motor sürücüsü neden patlar?

aliplc

Üye
Katılım
1 Mar 2007
Mesajlar
356
Puanları
1
Yaş
53
arkadaşlar konveyöre bağlı bulunan 380 v-2,2 kw sürücü 2 defadır 3 gün arayla aynı hata ile patlıyor. sürücünün girişleri anlamadığım sebepten dolayı patlıyor. aynı panoda plc ve başka bir monofaze sürücü var onlarda sıkıntı yok .işletmede, özel trafo var. sistem girişi şu şekilde

o.g-trafo(işletme)-adp(380 v)- tmş-tmş2(sürücü pano)-w otomat(10 A).
görüğşleriniz için şimdiden teşek ederim. iyi çalışmalar,...
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
arkadaşlar konveyöre bağlı bulunan 380 v-2,2 kw sürücü 2 defadır 3 gün arayla aynı hata ile patlıyor. sürücünün girişleri anlamadığım sebepten dolayı patlıyor. aynı panoda plc ve başka bir monofaze sürücü var onlarda sıkıntı yok .işletmede, özel trafo var. sistem girişi şu şekilde

o.g-trafo(işletme)-adp(380 v)- tmş-tmş2(sürücü pano)-w otomat(10 A).
görüğşleriniz için şimdiden teşek ederim. iyi çalışmalar,...


2,2 kW motor için 10 A sigorta belki büyük gelebilir.Birde patlama olayından bahsediyorsunuz.Herhangi bir aşırı akım yada bariğz bir hatada sürücü ilk olarak kendi emniyeti açısından fault verip devreden çıkması lazımdı.Belki devresine hızlı sigorta koymayı denemelisiniz.Motorunuz kontaktör+termik kombinasyonuyla çalışmasında sorun yok ise sorun sürücüden kaynaklanıyor olabilir.
Eğer hızlı sigorta bulamazsanız "B" tip otomat koyabilirsiniz sanırım.
 
arkadaşlar sürücü hata kodunu vermeden patlıyor. ilk patlayan delta idi. yerine vacon kullandım. oda patladı. anlamadığım hata kodu vermeden patlaması. zaten arızaya geçmiyor. direk patlıyor.

topraklamadan kaynaklanan hata olabilirmi acaba? ama orada başka bir sürücü daha var, olsa ondada olur. çünkü ikisi aynı anda devreye giriyor.

iyi çalışmalar diliyorum,...
 
"Patlamak" çok genel bir tabir. Girişteki varistörler mi yanıyor, ara gerilim kondansatörleri mi, çıkış tranzistörleri mi? Ayırt edecek durumda değilseniz servisin raporuna göre davranmanız gerekir. Yoksa bizim burada yazacaklarımız baş ağrısı şikayetiyle gelen hastaya muayene etmeden reçete yazan doktorun durumuna benzer. İnşallah kendimi doğru ifade edebilmişimdir :)
 
Motor ve hız kontrol arasına emc filtre koy, motorun toprak hattı bağlımı onu kontrol et, hız kontrolün toprak hattını doğru terminale bağladın mı ona bak. Hız hontrol cihazının parametrik ayarlarını default ayarlarda tut sadece max. frekans, kontrol tipi, ve hata röle parametrelerini değiştir. Hız kontrolün çektiği max akım ve AC motorun max. akımına bak, hız kontrol önüne kaçak akım rölesi ve sigorta ve termik şalter koy, termik şalterin akım ayarını minumumda tut ölçü aletiyle motorun akımını ölç ve ona göre termiğin akımını biraz arttır.
 
Benim fikrim motora giden kabloda bir anlık kısadevre oluşuyor veya motorda, motor kablosu izolesi dikkatle kontrol edilmeli ,motorda sıkı bir gözden geçirmeli hatta meger testinden geçirilmeli kabloda beraber .Başıma gelen bir olay bir plastik ekstruder maknasında sürücülerin bayağı pahalı olduğu dönemlerde sürücüyü bağlamadan 3faz ve nötrü kontrol ettim bağladım ama ekrana elek. geldiğini göremedim.sürücü bozulmuştu. nedenini araştırdım nötr bağlı klemens gevşek ekstruder rezistansından dönen faz yıldız noktasını oluşturamadan faz olarak sürücünün nötrüne gelmişti.tabii bu örneğide arkadaşlara fikir olsun diye verdim .kolaygelsin
 
sağol kaif eğitici bir hikaye..
 
sayın aliplc aklıma takılan tek bır soru war hız kontrol we kontaktor arasındakı mesafe ne kadar kontaktor cıkısı termık mı takılı termık war ıse konveyor motorun motorun mesafesı ne kadar?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,894
Mesajlar
921,406
Kullanıcılar
451,038
Son üye
teknoinfo

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst