Mesleğimize sahip çıkalım....

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bir madeni değerli kılan çıktığı mevkii, çıkartıldığı ocak, kıkaran değildir. Bu değeri ona veren yine kendisidir.

Fazla söze ne hacet hak verilmez, Alınır.

Bu ülkede diploma bazen herşeyden önemli görülüyor. Ne kadar yazık.. ???

Oysa işi yapan diplomalar değil, Bilgi sahibi olanlardır.
 
duran_bey ' Alıntı:
TÜrkİye mÜhendİsİne teknİkerİne sahİp Çik...
Tam tersi aslında, mühendis ve tekniker TÜRKİYE' ye sahip çıkacak.Bunun içinde okuyan okumayan
işini iyi yapacak, amaç türkiyenin değil dünyanın en iyi olmaya çalışmak.
 
mhmtfthnl ın yazdıkları çok saçma geliyor , şimdi sen diyosun ki öğretmensen öğretmenlik yap , mühendissen mühendislik yap , aradan 2-3 gün geçiyo diyosun ki demek istediğim Türkiye de eğitim sorunu var , bu sorunu farklı platformlarda çözün.

Bir insan söylediğinin arkasında durmalı , eğer bir öyle diyosan bir böyle diyosan sen ne dediğini bilmeyen , laf olsun diye konuşan birisindir.

Gelelim mühendis ve teknik öğretmen arasındaki muhabbete , bu konu hakkında kesinlikle tek söyleyeceğim şey şudur ki ne mühendis ne teknik öğretmen ne tekniker ne lise mezunu , bir kişi kendi hayallerini gerçekleştirmek için kendisini geliştirdiyse , işine hakim biriyse yaptığı işi hakediyordur , bulunduğu statüye layıktır.

mhmtfthnl arkadaşımızı saygıya sevgiye ve hoşgörüye davet ediyorum.
 
Sizin mantığınızla koca karılar verdikleri süper ilaçlar ile doktorların yerine çalışabilirler.Neden doktorlara o kadar para ödüyoruz.

Sn İsmail zannedersem üniversite mezunu değilsiniz.İşin açıkcası böyle bir siteyi üniversite mezunu olmayan insanların yönetmesi içler acısı

Eyvah eyvahh.
 
Sayın ... ,sayın .... ve sayın ....... adlı saygıdeğer yöneticilerimiz bir ara başkan ve cumhurbaşkanı olanlardan bahsediyorum.
Kendileri mühendistiler.Memleket ne hale geldi,kiminin yeğeni köşeyi döndü,kimi bilmem ne yaptı.Neyse olayı siyasete dökmeyelim.
Şunun için anlattım.Mühendis demek,iyi bir yönetici demek değildir.
Mühendis demek o mesleği en iyi bilen demek te değildir.
Mühendisin proje çizme hakkı vardır, fakat insanları eğitim durumlarından dolayı hakir görme hakları yoktur.
Mühendis demek ,daha iyi insan demek te değildir.
Ve son olarak ,öbür dünyada,ya da musalla taşında,mühendislere,doktorlara ,avukatlara vesairelere ayrıcalık tanınmayacağından dolayı,insanlarla konuşurken,insanları kırarken,daha dikkatli davranmanızı öneririm.
 
M-usta-fa beye katılıyorum. konunun başlığı mesleğimize sahip çıkalım olarak açılmış. Fakat görünen bi şey var kii mesleğe sahip çıkalım derken kendi insanlığımızdan olmayalım. karşımızdaki kişileri küçük görerek veya kendimizi çok üstün görerek bir yerlere ulaşacağımızı sanmıyorum.
ve son olarak eklemek isterim ki ;
İlim, ilim bilmektir,
ilim, kendini bilmektir,
Sen kendini bilmezsen,
Ya nice okumaktır.... Herkese saygı ve sevgilerimle...
 
gördügüm kadarıyla mühendissin ve bu meslegi sadece mühendislik sanıyosun oysaki çok yanılıyosun bu meslek bu işe ister okuldan isterse pratikten severek ve isteyerek gönül verenlerindir ben okulda bişey ögrenmedim

eml lerin durumu açık ben 95 te mezun oldum ve bana temelden başka bişey katmadı merak ettim elektronik ögrendim gittim sıkılmadım araştırdım ve yüksek olulda okumadım terkim açıkçası ama bu mesleginde erbabı oldugumu düşünüyorum ve kendimi işyerime kabulde ettirdim

demek oluyoki öncelikle kendimizi düzeltmeliyiz herzaman bilgiye aç olmalıyız yeniliklere açık olmalıyız ve mühendisligi bu meslegin temeli olarak görmemeliyiz en büyük meziyetimiz merakımız ve bu meslege ilgimiz olmalı sadece meslekgimiz üzerine degil alt dallarınıda ögrenmeliyiz örnegin ben tesisatçı gözüksemde kendimi geliştirmekle bir fabrikanın teknik servisi olabiliyorum üstelik başımda b,ir mühendis olmadan her işimi 4 4lük yapabiliyorum
 
mhmtfthnl ' Alıntı:
Sn İsmail zannedersem üniversite mezunu değilsiniz.İşin açıkcası böyle bir siteyi üniversite mezunu olmayan insanların yönetmesi içler acısı

Eyvah eyvahh.



