Marş Sorunu

Volan dislisini kontrol ettirin yamukluk olabilir mars motorunun sigortalarini kontrol ettirin akimi iletmiyo olabilir
 
Takviye kablosu ile önce şaseyi tuttur dene, sonra pozitif kutbu dene çıkan sonuca göre zaten sorunu buldun demektir.
 
arkadaslar merhabalar aracımda cok degisik bir sorun mevcut arabam sogukken marsa basamiyorum bastigim anda aku bosmus gibi gosterge isiklarim sonuyor panelden tirrr diye bi ses geliyo gosterge paneli sifirliyor ve araci vurdurup calistiriyorum bir kere calisinca gun icinde sorun vermiyor tek marsta calisiyor akum sifir sarj olmasinda da bir sorun yok. Mars motoru cok az donuyor ve aku bitmis gibi kaliyor donmuyor ama isiklar falan yaniyo aku dolu yani aslinda sorun nedir arkadaslar

Kırmızı ile işaretlediğim bilgi marş motoru aşırı akım çekmek istediği için voltaj çökmesi durumunu anlatır.

Bence de sorununuz ( yorum yapan arkadaşlarıma katılıyorum ) gevşek kablo yada kutup başı gibi görünüyor. Her ne kadarda akünüz yeni olsada arızalanmış yada bozukta olabilir.
 
Akü yazın çalışmışsa kışın soğuktan dolayı çalışmıyor olabilir. Şu sıralar eski yada hasarlı akülerin kendini belli ettiği soğuk havalar var. Benim motosikletinde aküsü basmayınca suyunu asidini eklettim 1 yıl daha kullanacağım inş.
 
Marşa basarken akü kutup başından gerilim ölçümü yapın. 10 Voltun altına düşmemeli. Düşüyorsa 3 ihtimal var, akü şarjsız, akü ölü yada mekanik sıkışma. (kutubun ortasından ölçün)
 
Benim arabada da aynısı oldu mars motorunun bakimini volana gecen bobin ve dişlinin bakımını yaptım devam etti.Ama sürekli değildi nadir de olsa yapıyordu.30 amperlik Sigorta var mars motorunu besleyen sigorta kapkara olmuş zımpara ile temizleyip kablo terminallerini temizle dikten sonra düzeldi.
 
Sürekli kısa mesafelerde ve düşük devirlerde araç kullanımı , aracın tüketiminin çoğunu aküden kullanmasına ve akünün kısa sürede bayılmasına sebebiyet verir. Yani kısa süreli ve düşük devirlerde araç kendi tüketimini alternatörden karşılayamaz , aküde şarj olamaz . Bu hususta megep dökümanı nı okuyabilirsiniz , faydalı olur . Alternatör testide yapılmalı ki bu hususta donanımhaber den kerosen nikli ( @-Acemi- ) arkadaşımızın mesajlarını okuyun , kendisi derya deniz bir arkadaşdır her mevzuda. Aracınızın aküsünün üzerindeki şarj lambasını da takip edin bakalım ne alemde.
 
Son düzenleme:
Marş motorundan ne çok çekmişiz forum olarak :) bende çok usta gezmiştim aynı sorunla ilgili. Marş dişlisi volana uygun değilmiş dişliyi değiştirdi oldu. Net olarak aynı sıkıntıydı
 
Marş motorundan ne çok çekmişiz forum olarak :) bende çok usta gezmiştim aynı sorunla ilgili. Marş dişlisi volana uygun değilmiş dişliyi değiştirdi oldu. Net olarak aynı sıkıntıydı
Üfürmüş bence usta , dediği gibi olsa ya volantı ya da kendini heder eder cayırdaya cayırdaya .
 

Forum istatistikleri

Konular
129,835
Mesajlar
930,600
Kullanıcılar
452,663
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst