makina arızacılığında ne tür yöntemler kullanıyoruz

yunusx

Katılımcı Üye
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
880
Puanları
56
makina arızası bulmada arkadaşlar hangi yöntemleri deniyorlar buraya yazarsak hem bizim için bir deneyim olur hemde o yöntemleri dahada geliştirebiliriz benim uyguladığım yöntem en önce kullanıcısına sorarım makinanın çalışmasını eğer yeni makina ise nerde ne yapıyor nasıl çalışıyor kafamda makinayı çalıştırırım sonra şema ve bildiklerimi uygularım arıza nedir +nerede + neden = sonuç kendiliğnden geliyor ya siz
 
kök neden analizi diye bir kavram var bu konu ile ilgili isterseniz tartışalım...
tartıştıkça doğruları bulur güzel bir beyin fırtınası yaparız :)
 
Ebu_cendel_2005 ' Alıntı:
kök neden analizi diye bir kavram var bu konu ile ilgili isterseniz tartışalım...
tartıştıkça doğruları bulur güzel bir beyin fırtınası yaparız :)
kök neden analizi nedir ilk kez duyuyorum yararları nelerdir
 
İş yaşamında sıklıkla problemlerle onların belirtileri olan semptomlar birbirlerine karıştırılmaktadır. Örneğin gerçekte birer belirti olan ara stokların yüksekliği, ürün kusurları konuları çoğu işyerlerinde problem olarak algılandığından sağlıklı çözüme kavuşturulamamakta, pansuman tedavisi şeklinde yapılan müdahaleler anılan sıkıntıların yalnızca bir süreliğine gözden kaybolmalarına, ancak sonradan nüksetmelerine yol açmaktadır. Kalıcı iyileştirme semptomun değil, kök nedenin keşfedilip ortadan kaldırılmasını gerektirmektedir. Bu amaçla geliştirilen sistematik ve analitik yaklaşımlar kök nedenin keşfedilmesini sağlamakta, bunun yanında problemlerin niçin ortaya çıktığını da açıklamaktadır. Böylelikle çözüm geliştirme için başlangıç noktası da olmaktadır.


Eğitim için ilgili web sitesi :)

http://www.egitimduyurulari.com/Detay2.asp?id=461
 
Abi Arkadaş Arızayı nasıl çözersiniz demiş biriniz kök bilmemne diğeri semtomlar abi arıza ya makina çalışmaz durumda üretim aksıyor bırakın müdahele edin

arızayı oluşturan etkenler bence 2 ye ayrılır 1. operatör kaynaklı 2. allahtan :)

operatöre sormadan iş yapmaya kalkarsan zaten bir yere varamassın araştırır durursun op. zaten çalışmayanı bilir tabi mak. full otomatik değilse bunun dışında ben arızaya çalışmayan parçadan başlarım yani sondan başlar başa doğru giderim örneğin a motoru çalışmıyor neden kontaktör çekmiyor neden beslemesi gelmiyor neden sigorta atmış
tabi bu işin kabası keşke başımıza hep böyle arızalar gelse ama daha karmaşık
2. zaten bir parça yanmıştır ve değiştirirsiniz mak çalışırır tabi o parça yanarken başka parçayı peşinden götürmediyse

Kolay gele
 
hocam Arızayı bulmada herkesin kendine göre teknikleri vardır. sondan başa gitmek, Operatöre sorarak ne yaptığını ve neler yaptığını öğrenmek gibi. Bunlar arızanın daha doğrusu arızalı operatörün :) günlük davranış larına göre değişir. 24 senelik tecrübelerin konuştuğu bir şirkette çalışıyorum.
Operatör arkadaşları kötülemek için söylemiyorum. Ama yapılan araştırmaya göre Otomasyon dergisinde yayınlanan bir makalede " operatörlerin çok iyi bir teknik eğitimden ve tecrübeden sonra makine başına geçirilmesi demek o teknik adamın körelmesi demektir, gelişme yok, farklı arızalar yok herşey sabit makine ne kadar büyük olursa olsun yapacağı sorunlar bellidir."
bu konudan yola çıkarak arızaları zaten biz teknik elemanlar zamanla bir teknik ile çözüyoruz. Kök neden analizi denen olay TAMAMEN arızayı çözdükten sonra bu arızanın bir daha tekrarlanmaması için birden çok tekniklerin çözümleme ile üretilmesidir. Basit bir arıza örnek olarak :

0-8.6 bar arası çalışan kompresörde gece vardiyasında kontroller sırasına basınç arızası ve termik arızasıdır.
yapılan kontrollerde gözle tesbit edilen yıldız geçiş kontaktörünün kontaklarının birbirine arktan dolayı yapıştığı görülüyor. Kontaktör servis kitleri teknik depoda mevcut, arıza Bakım formu yazılıyor ve servis kitleri değiştirilip motor bobinleri ölçülüp, sistem ilk önce manuel çalıştırılıp test ediliyor ve devreye alınıyor.

İşte asıl KÖK NEDEN ANALİZİ bundan sonra başlar.

Arıza bakım formlarına bakıldığına Kontaktörlerin servis kitlerinin kullanıldığı gözüküyor, Demekki bu malzemenin bir kullanım ( Nihai ) ömrü var. User manuel veya Data Sheet dosyalarına bakılıyor. ve 1500 yapışmalı zamandan sonra değiştirilmesi gerekir diye bir bakım notu gözüküyor. Fakat bu sistem Dışardan izlenebilr bir sistem değil, Yani kontaktörün kaç saat çekip bıraktığını izleyeceğiniz bir sisteminiz yok. yfak bir hesap yapılır ve bir daha böyle bir arıza ile karşılaşılmaması için Yeni servis kitleri takıldıktan tam 1 sene sonra Bakım formlarında Kontaktör Servis kitlerinin değiştirilmesi gerektiği not edilir.

Bu çok basit bir KÖK NEDEN ANALİZİ.
Tarif etmek istediğim buydu. Arızaların nasıl tesbit edileceği ile ilgili herkesin mutlaka bir tekniği vardır. Ama genel teknikde sondan başa gitmektir.

selam dua ile :)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,173
Mesajlar
923,921
Kullanıcılar
451,525
Son üye
ituran20

Yeni konular

Geri
Üst