Anfi de öğrenciler dersin hocasını beklemektedir;

Sınıf, öğrencilerin gürültü patırtısıyla sallanırken sert görünümlü hoca kapıda belirir ve içeriye kızgın bir bakış atıp,kürsüye geçer.


Tek bir söz etmeden hemen tebeşirle tahtaya kocaman 1 rakamı çizer.
(Öğrenciler ,hocanın alışık olmadıkları bu hareketi karşısında pür dikkat kesilir,)
Hoca;
- "Bakın" der.
-''Bu kişiliktir.Hayatta sahip olabileceğiniz en değerli şey."

Sonra 1'in yanına bir 0 yazar:
-"Bu,disiplindir.Disiplinli bir kişilik 1'i 10 yapar.''

Bir 0 daha;
-"Bu, saygıdır. 10 iken 100 olursunuz.''

Bir 0 daha;

-''Bu,hoşgörüdür.100 iken 1000 olursunuz.''

Sıfırlar böyle uzayıp gider:

Yetenek...

sevgi...

anlayış ....

dürüstlük...

özgüven...

yenilikçilik ve araştırıcılık...

...............

Eklenen her yeni 0'ın kişiliği 10 kat zenginleştirdiğini anlatır hoca...

Sonra eline silgiyi alıp en baştaki 1'i siler,geriye bir sürü 0 kalan tahtanın önünde Hoca şunu der ;


"KİŞİLİĞİNİZ YOKSA, ÖBÜRLERİ HİÇTİR"..










mhmtfthnl ' Alıntı:
Sizin mantığınızla koca karılar verdikleri süper ilaçlar ile doktorların yerine çalışabilirler.Neden doktorlara o kadar para ödüyoruz.

Koca karı benzetmeniz mesnetsiz ve çirkince.

Mühendis (Doktor) bey, biz plc kullanıyoruz, acaba plc yerine siz ne kullanıyorsunuz ?
Biz kompanzasyon uygulamasında kondansatör kullanıyoruz, siz ne kullanıyorsunuz ?
Aşağıda yer alan tanımlama ve hesaplamaların doğrusu nedir ?

Kod:
Akım (Amper)
      Pratik olarak, elektrik yükünün hareketine elektrik akımı denir.
      Daha detaylı incelersek, iletken maddeye elektrik uygulandığında, elektronlar negatif kutup(-)'tan pozitif kutup(+) yönüne doğru hareket etmeye başlar. Bu harekete "Elektrik Akımı" denir.
      Birimi ise "Amper" 'dir. "I" harfi ile gösterilir.

      Gerilim (Volt)
      Elektrik akımının oluşabilmesi için, elektrik yüklü taneciklerin kutupları arasında fark olması gerekir. Yüksek bir noktadan aşağı bırakılan bir cisim nasıl aşağı düşüyor ise, elektrik akımı da akabilmek için, benzer mantık ile potansiyel farka sahip olması gerekir.
      İşte bu farka "Gerilim" denir. Birimi "Volt"'tur. "V" harfi ile gösterilir.

      Zahiri (Sanal) Güç (VA),
      Sistemden çekilen elektrik akımının, belli bir voltaj değerindeki gücüne "Görünen (Sanal) Güç" denir.
Birimi VA (VoltAmper) dir. "S" harfi ile gösterilir.
S=I*V
Görünen (Sanal) güç , fazın akımı ile voltajının çarpımına eşittir.

      Aktif Güç (Watt),
      Omik direnç üzerinden geçen elektrik akımının, belli bir voltaj değerindeki gücüne "Aktif Güç" denir.
Birimi Watt'tır. "P" harfi ile gösterilir.
P=S*CosÆ
Aktif güç , fazın görünen gücü ile CosÆ (Aktif Güç Çarpanı) çarpımına eşittir.
Görünen güç yerine akım ile gerilim çarpımını alırsak aktif güç,
P=I*V*CosÆ
Aktif güç, fazın akım, gerilim ve CosÆ (Aktif Güç Çarpanı) çarpımına eşittir.

      Reaktif Güç (VAr)
      Bobin(Xl) ya da kapasitans(Xc) direnci üzerinden geçen elektrik akımının, belli bir voltaj değerindeki gücüne "Reaktif Güç" denir.
Birimi VAr'dir. "Q" harfi ile gösterilir. Bobin etkisi ile oluşan reaktif güce "İndüktif Güç" yani "+Q", kapasitans etkisi ile oluşan reaktif güce "Kapasitif Güç" yani "-Q" denir
Q=S*SinÆ
Reaktif Güç , fazın görünen gücü ile SinÆ (Reaktif Güç Çarpanı) çarpımına eşittir.
Görünen güç yerine akım ile gerilim çarpımını alırsak aktif güç,
Q=I*V*SinÆ
Reaktif güç, fazın akım, gerilim ve SinÆ (Reaktif Güç Çarpanı) çarpımına eşittir.
Sinüs değeri, Cosinüs ve Tanjant değerlerinin çarpımına eşit olduğu düşünülür ise
Q=I*V*CosÆ*TanÆ
Reaktif güç, fazın akım, gerilim, CosÆ (Aktif Güç Çarpanı) ve TanÆ (Reaktif Gücün Aktif güce oranı)'nın çarpımına eşittir.

      Æ Açısı
      Çekilen görünen güç ile aktif güç arasındaki faz açısına "Æ" denir. En ideal Æ açısı 0º'dir.

      CosÆ (Aktif Güç Çarpanı)
      Aktif Gücün, Görünen Güce Oranına "CosÆ" denir. CosÆ ile görünen gücün çarpımı bize aktif gücü verir. Bu neden ile CosÆ değerine "Aktif Güç Çarpanı" da denir.
CosÆ=P/S


      SinÆ (Reaktif Güç Çarpanı)
      Reaktif Gücün, Görünen Güce Oranına "SinÆ" denir. SinÆ ile görünen gücün çarpımı bize reaktif gücü verir. Bu neden ile SinÆ değerine "Reaktif Güç Çarpanı" da denir.
SinÆ=Q/S


      TanÆ (Reaktif/Aktif Güç Oranı)
      Reaktif Gücün, Aktif Güce Oranına "TanÆ" denir. TanÆ ile aktif güç çarpımı bize reaktif gücü verir. Sadece aktif güç ile TanÆ değerini ya da görünen güç, CosÆ ve TanÆ değerlerini biliyorsak ReaktifGücü bulabiliriz. Bu neden ile TanÆ değerine "Reaktif/Aktif güç oranı" da denir.
TanÆ=Q/P



Okulu bitirin, sonra gidin üniversite mezunu olmayan ustalardan işin pratiğini öğreninin, üniversite mezunu olmayan iş verenlerin yanında çalışın, sonra yöneticileri lise mezunu olan kişilerin kurup yönettiği forumda başkalarının fikirlerinden istifade edin, sonrada deyin ki " İşin açıkcası böyle bir siteyi üniversite mezunu olmayan insanların yönetmesi içler acısı Eyvah eyvahh" "Ben doktor onlar koca karı." Sonrada hep bana rabbena zihniyeti ile teknik öğretmenleri topa tutun. Mühendisler başka bir cumhurriyetin, teknik öğretmenler başka cumhurriyetin insanı gönrüntüsündeymiş gibi... Bize düşman neylesin, biz bize yeteriz, hoş olmayan tavır ve benzetmeler ile bu yorumları yapmak sizin vasıfınızda olan birine yakışmıyor. Ama herkes sizin gibi değil, okulu bitirip yanımıza gelen bir çok mühenedise sahada işin uygulamasını pratiğini yapma şansını verdiğimiz için bize teşekkür ediyorlar.
Tesisin birinde üretimin aksamasına neden olan bir arızada, iş veren, yeni mezun olmuş diplomalı mühendisi değil, bu sorunu en kısa sürede çözecektecrübeli kişiye öncelik tanıyacaktır. Okulda öğretmen, sahada üniversite mezunu olmayan ustalar, başka nasıl kıvama geldiğinizi zannediyorsunuz. Etiket sahibi olmak kolaydır, ama unutmayın ki o etikete fiyat basan birileride var.


Bu konu fazlasıyla saçma yorumlarla dolu olduğundan yoruma kapatıyorum, bu tür konuları gündeme getirmemenizi rica ediyorum. ( Çünkü kırıcı oluyorsunuz .)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,702
Mesajlar
929,085
Kullanıcılar
452,404
Son üye
kartal_157925

Yeni konular

Geri
Üst