nacizhane görüşüm bence redüktörle uğraşmaya gerek yok zincir sistemi ile sadece dişli çapı hesaplanarak hız kontrolü yapılabilir. motoru ne şekilde sürmeyi düşünüyorsun? bence motor sürücü hem motorunu korur hem de gaz pedalına bir potansiyometre bağlarsın bastıkça motorun hızı frekans invertörüne göre değişir. güzel bir proje aslında vakit olsa para olsa da ben de denesem motorun aşırı akım çekmesini engellemek için invertör iyi bir çözüm olur ki rampa kalkışı ayarı yaparak da tork kazandırırsın. Ve eğer redüktör kullanmayacaksan motorunun araç hareket halindeyken durması halinde jeneratif davranmaması için bir de frenleme direnci koyman gerekir onu sakın atlama sürücüyü arızaya geçirirsin yoksa. bunun dışında tabii ki arabanın kasasını hafif tutmakta fayda var söylemeye bile gerek yok. neticesinde seri üretim yapmayacaksın güvenlik ikinci plana atılabilir iki kişi taşıyan güzel bir araç bu yolla yapılır. akü grubu sıkıntısı var bir de motor gücüne göre akü ve aküye göre de şarj için redresör grubu seçmen lazım.
Bu motor için, ilk başda 3 fazlı 10 kw. deniyordu, Ama asenkron motorlar 3000 anma devrınden fazla dönmez. (Özel düzenek, sürücü fılan yoksa) Hareketlı bır araca baglanacaksa, burada alternatif gerilimi nasıl temin edıyorsunuz.
Cevaplarınız aydınlatıcı ve yol gösterici oldu benim için. Fakat hala hesaplar için küçük sorunlarım var..
Sn. zeybek dün attığım postta yanlışlık yapmışım k.bakmayın.. Motorum mono faz ve max 5kw gücünde. Proje yeni ve aldığım birkaç bilgi yanlış olmuş. Ama hesaplarımda farklılık olmayacaktır rakamların değiştirilmesi dışında.
Monofaze Ac motor mu, 2 kablolu DC motormu, hala anlaşamadık, hareketli bir makına veya arabada, akulerden gerilim alan Dc motor kullanılıyor biliyorum. Bunun için, marketlerde kullanılan büyük temizleme araclarına, istifleme makınalarına bakabilirsiniz.