- Katılım
- 19 Ocak 2007
- Mesajlar
- 978
- Puanları
- 156
Dünyada hiç bir işletme yoktur ki bir ya da bir grup çalışan istediğiniz düzeyde olsun işten ayrıldığında o işletme yürümesin. her kurumsal işletme mutlaka bu tip durumda ayakta kalmayı başarır. Milyon $ 'lık CEO'lar bile işten ayrıldığında bile şirket çalışmaya devam eder. hele bir tekniker bir mühendis bir müdür için söz konusu bile edilemez.
Elbette öyle olacak. Bu pilot olmak gibi birşey.
Bir pilotun maliyeti uçağın maliyetinden daha yüksektir.
İşletmenizi yürütebilirsiniz evet. Örnek veriyorum bu gün bir lazer kesim makinesi satın alırsınız ve bu makineyi yalnızca bünyenizdeki bir kişi bilir. O kişi işten ayrılır ve arıza çıkar makinenizle başbaşa kalırsınız. Cihazı yapan firmayı çağırırsınız:
Flight: 1.500 €
Travel Accommodate: 500 € * Day
Rent a Car: 200 € * Day
Food: 50 € * Day
Diagnostic: 2000 € * Day
Commissioning: 2500 € * Day + Parts Price
İşte karşınıza çıkacak fatura detayları aşağı yukarı böyle. Diğer türlü bir elemanın maaşı en iyi şartlarda:
3000 TL + Yemek + SSK + Servis
Eğer siz o makineyi yapabiliyorsanız değerli elemansınız. Ne demek istediğimi anlamışsınızdır.
Makina kurmak için Almanyadan bir teknik ekip çağırın hangisi mühendis hangisi işçi ayıramazsınız. Beyaz gömlek ve kravatla
dolaşan mühendis bulamazsınız.
Elinde anahtar tutup boru sıkan mühendisler vardır. 100 metre öteden telefonla tekniker çağırıp al bunu sık demez. Maalesef Türkiye'de sistem böyledir.
Buna ben katılmıyorum. Almanlarla yıllardır çalışıyorum. Almanların mühendisi zaten çok sahaya inmez masa adamıdır ve orada biter onun işi. Teknisyeni teknikeri de zaten o işi en iyi yapabilen kişidir. Sorduğunuz her sorunun cevabını sonuna kadar alırsınız.
Türkiye'de 1500 Tonluk presin içerisine girip yağ silen mühendis de gördüm. 1500 Tonluk presi olup da varlığından haberi olmayan mühendiste gördüm.
Yapabileceğinin en iyisini yapmak. Ve en iyisi olmak. İşte bütün mesele bu.
Gerisi gelir.