Mekanik Saat Tamiri

by lent

Yönetici
Yönetici
Yönetici
Katılım
21 Nis 2009
Mesajlar
12,012
Puanları
3,256
Merhaba arkadaşlar, mekanik saat tamiri ile uğraşanlar, bir zamanlar saatçi çırağı olanlar var mı? Forumumuzda böyle bi başlık da yok bir eksiğimizi gidermiş oluruz.
Rus yapımı sarkaçlı duvar saati var, tamburlar(pirinç) gerçi çatlamış, sarkaç ayarını tutturamadım dolayısıyla yarım gün çalışıp duruyor. Elimden geldiğince tamir etmeye kalkıştım fakat danışacak/soru soracak kimseyi bulamadığımdan kenarda atıl duruyor.
Baktım olmuyor motorlu veya e-mıknatıslı karışım yapmayı düşünüyorum (tabi yakın zamanda gerçekleşecek bir şey olarak görmüyorum), eski görünümlü yeni teknolojili bir cihaz olarak evde yerini alır. Saygılarımla.

451050.jpg
 
bir dostum eski saatçilerden belki yardımcı olabilir(konya dan )
 
Selamun Aleyküm
KontrolKalemi nin sıcak ortamını ve değerli forumdaşlarımzı tekrar görme mutluluğu ile hürmetler sunarız..
Bu tip saat bahsi ve hatta sarkaç-pandül mekanizmalarının zamanı nasıl sabitlediği önceden paylaşılmıştı.
Eski mekanizmalar olduklarından herhangi bir kısmından ziyade tüm sistemin zaafiyeti düşünülmeli. Dişli millerinin yatakları için taş yatak vb denirdi. Yatakları, dişli temas durumları çalışmayı zaafa uğratıp, zemberek kurulu da olsa çalışmayı sağlayamıyor olabilir.
Başarılar dileriz.
 
Teşekkürler, sanırım resim eklesem iyi olacak. Mümkünse aşama aşama gideceğim, şu an için en büyük görünen sıkıntı burdaki parçadaki boşluk ... (meslek dışında da oluşumdan tam adını bilmiyorum) parmakla çarklara veya sarkaca müdahale edince zemeberek işlev yapıyor. Hatta buraya ufak bir parçasına plastik hatta jiletten şerit kesip denemeler yapmıştım, netice bu çok uzun zamanlı çalışma olmadı :(
 
Konu günceldir. (Mekanizma şu an için kayıp resim maalesef ekleyemem.)
 
Tüm mekanik saatlerde PANDÜL denilen bir aparat vardır.
Pandül, esasen bir hassas bir mil idi yanlış hatırlamıyorsam. Bu mile bağlı olan da bir yay bulunmaktadır. Bu yayın gerginliği ve esnekliği zaman içerisinde değişmiş olabilmektedir.
Eğer pandül milinde herhangi bir boşluk yoksa, pandül yayı tüm mekanik saatlerde belli bir oranda ayarlanabilmektedir. Bu yayın esneklik oranı aynı zamanda saatin ileri geri kalma yani dakikliğini ayarlamaktadır.
Tüm mekanik saatlerde mikanik aksamların temizliği ve ilmine uygun yağlanması son derece önem arzetmektedir.
Kullanılan yağ, madeni yağ türünde olsa da çok ince ve akışkan bir yağ türüdür.
ÖNERİLER:
Tüm mekanik sistemi uygun bir kimyasal ile temizleyiniz. (Çok uçucu ve kalıntı bırakmayan bir madde ile.) Örnek karbon tetra klorür. Veya yüksek oktanlı benzin.
Saat mekaniği yağlamasında kullanılabilecek, yağ araştırınız. Şu an yağ için herhangi bir bilgi veremiyorum. Uygun incelikte yağ temin edebilirseniz, bu yağa ince bir BIZ batırarak BIZ'ın ucunu yağlanması gereken yerlere değdirerek, dişli yataklarının yağlanmasını sağlayınız.
Öncelikli olara saat 24 saat zarfınca çalışması lazımdır.
Daha sonra pandül yayının gerginliğini ayarlayarak daha dakik olması için denemeler yapabilirsiniz.
Çok eski bilgilerimden hatırlayabildiklerim bu kadar.
SAYGILAR.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,800
Mesajlar
930,207
Kullanıcılar
452,597
Son üye
BLacKSTaiNNN

Yeni konular

Geri
Üst