Magnet motor

firçalı motorlarda enduvi bobinini değişken voltaj vererek enduktorden örnek 2600 devir enduktor bobin tel çapı .80 mm tel olsun çalıştırdığımızda çıkış voltajı enduviye verdığımız voltaj enduvinin manyetik alanı sevıyesınde artar veya azalır bu uygulamayı bir rus malı jeneratörde gormuştum
 
sayın ŞEF.sabit mıknatıslı yerine rotoru uyarımlı altarnatör yapsak ve bu uyartımı kontrol etsek, sabit mıknatısa oranla verimi ne olur? sabit mıknatısta dısarıdan bir enerji vermiyoruz. ama uyartımlıda veriyoruz . burada bir ekstre bir enerji harcıyoruz sabit mıknatısa göre. diğer bir sorum sabit mıknatısla yapılan altarnatör ömrü ne kadar? bu mıknatıslar ne kadar süre sonra manyetikliğini kaybeder?

sayın Binbaşı,

Uyartıyı (ikaz uyartım akımını) biz yine orijinalinde olduğu gibi dıştan verdiğimizde (rotor yeniden Elektronik kontrollü elektromınatıs da yapıldığında) eski halindeki verimle çalışacaktır,yani ancak 3000-4000d/dk (Rpm'de) de etiketindeki örneğin 55 A'yı tam verebilir,ama sabit mıknatıslı olduğunda daha düşük devirlerde.

bu ifadede ki uyartımlı altarnatörün neden düşük devirlerde voltaj üretemeyeceğini anlayamadım. Sonucta sarımları biz sarıyoruz. Sarım sayıları düşük devirde voltaj verecek sekilde yapılamaıyor mu?

Burada amaçlar çok farklıdır,zaten sn.ŞEF'imiz de bunu çok iyi açıklamış.Otomobilde alternatörü daha ziyade 25000-3000 devirlerde kullanırız,düşük devirlerde (Rölanti gibi) alternatör tüm yükleri tam karşılayamaz,aküden bile bu durumda,tam karşılayamadığında akım çekebilir.Bir de sn.ŞEF'imiz şarj dinamosu ile voltaj örneklerini tam da verebilmişken kafanız hiç karışmasın,çünkü bu değerler ucunda akü bağlı değilken kuvvetle muhtemel olarak verilebilmiş değerlerdir,yoksa akü bağlı olduğunda kendi ifadesi ile voltaj akıma da kendi iç yapısındaki dengelenme ile de döneceği için bu derece ekstrem değerler de görülemez,geçişler daha yumuşak (Alçak) voltajlar şeklinde de olur.Ama akım (Amper) artışı artan devirle daha fazla da görülebilir.

Rüzgar türbininde ise arabadaki amacın tersine,çok daha düşük devirlerde yeterli bir şarj voltajı,akımı da lazımdır.Arabadaki gibi devir değiştirmeden direk milinden bu şarj dinamosunu (alternatörünü) 3000-4000 devirle döndürmek hem mantıklı olmaz,hem de türbin kanatlarının dinamiği için bu çok da elverişli değildir.Zaten direk rüzgarla da bu devirlere çıkılması (Redüktörsüz) pek de mümkün olamaz.Bu yüzden bunu dışardan uyartımlı yerine sabit mıknatıslı ve düşük devirlerde yeterli şarj akımı,voltajı verecek şekle dönüştürüp,aküden önce de bir şarj kontrol ünitesi kullanılır.Bu şekilde amacına uygun olarak alternatör yapısı seçilmiş olur.Devir zaten fazla yükseldiğinde akünün kompansatör görevi görüp yüksek voltajları direk akıma çevireceği,yani kendi içinde de dengeleyeceği açıktır.Onun için sabit mıknatıslı rotor sistemi bu nedenle de seçilir.Saygılarımla.
 
Elektrik üretebilmek için 3 şeye ihtiyaç vardır.
1- İletken tel ( Bobin teli )
2- Manyetik güç ( Mıknatıs gücü )
3- Döner güç ( Manyetik gücün veya iletkenlerin döndürülmesi.

Gerilim = İletken x Manyetik güç x dönme hızı.
Bu 3 veriyi birbiri ile çarptığımızda 60 d/d.da alacağımız gerilimi buluruz.
Bu değerlerden birisinin, ikisinin ya da üçünün birden artması, azalması üretilecek gerilimi ve haliyle akımı etkiler.

İletken boyunun uzun olması için statorun kalın olması gerekir. Araba şarj dinamolarının statoru en fazla 2,5 - 3 cm. oluyor. Bu uzunluktaki oyukta çok fazla bobin teli bulunmaz. Onun için stator kalınlığı ne kadar fazla olursa o kadar çok tel kullanma imkanı olur. Hurdacılarda çok ucuza 1 kw. motorlar bulunuyor. Bunların stator kalınlıkları 7, 8 hatta 10 cm. kadar olabiliyor. Böyle bir motor bulup modifiye edebilirseniz çok rahat 10 amper alabilirsiniz.

Elinizdeki dinamoyu modifiye ettiğinizde devir sayısı çok olmalı ki gerilim ve akım alabilesiniz.
Bu modifiye edilen alternatörden 3 faz ac alınır ama 2 adet köprü diyotla doğrultularak bir artı, bir eksi olmak üzer doğru akım alınır.
Ustam sizi cok iyi anladım bu alternatörün rot kısmını tornada yeniden yapıp ustunu mıknatısla kaplamak istiyorum bu sekilde yine yuksek rpm de mi calısmak zorunda sarj dinoması eski doganların sarj dinomsı kucuk olanlardan degil
 
Sayın Musakiliç, rotoru traşlayıp mıknatıs yapıştırmış olsanız bile 300-400 devirlerde 12 v. bir kaç amper alabilirsiniz. 10 amper alabilmek için de 500 devirleri yakalamak gerekir.
 
Sayın Musakiliç, rotoru traşlayıp mıknatıs yapıştırmış olsanız bile 300-400 devirlerde 12 v. bir kaç amper alabilirsiniz. 10 amper alabilmek için de 500 devirleri yakalamak gerekir.
Ustam hangi motorun yada motorların oyuk sayısı fazladır
 
Sayın Musakilic ,

Bİr şekilde motor bulucam v.s. diyorsan bir kaç yerde rüzgar türbinlerinde kullandıkları şu motordan araştırabilirsin. Sarmadan uğraşmadan direkt pervaneye monte edebilir kullanabilirsiniz. Çıkışına voltajı düzenlemek için bir devre koyup akü şarjında kullanabilirsiniz.

"AMATEK dc motor" yada "AMATEK MOTOR" şeklinde bir aratın bir çok yerde uygulamasını videosunu bile göreceksiniz. Düşük devirde bile voltaj ve akım alırsınız. ŞAhsen denemedim ama webde uygulamalarını gördüm.

Size şunuda sorayım. Yapacağınız rüzgar gülünde pervane çapı olarak ne kadar çaplı pervane yapmayı düşünüyorsunuz? Pervane çapı direkt olarak alacağınız güçle doğru orantılıdır.
 
Sayın Musakilic ,

Bİr şekilde motor bulucam v.s. diyorsan bir kaç yerde rüzgar türbinlerinde kullandıkları şu motordan araştırabilirsin. Sarmadan uğraşmadan direkt pervaneye monte edebilir kullanabilirsiniz. Çıkışına voltajı düzenlemek için bir devre koyup akü şarjında kullanabilirsiniz.

"AMATEK dc motor" yada "AMATEK MOTOR" şeklinde bir aratın bir çok yerde uygulamasını videosunu bile göreceksiniz. Düşük devirde bile voltaj ve akım alırsınız. ŞAhsen denemedim ama webde uygulamalarını gördüm.

Size şunuda sorayım. Yapacağınız rüzgar gülünde pervane çapı olarak ne kadar çaplı pervane yapmayı düşünüyorsunuz? Pervane çapı direkt olarak alacağınız güçle doğru orantılıdır.
Ustadım hazır almak istemiyorum kendim yapmak istiyorum kanat boyu 1 metre olarak planlıyorum devir icin dişli kullanacagım
 
Kolay gelsin demek istiyorum.

İlk mesajlarınızda 10 amper maksimum almayı düşündüğünüzü yazmıştınız. 1 metre çaplı bir pervaneden 10 amper almanız biraz zor gibi görüyorum. Umarım alırsınız. Dişli ve kayış sistemleri ile dahada komplike olacak sisteminiz. Buradan izliyor olacağım.

Tekrar kolay gelsin.
 
Kolay gelsin demek istiyorum.

İlk mesajlarınızda 10 amper maksimum almayı düşündüğünüzü yazmıştınız. 1 metre çaplı bir pervaneden 10 amper almanız biraz zor gibi görüyorum. Umarım alırsınız. Dişli ve kayış sistemleri ile dahada komplike olacak sisteminiz. Buradan izliyor olacağım.

Tekrar kolay gelsin.
Ustad alternatrun dadece rotar kısmını kullanum strator tarafını iptal edip oraya sabit mıknatıs yapsam bir faydası olur mu acaba teyiplerdeki kucuk dinoma mantıgı etrafı mıknatıs kaplı rotarı tel sargı yapsam olabilirmi acaba
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,864
Mesajlar
930,851
Kullanıcılar
452,726
Son üye
ugur Göktürk

Yeni konular

Geri
Üst