motor ısınıyor yardımcı olurmusunuz

tirfeze motoru geri tak sürücü tak
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
selam öncelikle size teşekkür ederim adım sayısı 3 seksiyon 3 boş 12 bobin gamak marka motor 1450 d.d 15 kw 20 hp gücünde üzerinden çıkan tel çapı 1*0.85-1*0.90 sipiri ise 46 2/23 yapıyor yardımcı olursanız sevinirim balantısı ise paralel şimdiden teşekkür ederim
 
selam öncelikle size teşekkür ederim adım sayısı 3 seksiyon 3 boş 12 bobin gamak marka motor 1450 d.d 15 kw 20 hp gücünde üzerinden çıkan tel çapı 1*0.85-1*0.90 sipiri ise 46 2/23 yapıyor yardımcı olursanız sevinirim balantısı ise paralel şimdiden teşekkür ederim
serkan0107 bey e-mailim yoluyla fax numaranızı bildirirseniz açık bir şema göndereceğim.
e-mailim:[email protected]
 
arkadaşlar makinenin kendi üzerindeki trifaze motorun değeri 4000dw 0,37kw benim taktığım monofaze motor daha kuvvetli yine 4000dwama 0,55kw benim taktığım monofaze motorda hiçbir sorun yok sürekli yükte çalıştığı zaman bile ısınmıyo ama dur kalk çalıştığı zaman hemen ısınıyo ilginize teşekkürler

Monofaze motorunuz tam yükte bile ısınmadan sürekli çalışabiliyorsa büyük ihtimalle motorunuzda birşey yoktur.
Sorun Dur kalk yapmaktan kaynaklanıyor. Dur kalk sırasında monofaze motorlar trifazelerden daha fazla akım çekerler. Çünkü döner alanlarını kendileri yaratmak zorundadırlar. Dur kalk aralarında da soğutma pervanesi yeterli olamıyor anlaşılan.
Motorunuzu, kuyruğuna bağlanmış ve sürekli çalışan küçük bir radyal fan vasıtasıyla dışarıdan soğutmaya çalışın. Dur kalk çalışan koskoca trifaze motorlarda bile böyle sürekli çalışan ayrı fan motorları vardır ve büyük motoru soğuturlar
 
  • Beğen
Tepkiler: T.T
Eğer motor start aldıktan kısa süre sonra stop oluyor ( yani motor soğmadan) tekrar start veriliyorsa ve her defasında demaraja maruz kalıyorsa ısınır ,zaten yakında izolasyon problemi olur motor yanar , harici soğutma denenebilir.


nezih hocamın ve benim anlatmak istediklerimi ifade eden cok güzel bir grafik var elimde ,dur -kalk sırasında rotor ve ısısını gösteriyor ,büyük motorlarda bile motor start sonrası soğutma için yeteri kadar çaışmadan durdurulur ,rotor durduktan sonra start verilirse problem yaşanıyor ,bu yüzden motor koruma rölelerinde tekrar start vermeyi önleyen fonksiyonlar var. (bu arada grafiği buraya nasıl yükleyebilirim ? yardım)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,558
Mesajlar
927,927
Kullanıcılar
452,177
Son üye
m-u-s-t-a-f-a

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst