morkaplan
Üye
- Katılım
- 10 Haz 2011
- Mesajlar
- 14
- Puanları
- 1
- Yaş
- 44
Merhaba aradaşlarım;
Fabrikamızda 37 kw mm440 sürücüler kullanıyoruz genelde.
bugün bir sorun ile arşılaştım sizlerle paylaşmak istedim,
p0700 ve p1000 parametrelerini 1 olarak ayarladıgımız zaman sürücü BOP (BASİC OPERATOR Panel) den start alıyor ve sorunsuz bir şekilde çalışıyor.
Ancak p0700 (2) ve p1000 (3 [sabit frekanslar]) olarak çalışıyoruz. bu şekilde herzamanki gibi ayarladıgımız zaman sürücü start almıyor. hata da vermiyor . r0002 parametresi 1 okunuyor (çalışmaya hazır demek) .DC bara 560 larda yani normal.
terminal hakkında ölçtüğüm voltajları da belirteyim:
8-10 adet farklı ve çalışan ÇİP denedim
I-O kartı 10 larca denedim
bop iletişim kartı ve Ekran ile beraber yuvasına takılan parçasına kadar farklı denemeler yaptım .
hepsini tek tek p0010 30 ve p0970 1 (fabrikasyon varsayılan) , ardından p0010 - 1 , motor parametreleri, 1910 1 ve 3900 1 şeklinde devreye aldım , sonuç farklı olmadı ..
p1800 4 khz (normal)
1 ve 2 nolu terminal arası DC 10.3 volt (normal)
9 ve 28 nolu terminaller arası (sürekli değişik okuyorum . bazen 8 vdc, bazen 29.4 vdc , bazen daha farklı, normalinin 24 volt dc ölçülmesi gerektiğini biliyorum.)
10 ve 11 no lu terminaller off oldugu için orada voltaj yok (buda normal)
sabit frekanslarda 5-6-7-8-16-17 nolu terminaller hız referansı olarak ayarlanıyor bizde..
yukardaki terminallerin (klemenslerin) 9 ile olan ölçümlerinde 20 küsür volt dc okuyorum .
onlarca sürücünün bağırsaklarına kadar (ıgbt) kurcalamış biri olarak , bu sürücü çalışıyor normallerinde sorun yok gibi görünüyor.
terminalden çalışmaması benim tek sorunum ,
kendi gözlemlerime göre;
24 vdc gerilimi nereden geliyorsa orası sorunlu diye düşünüyorum.
bu konuda tecrübeli arkadaşlarımdan abilerimden görüşler bekliyorum
saygılarımla...
Fabrikamızda 37 kw mm440 sürücüler kullanıyoruz genelde.
bugün bir sorun ile arşılaştım sizlerle paylaşmak istedim,
p0700 ve p1000 parametrelerini 1 olarak ayarladıgımız zaman sürücü BOP (BASİC OPERATOR Panel) den start alıyor ve sorunsuz bir şekilde çalışıyor.
Ancak p0700 (2) ve p1000 (3 [sabit frekanslar]) olarak çalışıyoruz. bu şekilde herzamanki gibi ayarladıgımız zaman sürücü start almıyor. hata da vermiyor . r0002 parametresi 1 okunuyor (çalışmaya hazır demek) .DC bara 560 larda yani normal.
terminal hakkında ölçtüğüm voltajları da belirteyim:
8-10 adet farklı ve çalışan ÇİP denedim
I-O kartı 10 larca denedim
bop iletişim kartı ve Ekran ile beraber yuvasına takılan parçasına kadar farklı denemeler yaptım .
hepsini tek tek p0010 30 ve p0970 1 (fabrikasyon varsayılan) , ardından p0010 - 1 , motor parametreleri, 1910 1 ve 3900 1 şeklinde devreye aldım , sonuç farklı olmadı ..
p1800 4 khz (normal)
1 ve 2 nolu terminal arası DC 10.3 volt (normal)
9 ve 28 nolu terminaller arası (sürekli değişik okuyorum . bazen 8 vdc, bazen 29.4 vdc , bazen daha farklı, normalinin 24 volt dc ölçülmesi gerektiğini biliyorum.)
10 ve 11 no lu terminaller off oldugu için orada voltaj yok (buda normal)
sabit frekanslarda 5-6-7-8-16-17 nolu terminaller hız referansı olarak ayarlanıyor bizde..
yukardaki terminallerin (klemenslerin) 9 ile olan ölçümlerinde 20 küsür volt dc okuyorum .
onlarca sürücünün bağırsaklarına kadar (ıgbt) kurcalamış biri olarak , bu sürücü çalışıyor normallerinde sorun yok gibi görünüyor.
terminalden çalışmaması benim tek sorunum ,
kendi gözlemlerime göre;
24 vdc gerilimi nereden geliyorsa orası sorunlu diye düşünüyorum.
bu konuda tecrübeli arkadaşlarımdan abilerimden görüşler bekliyorum
saygılarımla...