monofaze motor hız kontrolü

Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
205
Puanları
1
Yaş
41
merhaba arkadaşalar birçok yerde normal kondansatörlü (kollektörlü değil) 1 fazlı ac motorlar havalandırma sistemlerinde kullanılıyor. örneğin sıcak ve tozlu bir ortamda duvara monte edilmiş ve içerdeki havayı dışarı atmaya yarıyor. bu motorların hızlarını kontrol etmek için birde kontrol cihazları var. açıp kapamaya ve kademeli olarak devirlerini ayarlamaya yarayan 15x15 cm ebatlarında kontrol cihazları bulunuyor. bunların çalışma prensiplerini açıklayacak olan arkadaşlara teşşekkür ediyorum.

böyle güzel bir paylaşım ortamını hazırlayan site kurucularına çok teşekkür ederim.
 
arkadaşlar gerilimle hız kontrolünün mantığını anlatacak bir arkadaşım yok mu
 
bir fazlı asenkron motorlardan bahsediyorsanız bunların devir sayıları gerilimle değişmez
n=f*60/p formulune göre
n: devir sayısı
f: frekans
p: kutup sayısı
formülden de anlaşıldığı üzere devir sayısını değiştirmek için en uygun yöntem uygulanan gerilimin frekansını değiştirmektir
 
bende haltın arkadaşa katılıyorum
benim bildiğim asenkron motorların devir sayıları frekans ve kutup sayısıyla alakalıdır..
devirleri kontrol edilebilen makinalar dc makinalardır
hatta bildiğim kadarıyla dc motorlarının kullanımlarının en büyük amacı devirlerinin istenildiği gibi ayarlanmasıdır....
ama eğerki asenkron motorlarda da kolay yönden devir ayarlaması varsa bi arkadaşım anlatırsa bizde öğrenmiş oluruz
 
AC Motor Hız Kontrol Sürücüleri ile devir ayarı yapılır. V/f kontrollü devir ayarı vardır. Kıasaca açıklamak gerekirse; V/f sbt olarak, gerilim arttırılırken, frekans da arttırılarak devir ayarı yapılabilir.
Asenkron motorlarda birçok hız kontrol yöntemi vardır, bununla ilgili bilgiler, sitemizde ve internette mevcuttur.
 
kertenkelebek,bahsettiğiniz motorlar "gölge kutuplu" olarak blinen motorlardır.maliyeti ve bakım onarımı en ucuz olan motor tipidir.devir ayarı için motora seri olarak bağlanmış birkaç kademeli şok bobini kullanılır.bir komitatörle bu bobinin kademeleri devreye alınır veya çıkarılır.
 
Motor iç bağlantıları değiştirilerek motorların kutup sayıları değiştirilmek
suretiyle devir sayıları da değişir. Örneğin; motor 2 kutuplu ise n=60. f / p
formülünden Frekans = 50 Hz yerine konulursa n= 3000 devir/dakika olur.
Motor 4 kutuplu ise n= 1500 devir / dakika olur. Motor 6 kutuplu ise n= 1000
devir / dakika olur.


Hız ayar ünitesi konularak: Bu ünitenin de görevi motora değişik gerilimler
vererek değişik hızlar elde etmektir. Bu ünite ile motora uygulanan gerilim
değeri düşürülür veya yükseltilir. Motor; düşük gerilim uygulandığında düşük
devirde, yüksek gerilim uygulandığında ( motora uygulanabilecek en yüksek
gerilim değeri ) yüksek devirde çalışacaktır. Bu şekilde de değişik hızlar elde
edilerek aspiratörün emiş gücü kontrol altına alınmış olacaktır.

faz kilitli döngü tekniği kullanılarak bu teknikte hız ayarı frekans ile
ayarlanır. Bu yöntem genellikle fırçasız doğru akım motorları için kullanılır.

şöyle bir internete baktımda bunları buldum sana işine yarar belki alttada voltaj ayarlı bir devre şeması eklicem ama bu yapılan şemada voltajın doştukçe motorun gücüde düşecektir hatta motor kalkmaya bilirde yani çok düşürürsen
 
ii günler bende monofze kondansatörlü 0.55kw gücünde bi motorun hızını kontrol etmek istiyorum eğer yardımcı olursanız sevinirim ii günler
 
şimdi yarım istemişsin motorun gücünü yazmışsın biz sana nasıl yardımcı olacağız merak ediyorum ne diyeceğiz al kardeşim sürücü bu bunu al kullan mı _?

yada sen olsan kendine nasıl yardımcı olurdun..
 

Forum istatistikleri

Konular
130,108
Mesajlar
933,182
Kullanıcılar
453,163
Son üye
gurkangunc

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst