cncarastirma
Usta Üye
- Katılım
- 21 Eyl 2010
- Mesajlar
- 931
- Puanları
- 166
- Yaş
- 44
Fatique testleri parça eksenine dik, kesme biçiminde etki eden alternative (+,- / basma-çekme) gerilmelere sebep olan kuvvetler ile yapılır. Deneylerde tork uygulanmıyor da olsa, parçayı döndüren ucun diğerine ters etki eden bir Elektrik motoru (ve ya manyetik retarder vb) uygulama ile incelenebilir.
Bilinir ki malzemeler fatique(yorulma) vb durumlara genelde sonsuz ömür ile tasarlanır. Yorulmaya da sebeplerden birisi değişken gerilme olarak tarif edilir ki devamlı etki eden bir tork için bu şartlar tam anlamıyla oluşmamıştır.
Bu test cihazlarında genelde basitçe elektrik motoruna bağlantı görülür. Hatta bir tornanın devirlerinin uymasıyla da uyarlanması duruma göre incelenebilir.(Az miktarda deney için vb)
Parçanın hangi kısımda hangi çalışma şartlarında (devreye girme çıkma, ani giriş vb) kullanıldığı, geometrik özellikleri vb bilgiler verilmelidir.
Yalnız çalışma halinde aslında fatique etkisi ön planda olmayan devamlı bir tork ile kısa sürede bozulma mevzu ise; montaj hataları incelenebilir. Parçanın uygun ölçü ve tasarımda (mekanik özellikler, malzeme cinsi vb..)olmaması zaten baştan sorun iken; montaj anında parça boyunun uzunluğunun fazla olmasından dolayı vidalar sıkıldığında iki ucundan baskı altında kalıp şekil değiştirmesi, bağlanıldığı yerlerin kasıntılı olması, eksantrik dönme gibi sebepler incelenebilir.
Detaylı bilgi sorun çözümünün yanında takip edenleri de bilgilendirir,
Başarılar dileriz.
Bilinir ki malzemeler fatique(yorulma) vb durumlara genelde sonsuz ömür ile tasarlanır. Yorulmaya da sebeplerden birisi değişken gerilme olarak tarif edilir ki devamlı etki eden bir tork için bu şartlar tam anlamıyla oluşmamıştır.
Bu test cihazlarında genelde basitçe elektrik motoruna bağlantı görülür. Hatta bir tornanın devirlerinin uymasıyla da uyarlanması duruma göre incelenebilir.(Az miktarda deney için vb)
Parçanın hangi kısımda hangi çalışma şartlarında (devreye girme çıkma, ani giriş vb) kullanıldığı, geometrik özellikleri vb bilgiler verilmelidir.
Yalnız çalışma halinde aslında fatique etkisi ön planda olmayan devamlı bir tork ile kısa sürede bozulma mevzu ise; montaj hataları incelenebilir. Parçanın uygun ölçü ve tasarımda (mekanik özellikler, malzeme cinsi vb..)olmaması zaten baştan sorun iken; montaj anında parça boyunun uzunluğunun fazla olmasından dolayı vidalar sıkıldığında iki ucundan baskı altında kalıp şekil değiştirmesi, bağlanıldığı yerlerin kasıntılı olması, eksantrik dönme gibi sebepler incelenebilir.
Detaylı bilgi sorun çözümünün yanında takip edenleri de bilgilendirir,
Başarılar dileriz.