Motor sürücü arızası

tangoze

Üye
Katılım
31 Eki 2022
Mesajlar
8
Puanları
1
Yaş
36
öncelikle herkese merhaba arkadaşlar, ektruder tarzı plastik işiyle uğraşıyoruz. makinemizde verim arttırabilmek için bazı değişiklikler yaptık. makinenin verimi artınca, 7.5 kw sürücüsü bulunmayan motorumuz zayıf kaldığı için, 15 kw elekrik motoru ile değiştirdik aynı zamanda medel marka 18kw sürücü yerleştirdik. sıkıntı şu, makina ortalama 1 saat civarı çalıştıktan sonra motor kayış bölümünden güm güm güm diye uğultular başlıyor ve bu sürekli artıyor. akabinde kafayı döndüren ikinci bir motorun zincirinin atmasına kadar etkiliyor. daha sonra makineye tekrar hareket vermek istediğimizde 18 kw olan sürücü kendini korumaya aldığı için resetlememiz gerekiyor. malzeme zarfıyatını anlatamam size lütfen ama lütfen yardım ediniz
 
öncelikle herkese merhaba arkadaşlar, ektruder tarzı plastik işiyle uğraşıyoruz. makinemizde verim arttırabilmek için bazı değişiklikler yaptık. makinenin verimi artınca, 7.5 kw sürücüsü bulunmayan motorumuz zayıf kaldığı için, 15 kw elekrik motoru ile değiştirdik aynı zamanda medel marka 18kw sürücü yerleştirdik. sıkıntı şu, makina ortalama 1 saat civarı çalıştıktan sonra motor kayış bölümünden güm güm güm diye uğultular başlıyor ve bu sürekli artıyor. akabinde kafayı döndüren ikinci bir motorun zincirinin atmasına kadar etkiliyor. daha sonra makineye tekrar hareket vermek istediğimizde 18 kw olan sürücü kendini korumaya aldığı için resetlememiz gerekiyor. malzeme zarfıyatını anlatamam size lütfen ama lütfen yardım ediniz

muhtemelen sorununuz mekanik aksamdan kaynaklanıyor.
 
Sürücü kaynaklı olabilir diye düşünüyorum. Extruder yapıları ağır çalışma şartı olarak değerlendirilmelidir. Sizin sürücünüz normal çalışmada 18 kw iken ağır çalışma koşulunda daha düşük güçte olabilir. Bu durum bir saat sonunda sürücü IGBT katında hataya sebep olabilir.
 
Sürücü kaynaklı olabilir diye düşünüyorum. Extruder yapıları ağır çalışma şartı olarak değerlendirilmelidir. Sizin sürücünüz normal çalışmada 18 kw iken ağır çalışma koşulunda daha düşük güçte olabilir. Bu durum bir saat sonunda sürücü IGBT katında hataya sebep olabilir.
allah bin kere razı olsu sizdn, o kasnaktan gelen şiddetli gürültü akabinde kapanması nedir lütfen devam ediniz
hemen açayım. sürücü arızaya geçiyorsa derdini hata koduyla söyler. bize hata kodunu verir misiniz?
maleseef ekranın jelatini oksitli görüntü hiç yok
 
Eğer ağır çalışma koşulundan kaynaklı sürücünüz küçük geliyorsa IGBT katında problem yaşanacağı için motora uygun sinüs gerilim uygulanmayacaktır. Bu durumda motor sargılarına uygulanan bozuk gerilim motora fren yaptıracaktır. Yük momenti olduğu için de kasnaktan gürültü gelir. Ancak bu dediğime odaklanıp başka konuları gözden kaçırmayın. Belki başka bir sorun da olabilir.
 
Makına, 7,5 kw. motorla sürülecek çalışacak üretim yapacak şartlarda idi. Siz, motoru iki misli büyüttünüz Daha fazla üretim alma düşüncesiniz. Ama mekanik aksam buna hazırlıklı ve dayanaklı değil.
 
Sürücü kaynaklı olabilir diye düşünüyorum. Extruder yapıları ağır çalışma şartı olarak değerlendirilmelidir. Sizin sürücünüz normal çalışmada 18 kw iken ağır çalışma koşulunda daha düşük güçte olabilir. Bu durum bir saat sonunda sürücü IGBT katında hataya sebep olabilir.
ibrahim bey, yıllarca sürücü olmadan direkt olarak çalışan 7.5 kwlık bir ana motorumuz vardı, malın akış gramajını tutturabilmek adın sürücü tercihi yaptık ve bundan kaynaklı sorunlar bizi çok üzdü, size sorum şu şekilde 18 kwlık sürücü bağlantılarını iptal edip direkt 15 kwlık motordan hareket verirsek makineyı zaptetmek çok mu güç olur veya nelerle karşılaşırız. sürücüyü her hızlanma kademesinde rahatsız edici sesler çıkıyor motordan
Makına, 7,5 kw. motorla sürülecek çalışacak üretim yapacak şartlarda idi. Siz, motoru iki misli büyüttünüz Daha fazla üretim alma düşüncesiniz. Ama mekanik aksam buna hazırlıklı ve dayanaklı değil.
mekanik aksam büyüdüğü için motor büyüdü beyefendi. açayım size mil kovan çağı 50likti 70lik oldu ve boyu 20cm uzadı 7.5 kw motorda bayılmalar başladı
Eğer ağır çalışma koşulundan kaynaklı sürücünüz küçük geliyorsa IGBT katında problem yaşanacağı için motora uygun sinüs gerilim uygulanmayacaktır. Bu durumda motor sargılarına uygulanan bozuk gerilim motora fren yaptıracaktır. Yük momenti olduğu için de kasnaktan gürültü gelir. Ancak bu dediğime odaklanıp başka konuları gözden kaçırmayın. Belki başka bir sorun da olabilir.
kesinlikle sorun dediğiniz gibi, peki ibrahim bey sabah kalkınca makinenin başına geçicez, ilk hamlemiz ne olmalı
 
1. Bahsettiğiniz süre sonunda veya problemi gördüğünüzde motorun ısısını ölçme imkanınız varmı?
2. Mekanik değişikliği yaptıktan sonra Motor hızı aynı mı kaldı yoksa yavaşlattınızmı?
3. Motorun çektiği akımı ölçebilirmisiniz?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,806
Mesajlar
930,281
Kullanıcılar
452,608
Son üye
murat620

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst