Şarj dinamosunun birlikte (Şimdiki araçlarda entegre) çalıştığı konjenktör,aslında elektronikteki feed-back (Geri besleme) mekanizması gibi (Ayni prensiple,yani çıkış akımı,direk bu girişi,konjenktörle de kontrol eder) çalışır.Akü voltajı fazla yükseldiğinde (Bu çalışma şekliyle de gerilim kontrollüdür) rotorda kömür (Fırça) ve bilezikler üzerinden verilen ikaz uyartım akımını (Dıştan uyartımı) keser.Rotor elektromıknatıs olmaktan tam olarak da çıkar bu konumda,boşta mıknatıs olamadan dönüp,hiç
Elektrik üretmemeye başlar.Bu sargılar için çekilen akım üretilen 3 fazlı akımın dc olduktan sonraki halinin aşağı yukarı %2'-%3'lük cüzi kısmı bu rotor bobinlerine,çıkış akımından alınan bir ikaz uyartım akımı (dc olarak) olarak bu konjenktör içinden,zener diyot,darlington güç transistör kontrollü olarak da verilir.Kömür fırçaların bitip tükenmesinde daha ziyade kullanım/saat döngüsü tam olarak da işleyecektir,devir sayısının bu aşınıp kısalmaya (Artırmaya veya azaltmaya) çok büyük etkisinin de olamayacağı (Kanaatim olarak) düşüncesindeyim.
Şarj dinamosu rüzgar üretimi için kullanıldığında konjenktör iptal edilir,bileziklere dönen kömür fırçalara gerek kalmaz.Rotordaki bir elin parmakları gibi birbirine geçen ve N-S-N-S- elektromıknatıs dizilimini sağlayan mağnetik geçirimli, iki baştaki geçme karkas sökülür,bobin sarımları tam çıkarılır,üzerine statora yakın olup değmeyecek şekliyle neodyum mıknatıslar,ayni bu karkasın sağladığı N-S-N-S-.. dizilimini de sağlayacak şekliyle, epoksi yapıştırıcılarla (Resinle) yapıştırılır,tornada fazalılıkları alınır,balansı kontrol edilir ve yapılır.Daha sonra stator içine monte edilir.Stator sarımları zaten alternatörde elektrik üretmek için olduğundan bu nüvedeki sarımlar ayni kalabilir.
3 fazlı stator sarımlardan üretilen bu elektriğin diyot tablasıyla alınacak olan bu volt/amper çıkışını, akım veya voltaj ağırlıklı olarak ayarlamak (değiştirmek) için üçgen veya yıldız bağlantı tercihe göre (Rüzgar türbinde kullanılacak akülerin amper-h kapasitesi,voltajı,şarj kontrol ünitesi de tam gözetilip) yapılabilir,şarj kontrol ünitesine tam da girmeden önce yapılır.Üçgen bağlantıda akım daha fazla gerilim daha azdır,yıldız bağlantıda ise akım azdır,gerilim değeri biraz daha fazladır.Konjektörün yerini bu yeni şarj sisteminde mutlaka şarj kontrol ünitesi de alabilmelidir.Rotor dönerken akü tam şarj olduğunda frenlenme etkisi de tam olarak kalkacağından,abandone olmaması için bu durumda bu üretilen gücü tam absorbe edecek uygun güçte bir direnç devreye girecek şekliyle bağlanmalıdır.Kolay gelsin.Saygılarımla.