Merkezi kompanzasyon'dan sonra tek tek kompanzasyon mantıklı mı?

Buradaki değerler sadece örnek teşkil etmesi amacıyla verilmiştir.Konu ile alakalı gerekli uzmanlığım olmadığından en basit şekilde açıklayabilirseniz çok sevinirim.

Kompanzasyonu olan bir yere tekrardan lokal kompanzasyon yapmanın mantığı yoktur.Çünkü sabit gurup bağlayacağınız motorun reaktifini düşürmüş olursunuz ve merkezi kompanzasyon bunu görür bu defa çok ufak değerleri kompanze etmeye çalışır yada hiç kompanze etmez.Merkezi kompanzasyonun bir anlamı kalmaz ek olarak da bağlayacağınız kondansatörlerin motor yükü değişken ise reaktifi de değişken olacağından merkezi kompanzasyon kademelere müdahale edemeyecektir.(Eksik yada fazla olması durumunda) Gereksiz masraf yapmış olursunuz.Çekilen akım ana dağıtım panosunda düşürüldüğünden aktif tüketimde % 5 gibi tasarruf sağlamış olmazsınız çünkü sayaçta yük tarafını değil ana kol akımlarını ölçmekte ve buna göre tüketimleri yazmaktadır.

Bunun haricinde başka bir şey kullanıyorsa tasarruf cihazı v.b şeyler bunların tamamı safsata itibar etmeyin.Çok iddialıysa videosunu çeksin yüklesin buraya yorumlayalım.

Bunun yanında aktif tüketim kompanzasyon yapılıp yapılmaması ile azda olsa değişiklik gösterir fakat sizin anlattığınız durumda bir farklılık olmaz.
 
Son düzenleme:
Sn.ulscnkrdmn, arkadaşlar gerekli açıklamaları yapmışlar. Motorlara sabit kondansatör takarak veya mevcut güç katsayınızı daha iyi değerlere getirerek tasarruf yapmanız mümkün değildir. Size teklif veren firma düpedüz yalan söylemiş. Sakın böyle saçmalıklara kanıp paranızı çarçur etmeyin.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,122
Mesajlar
933,323
Kullanıcılar
453,196
Son üye
ustabey

Yeni konular

Geri
Üst