Stator Frekansını Değiştirerek Hız Kontrolü (V/f Kontrol)
Statora uygulanan frekans değiştirilerek senkron hız (stator manyetik alan hızı) ayarlanabilir, buna bağlı
olarak da rotor devri ayarlanabilir. Frekans artırıldıkça hız artar, azaltıldığında ise hız düşer. Fakat bu ayarın bir sınırlaması vardır. Küçülen frekansla eşdeğer devre empedansı da küçülür. Eğer bu sırada uygulanan gerilim sabit tutulursa akım da artar. Bu durumda çekilen aşırı akımdan dolayı statorda meydana gelen büyük amper-sarım, motorun manyetik olarak doymasına neden olur. Manyetik akı değerini sabit tutabilmek için, ASM nominal frekansının (f n)altında kalan bölgelerde, frekans yanında statora uygulanan gerilim de aynı oranda değiştirilir. Yani V/f oranı sabit tutulur. Bu şekildeki hız kontrolüne bazen skaler kontrol de denir. Nominal frekanstan sonraki bölgede ise artık gerilim değeri nominal seviyede sabit tutulup sadece frekans değiştirilir. V/f oranını ayarlayabilmek için şebekeye motordan hemen önce bir evirici (inverter) bağlanır. Eviricide, gerilimi istenilen frekansta ve genlikteki seviyeye getirmek için darbe genişliği modülasyonu (PWM) tekniği kullanılır. Yani sinüs şeklindeki AC gerilim önce bir tam kontrollü dalga doğrultucusu ve bir filtre yardımıyla DC gerilime doğrultulup daha sonra DC-AC evirici yardımıyla frekansı ve genliği ayarlanmış bir şekilde AC gerilime evirilir.
Ayrıca ölçü aleti ile ölçüm yapmak isterseniz ölçü aletinizin True RMS olması gerekir.