Sadece bir makinedeki motor gövde sıcaklığının 9 derece daha fazlalığı, ya asenkron motordaki iç sıkışmadan ya da ekstrüktördeki mekanik bir sıkışmadan kaynaklıdır. Gövde sıcaklığı daha yüksek olan motoru kendi şanzıman bağlantısından sökerek, öncelikle motorun boşta çalışmasında motor katalog değerlerindeki amperi çekip çekmediğine pensampermetreyle ölçerek bakın. Motor klemensindeki motor giriş bağlantılarında da bir gevşeklik bulunmamalıdır. Boştayken şebekeden çekilen amper değeri normal ölçülürse bu asenkron motorda mekanik iç problem (rulman, mil sıkışması, vb.) yok demektir. O zaman ekstrüktör şanzımanında ve ve sonrasında dönen Arşimed burgusunda, bu yataklamadaki rulmanlarda, burgu mlinde, sıkışma, statik/dinamik balassızlık, aşırı titreşim testi veya analizi, şanzıman içinden kopan olası parçalar, vb. ve şanzıman yağı seviyesi açısından detaylı bir araştırmayı yapın.
Elektrik motoru mili boşta dönerken nominal amper değerini çekiyorsa sıkıntı (mekanik zorlanmayla) mutlaka ekstüktörün mekanik aksamındaki bir sıkıntıdan kaynaklıdır. Gövdedeki sıcaklıklığın fazla yükselmesi; "mekanik zorlanma > stator/rotordaki kaymanın artması > Cos fi'nin bozulması > statorun daha fazla akım çekmesi > fazla çekilen akımla oluşan fazla ısının döküm gövdeye iletimle verilmesi" şeklindedir. Kolay gelsin.