Motor Sürücülerim Sık Sık Arıza Yapıyor

hep aynı invertermi arıza yapıyor

hep aynı hattaki inverter ise ; motoru beslediğin kablo üzerinde nemden veya korozyondan kaynaklanan bir anlık kısadevre oluşuyor olabilir. seramik sektöründe bu tür arızaları gördüm 3 tane inverter yanmıştı aynı yerde. motor besleme kablosunu komple değiştirdim bir daha problem çıkmadı
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
harmonık fılıtreleme yapmanda fayda var ama once harmonıgı olcturmelısın bununla ılgılı abb nın danısman bır fırması var onu tavsıye edebılırım ıstersen bırde notr ve toprak bırlesmesınden bu tarz arızalara sesbebıyet verdıgı oluyor
 
İverter çıkışında sinüsoidal değil, harmonikli - bozuk bir dalga şekli olan gerilim vardır. Bu
harmonikli gerilim, uzun tellerde büyük gerilim düşümü yapar, tel kesidinin
tamamının kullanılamamasına neden olur. Bunun sonucunda iletkenler ısınır -
kayıp artar. Bu durumda iletkenler uzun ise hem motora giden gerilim küçülür ve
hemde kayıp artar, dolayısı ile de sistem verimi azalmış olur.


Diğer taraftan harmonikli gerilimdeki yüksek frekanslı harmonik bileşenler uçuşur (telden dıaşrı da
yayılır) ve bu uçuşma telefon kablolarına - internet kablolarına da buluşur ve
böylece iletişim kalitesinde düşme ve hatalara neden olur.


İşte bu nedenlerle inverter çıkışındaki iletkenler olabildiğince kısa olmalıdır.Genellikle üretici firmalar 25 m nin geçilmemesini isterler. Daha uzun mesafe olursa özel filtreler kullanmak gerekir.
 
merhaba
bende ac 15 kw yaskawa sürücü var 3 aynı şekilde yanıyor short circuit hatası çıkıyor (içindeki modul patlıyor) bir türlü çözemedim sorunu yardım ederseniz sevinirim
 
elektrıkte olan dalgalanmalardan dolayı da ola bılır
 
dalgalanmadan dolayı yanıyorsa değiştir markayı direk..
 
sürücülere topraklama baglıyormusun sıemens yada abb markaları tavsiye ederım
 
İnverterlerde yüksek frekanslı çıkış dalga formu olduğundan harmonikler vardır zaten.
İnverter ve çevre cihazlar açısından önemli olan yaratılan bu harmoniklerin Şebeke üzerine binmesini veya binmiş olan harmoniklerden cihazın etkilenmesini önlemektir.
Bunun için inverter üreticisi firmanın hazır inverterin giriş veya çıkışında kullanılacak emc filtre ürünleri veya şok bobinleri olduğu gibi, bu şok bobinlerinin değerlerini firmanın teknik servis-satıcıları kanalıyla öğrenip kendiniz de sardırarak kullanabilirsiniz.( Bu şekilde 0,18kw tan 55kw a kadar 1000 in üzrinde inverter kullandım bugüne kadar)
Bunun dışında inverter kullanımında dikkat edilmesi gereken bazı noktalar da şunlardır;
- İnverter çıkış kablosunu ekranlı (blendajlı)kullanmak,blendaj ucunu motor tarafında toprak terminaline bağlamadan, sadece inverter toprak terminaline bağlamak( bir çeşit anten oluşturmak)
- İnverter topraklamasına dikkat etmek, gövdeden topraklama olsa dahi, toprak terminaline mutlaka topraklama bağlantısı yapmak.
- İnverter tekrarlayan arızalar verdiğinde, aslında sorunun inverterde değil, ucuna bağlı olan motor veya sürdüğü aksamdan kaynaklandığını unutmamak ve tekrarlayan arızalarda ard arda arıza resetleyerek inverter çıkış modüllerinin aşırı ısınma -akım nedeniyle yanmasına sebep olmamak gerekir.
- İnverter seçiminde, motor gücünün bir üst gücünü seçmek , sistemde oluşabilecek yüklenmelerde inverterin aşırı yüklenmesinin önüne geçebilecektir.
Bunların dışında , marka olarakönerebileceğim,gözü kapalı Mitsubishi olacaktır.( 8yıldır bugüne kadar arızlanan ürün adedi 1 dir, o da ilk cihazda uyguladığımız parametre hatası nedeniyle oluşmuş bir hatadır.)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,249
Mesajlar
924,660
Kullanıcılar
451,644
Son üye
VLT 2800

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst