demiray teknik
Profesyonel Üye
Üstadım merhaba öncelikle 410 a gazın içeriğini açıklamak istiyorum r32 ve r125 gazların birleşiminden oluşuyor ve r125 r32 den daha ağır bir gaz kaçak durumunda r32 daha hafif olduğu için öncelikle o kaçıyor. Anlıyacağınız gazın oranı değişiyor bunun üstüne takviye yaptığımızda da oran aynı olacak yani değişmeyecek. Bu da klimanın performansını olumsuz yönd etkiliyor. Bunu biz bir çok cihazda denemesini yaptık sonuç olumsuz. İlk performansını kesinlikle yakalayamıyoruz, ancak klima gazı boşaltılıp minimum 30 dakika vakum yapıldıktan sonra (5 metreküplük vakum pompası ile) gramajında gaz verilirse değerleri yakalayabiliyoruz. Hele hele inverter cihazlarda kesinlikle yeniden gaz şarjı şart sebebide biliyorsunuz bu cihazlar motor devrini kendisi otomatik tayin ediyor ve gaz yoğunluğuna göre devrini azaltıp çoğaltıyor bu dengeyi tutturmak baya bir mesele bunu tecrübelerime dayanarak söylüyorum. Son olarakta 22 manifoltla 410 a gazın basıncını ölçme girişiminin mizahi bir açıdan değerlendirmek isterim(bir abimizin lafı) 10 kg kadar tartan bir teraziye 15 kg koyup nasıl tartarsınız
Not: Karışım gazlar kesinlikle likit olarak şarj yapılmalı içeriğindeki gazın oranı sisteme şarj yapılırken değişmemesi için saygılar.
ustam yorum ve tecrübelerinipaylaştığın için teşekkürler...
yarın bir 410 gaz şarjım vardı açıkçası üstüne ilave yapmayı düşünüyordum ama yazdıklarından sonra boşalt doldur yapacağım...
birde şu inventerler ile ilgili bir sorum olacak..bir 410 gazlı lg marka 12ooo lik inventer klimam var testte .. 4 yollusunu değiştirdim.cihazda mekanik çekvalf var ve görevini görüyor.. cihaz soğutmada ortam sensörünü kandırdığımızda sorunsuz çalışıyor.. ama ısıtmaya aldığımızda yaklaşık 33 34 barda çalışıyor ve yaklaşık 10 dakika sonra duruyor gaz şarjını vakum ve terazi ile garmajında yapmamıza rağmen bir türlü adam gibi ısıtmada çalıştıramadık..bu gün kondanserlerini yıkadım yarın sabah yeniden kurup tesete alacağım bakalım ne olacak...
sevgiler
saygılar hakan