mil rulmanı

mildeki eksantriklikten kaynaklanıyo olabilir
 
uygun rulman değil bence. çift sıralı kullanmayı dene yinede sorun olursa atalet kuvvetlerine bak eksenel kaçıklık olabilir
 
Merhabalar
Son mesaj tarihi çok eski ama konu önemli
Rulman arızalarının sebepleri ; 1-Yorulma 2-Kötü Yağlama 3-Yabancı maddeler 4-Yanlış montaj 5-Dikkatsiz kullanım
Eğer 1,2 ve 3 ile ilgili önlemleri aldı iseniz, yani uygun rulman seçimi, periyodik yağlama ve temizlik geriye 2 madde kalıyor. Ki görülen rulman ilk 3 nedenden ötürü hasarlanmışa benzemiyor. Benim görüşüm tipik bir yanlış montaj ve rulman dış bilezik yuvası tolerans hatası.
Yada benim sıklıkla karşılaştığım bir başka durumda olabilir. Makinadan çıkan rulmanın aynısı bulunamıyor, rulmandan anlamayan tekniksyenler veya yöneticiler buda benzer rulman bişey olmaz diye değiştirebiliyorlar. Sonra ilk orjinal rulman unutuluyor. Rulman arızasıda doğal bir arıza gibi algılanıp 3-5 ayda bir değiştiriliyor. İlk yapılacak şey makina kataloğundan orjinal rulman numarasını bulmanız. Eğer doğru ise mil balansına bakın, birşey yok ise dış bilezik toleransını kontrol edin ve rulmanı bu sefer uygun mors ve kovanlar ile yerine çakın. Kolay gelsin
 

Forum istatistikleri

Konular
129,842
Mesajlar
930,704
Kullanıcılar
452,688
Son üye
MEHMET ALİ BOZ

Yeni konular

Geri
Üst