Modüler Eğitim Ve Sorunları

Selamlar, Dört dörtlük bir sistem bulmak zor. Eksiklikleri olmakla beraber yenilkileri mesleki eğitime adapte ediyor diye düşünüyorum. Gelişime açık öğretmenlere başarılar dilerim...
 
Selam Arkadaşlar.
Turk86 rumuzlu arkadaşıma her konuda katılıyorum.Ayrıca 9. sınıfta okutulan Tanıtım Yönlendirme dersinin 8. sınıfta okutulması gerektiğini savunuyorum.Boylece öğrenci 9.sınıfı hangi okulda okuyacağına daha iyi karar verebilir.İkincisi moduler sistemin çok fazla teorik bilgilerle donatılmış olduğunu öğrencilerin uygulama yapacak zamanının az olduğunu ve modüllerde bir bütünlüğün olmadığını düşünüyorum.
 
eğitim sistemi;
1- öğrencinin ilgi duyduğu,sevdiği,istediği,becerebildiği,yetenekleri doğrultusunda yönlendirmelidir.
2-Devlet planlama teşkilatı istihdam yaratılamayan iş dallarında eleman yetiştiren kurumları kapatıp ihtiyaç olan dallarda eğitim verilmesi için çalışmalıdır.
3-Mühendislik gibi genel bilgilendirme ve yetkilendirme yerine uzmanlık olayını gündeme getirip. Belirli konularda ihtiyaca yönelik uzman teknik elemanlar yetiştirilmesi gerekir görüşündeyim.
4-Eğitimde verilen her bilginin teoriye yönelik olmasında ısrarcıyım. İçi boş yavan teorik bilgi ile beyinler boşyere yüklenmemelidir.
5-El yazısında eğitimede karşıyım, el yazısında eğitim almış çocuk normal yazıyı okumakta zorlanıyor böylesine bir detay için tazecik beyinler boş yere neden zorlanıyor anlamış değilim. seksenli yıllarda bizim öğrendiğimiz sistem bu konuda en güzeli bence, el yazısınıda öğret ama daha sonra.

şimdilik aklıma gelenler bunlar...
 
Kendi görüşüme göre MEGEP modülleri mevcut görev yapan teknik öğretmen arkadaşlar tarafından değil de, piyasada özel sektör işletmelerinde çalışan teknik öğretmen ve mühendis arkadaşlar tarafından hazırlanmalıdır. Milli Eğitim Bakanlığı bu konuda açık olmalıdır. Ben seve seve modül hazırlarım. Yeter ki piyasaya nitelikli kalifiye eleman yetişmesine katkımız olsun.
 
Aradan bayağı zaman geçti ancak yaşayarak öğrenmeyi gereçkeştirme şansı da doğmuş oldu. Bize "modüler eğitim" diye sunulan, bazılarımızın 8/32 hesaplarından öteye ne yazıkki gidemediği "yeni!" bir sistemi, 3 ders yılıdır uygulamaya çabalıyoruz. Peki bu sistemi alıp kendi ülkemize göre uydurmaya çalıştığımız Avrupa ülkeleri nasıl eğitim veriyor biliyor muyuz?

Bu konuda bilgi sahibi olan arkadaşlardan ilgi bekliyorum.
 
bence modüler sistem güzel oldu. Eskiden daha mı iyiydi. Piyasada ortadan kalkmış birçok şey işleniyodu. Şimdi bunlar birz daha azaldı. Ama en büyük eksik bence şu olmuştur: modüllerin sonundaki uygulamaların çoğunu yapacak malzememiz yok. Büyükşehirde olsak bir şekilde hallederiz belki ama ilçede uygulanmadan geçiyo bir sürü konu. Hangi modülü işleyeceksek meb buna uygun yardımcı araç-gereçleri okula sağlamalı. En azından tek sefer bu sağlansa yıllarca derslerimizde kullanabiliriz. Her yıl olmasına da gerek yok. Ben böyle düşünüyorum.
 
şunu iddialı olarak söyleyebilirim ki modüler sistem mesleki eğitimi bitrmiştir.
 
Tek iyi yönü bence o dersin hangi modülünü işleyeceğinizi seçebiliyorsunuz. Yani esnek olması. Onun dışında başka bir kaynak kullanmadan modüller tamamen yetersiz. Temrin konuları ya çok basit ya da okulda (birçok okuldaki imkanlarla) uygulanması imkansız.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,728
Mesajlar
929,294
Kullanıcılar
452,448
Son üye
nadir14

Yeni konular

Geri
Üst