Trafolarda birbirinden bağımsız 2 ayrı devre bulunur; 1- Elektrik (bobin sarımlı) elektrik akımlı devresi ve 2- Trafo nüvesi içindeki magnetik kuplajlı kapalı devre. Trafonun silisli saç paketli nüvesinde, saç paketlerindeki (bu montajdaki) magnetik kaçaklar çok fazlaysa bu durum trafo nüvesinin (magnetik kuplajı tam %100 olmayıp bir kısmı açık havayla devresini tamamladığı ve % 70-80 magnetik kuplajı veya magnetik kayıplı olarak kapalı magnetik devreli ise) aşırı ısınmasına olası bir nedendir.
Zaten magnetik kuplaj %100 olsa bir trafo boşta iken en ideal watt değerini boşta (yüklü kullanımı dışında) harcayacaktır, ama magnetik kaçaklar fazlalaştığı oranda trafonun boştaki kaçak watt kaybı da orantılı olarak artmış olur. Çünkü bu durumlarda trafonun boştaki watt (güç) kaybı sekonder sarımları boşta olup trafo yükte kullanılmasa bile güç faktörünün (Cos fi) olumsuz yönde etkilenmesiyle boştaki elektrik sarfiyatı da aşırı artacaktır ve sonuçta trafo sarımlarıyla trafonun nüve-sarım gövdesiyle birlikte bütünü daha fazla ısınacaktır. Bu yüzden trafo nüvesinin magnetik kuplajına da (nüvesinden magnetik kaçaklar bulunup bulunmamasına) çok dikkat edin. Kolay gelsin.
Zaten magnetik kuplaj %100 olsa bir trafo boşta iken en ideal watt değerini boşta (yüklü kullanımı dışında) harcayacaktır, ama magnetik kaçaklar fazlalaştığı oranda trafonun boştaki kaçak watt kaybı da orantılı olarak artmış olur. Çünkü bu durumlarda trafonun boştaki watt (güç) kaybı sekonder sarımları boşta olup trafo yükte kullanılmasa bile güç faktörünün (Cos fi) olumsuz yönde etkilenmesiyle boştaki elektrik sarfiyatı da aşırı artacaktır ve sonuçta trafo sarımlarıyla trafonun nüve-sarım gövdesiyle birlikte bütünü daha fazla ısınacaktır. Bu yüzden trafo nüvesinin magnetik kuplajına da (nüvesinden magnetik kaçaklar bulunup bulunmamasına) çok dikkat edin. Kolay gelsin.
Son düzenleme: