye düşünüyorum ,ayrıca ayırıcı kumanda tertibatı nasıl gerek değil anlamadım,Sigorta attığı zaman ne ile ayıracaksınız sistemi siz tekrar sorun isterseniz.kolay gelsin
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,801
Mesajlar
930,219
Kullanıcılar
452,604
Son üye
cemocan44

Yeni konular

Geri
Üst