jengeese
Üye
- Katılım
- 4 Eki 2008
- Mesajlar
- 434
- Puanları
- 1
- Yaş
- 40
nacizhane görüşüm bence redüktörle uğraşmaya gerek yok zincir sistemi ile sadece dişli çapı hesaplanarak hız kontrolü yapılabilir. motoru ne şekilde sürmeyi düşünüyorsun? bence motor sürücü hem motorunu korur hem de gaz pedalına bir potansiyometre bağlarsın bastıkça motorun hızı frekans invertörüne göre değişir. güzel bir proje aslında vakit olsa para olsa da ben de denesem motorun aşırı akım çekmesini engellemek için invertör iyi bir çözüm olur ki rampa kalkışı ayarı yaparak da tork kazandırırsın. Ve eğer redüktör kullanmayacaksan motorunun araç hareket halindeyken durması halinde jeneratif davranmaması için bir de frenleme direnci koyman gerekir onu sakın atlama sürücüyü arızaya geçirirsin yoksa. bunun dışında tabii ki arabanın kasasını hafif tutmakta fayda var söylemeye bile gerek yok. neticesinde seri üretim yapmayacaksın güvenlik ikinci plana atılabilir iki kişi taşıyan güzel bir araç bu yolla yapılır. akü grubu sıkıntısı var bir de motor gücüne göre akü ve aküye göre de şarj için redresör grubu seçmen lazım.