Motor ısınması....

Motoru aşırı yükte çalıştırıyor olabilirsiniz. Kumanda devresinde aşırı akım rölesi var mı ?
 
Evet kontaktor altin da asiri akim rolesi(termik) bagli

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
2 aydir motor sicakligi 60 65 derece arasi olmasina rahmen motorun yanmamasi da mantik disi gibi geleiyor bana... sz ne dusunuyorsunuz buna peki

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Motor sargılarının yanmadan çalışabileceği azami (max.) bir üst sıcaklık derecesi bu motorun kendi kataloğunda kesinlikle de belirtilmiş olması lazımdır,yani bu motorunuz bu dereceyi geçmediği için şimdiye kadar hiç yanmamış da olabilir.Termik bulunup da (Eğer doğru amper değerinde seçildiyse) aşırı akımların geçmesinde bu termiğinizin gecikmeli de olsa mutlaka atması gerekirdi diye de düşünüyorum.Ama motor devamlı aşırı bir yüke maruz kalıp da bu termik değeri çok yanlış amper değerinde seçilmişse o zaman hiç atmadan çalışarak motorun fazla ısınmasına da neden olabilmiş bulunabilir.Buradan motorurun aşırı ısınmasında sadece çekilen aşırı akımlarla da değil olabilecek başka etmenler de aşırı ısınmış olabileceğini ayrıca düşünüyorum.

Çalıştığınız bu işyerindeki hava sıcaklığı tam olarak kaç santigrad derecedir,çok aşırı bir sıcaklık durumu var mıdır işyerinizde? Bir de motorun soğutma fanındaki kanatlar dış fan muhafaza kapağı tam çıkarılıp hiç kontrol da edilebildi mi şu ana kadar,bundan da söz edebilir misiniz.Motor gövedsine takılı bir ptc (pt100 sensör) bağlı olup bu kumanda devresi de ayrıca bu panoda yer alabilmiş olsaydı aşırı sıcaklıklarda motoru stop edebilmesi de kolayca söz konusu olurdu.Böyle bir motor koruma sistemi de yanılmıyorsam mevcut motor koruma devrenizde hiç yer almamaktadır.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Kaplin yada bağlantı elemanı eksenini kontrol edin.kasinti olabilir.soğutmasinada bakın derim.saygilarla

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Hidrolik motorlar şayet başlangıçtan sonra 3-4 saat ısınıyorsa:

1-Hidrolik yağ viskoziteniz pompaya uygun değildir.
2-İstenilen debi ve basınç varolan ekipmanların çok altında bir değerdedir.
3-Isınma ile yağ viskozitesi artar böylelikle pompa geri kaçırma(düşük basınç) oranı artar.(Hadeee ordan demeyin.. Kim pompanın emiş borusuna çekvalf takar ?)
4-Hidrolik sisteminizde 2 yönlü kısıtlama mevcuttur(Hem basınç hattı hemde dönüş hattında debi yada basınç düşürücü olması)
5-Motorunuzun rotorunda çatlak olabilir.

vs. vs. vs.
 
Biz bu motoru eger asiri akima magruz kaliyosa veya asiri akim cekiyosa nasil normal haline cevirebiliriz bu na onerileriniz nedir.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Bide motorumuzu hidrolik pompa montaj ve tamiriyi yapan servise. Ve bobinaj ciya da gonderdik kimse bulamadi hastaligini...sanirim artik sadece besleme hatti kaldi bakilacak (kontak.termik.vs )

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,836
Mesajlar
930,610
Kullanıcılar
452,664
Son üye
Kilowhat

Yeni konular

Geri
Üst