Marş selenoidindeki (Tık,tık şeklindeki) ilk çalıştırma aksaklığının düzelebilmesi.

Sn.binbaşı
Sizdeki değişim rastlantı gibi geldi bana.Sizdeki problem bendix mekanizmasından kaynaklanıyor, ustanızın dediği doğru.
Marş selenoidi sadece büyük bir röle veya kontaktör görevi yapmak dışında bendix mekanizmasınıda çalıştırmaktadır.Bu mekanizma marşa bastığınızda marş dişlisi ile volanı birbirine bağlar bu sıradada elektriksel bağlantı sağlandığından marş motoru çalışmaya başlar.

Merhaba,sn.alpernbugra;2 sene önceki bu arızadan sonra,arabalarımızdan biri olan renault 9 Broadway(Opak-buz beyazı-lpg'siz)'le,bugün hangi noktalara kadar gelindi,sizinle bunu paylaşayım isterseniz.

2 sene önceki temmuz ayındaki fenni muayeneden 1 hafta sonra yeni akü alınmıştı.Bu akünün kutup başları yerine takılırken ana akü kablosunun yanında 2 adet kırmızı kablodan (Biri Elektrik sisteminin girişi,diğeri ise seri bağlı olan direk kontak anahtarı ve marş selenoidi ST giriş ucunun beslenmesi için) birinin oksitli,kötü teması vardı,yeniden kutup bağlanırken bu temas iyi sağlandığından "tık,tık" sesi artık duyulmaz olabilmişti.Çünkü kutup başı temassızlığı,marj motorundaki selenoid bobini kontaklarındaki temassızlık problemi türünden aksaklıklar,ancak bu "tık tık" sesine neden olabilirdi.Kutup başındaki kırmızı ince kablonun kutup başıyla tam teması sunucunda bu sorun da tam olarak çözülebilmişti.

Son zamanlarda yine akü şarjıyla direk olarak da ilişki kurduğum (Çünkü tam şarjlı akü durumunda aküyle kontak anahtarı tek çevirmede marşı kolay çalıştırıyordu.Akü voltajı biraz kullanılmadan beklediğinde,düşüyor,bu da kontak anahtarının tek çevirmede değil,bazen 2-4 keresinde elektrik teması alıp marşı tahrik ediyordu.Bunu akü hücre gerilimi ile kontak anahtarının arkasındaki oksitlenmiş bağlantılarından,akü voltajının akü tam şarjlı iken çalıştırılmasında,daha yüksek voltajı nedeniyle bu oksit katmanından tutukluk yapmadan geçebilmesini daha rahat sağlıyordu.Voltaj azalınca ohm. kanunu uyarınca,aradaki oksitin direncini yenmek daha zor olacağından,ancak 3-4 çevirmede marş ancak tahrik oluyordu.

Bugün normal şarj seviyesine yakın,tam şarjlı da olmayan arabada,öncelikle yine marşın kontakla bu takıntısını yine görüp tespit ettim.Daha sonra kontak anahtarına ulaşmak için davlumbaz kapağını açıp,daha önce gizli kontak yaptığım bağlantı kablolarının uçlarını pense ile sıkarkan,kontak anahtarının gerisindeki bağlantılara da var gücümle bastırdım ve oksit varsa kısmen bağlantılar açılsın diye de düşündüm.Kontağı 7-8 kere değişik zamanlar arada bırakarak test etmemde,hiçbir takıntaya da ayrıca rastlamadım,hep tek çevirmemde marş motoru çalışmış oldu.Zaten başlı başına da tam olarak 3 noktadan şüphe temekteydim.a)Marş motoru fırçalarının eksik teması,b)Kontak anahtarı ile ilgili elektriksel bağlantı sorunları,kablo tutucularının kötü temasları,c)Kontak anahtarının kendisi.Bu yaptığım testte kontak anahtarının kendisi veya dış bağlantıları dışında eğer bir olumsuzluk da tespit edebilseydim,bu taktirde direk olarak marş motorunun iç ve dış bağlantı ayrıntıları,örneğin kömür fırçalarının tam teması,vb.bu tür konular üzerine yoğunlaşacaktım.Ancak şu anda marş motoruyla ilgili bir aksaklık görülmemesi,fenni muayene haftasında (25 temmuz 2013) olduğum şu son günlerde iyi de oldu bu aslına bakarsanız.Frenlerde de ön ve arka kısımlarda da %19 ve %9 fren tutma farkı (Sağ ve sol tekerler arasındaki newton-kuvvet cinsinden bir frenleme kuvveti farkı) bulunduğundan ve bu da sınır değeri olan %30'un altında kaldığından muayeneye takılmayacaktır.Aydınlamayla ilgili çok ince ayrıntıları da ayrıca yine sanayide giderdim.İnşallah mayeneye takılmadan kolayca da geçer ümidindeyim.Beni sabırla dinlediğiniz için de ayrıca teşekkür ederim.Son günlerde bu yüzden de biraz tedirgin ve huzursuz da olmuştum.:)Saygılarımla.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,890
Mesajlar
931,062
Kullanıcılar
452,773
Son üye
cihankaya289

Yeni konular

Geri
Üst