Motor Termik Attırıyor

verilen cevaplar yeterince tatmin edici ama pratik fakat iyi hesap edilmesi gereken bir yöntem daha var, oda motorun gücüne göre iyi hesaplanmış bir sabit bir kondansatör bağlamak işine yarayabilir. %10-15 arası kalkış akımını azaltman mümkün.
 
symonlife arkadaşım bu konuda yanlışın var. Yazının başında hesaplama yapmak falan yazınca bende değerli bir bilgi verceksin zannettim. Sabit kondansatör bağlanması motorun çekeceği akımı değiştirmez... Motorun hattan çekeceği reaktif enerjinin karşılanması için sabit kondansatör konur. Görünürde ampermetre ile bakıldığından akımın düştüğü görülür ancak bu sabit kondansatör bağlantısından beslemeye doğru ölçülen akımdır. Genelde yalnış bilinen bir kavram olup düzeltilmesini isterim.
 
Motorun devri yüksek ise normal bir termik yerine class30 termik kullanmanı tavsiye ederim. Yüksek devirli motorlarda motor ilk kalkış anında etiket değerlerinin üzerine çıktığını biliyoruz. Class lı tip termiklerde bu tip küçük dalgalanmalar termiğe etki yapmaz. Normal termik ise sürekli dur kalk halindeki bir motor için yeterli olmayabilir.

İyi Çalışmalar
 
guc devresı saglıklı kurukmamıs olabılır
7,5 kW motor surucuyle yada yıldız ucgen yolvermeyle calıstırılmalı

ama kullanım sartları nedır musbet bır acıklamanız yok
motorun baglantılarında yada kontaktorun kontaklarında bır sorun olma olasılıgınıda goz ardı etmeyın
kablo kesıtıde onemlı
kolay gelsın
 
verilen cevaplar yeterince tatmin edici ama pratik fakat iyi hesap edilmesi gereken bir yöntem daha var, oda motorun gücüne göre iyi hesaplanmış bir sabit bir kondansatör bağlamak işine yarayabilir. %10-15 arası kalkış akımını azaltman mümkün.

senın yontem cok yerde kullanılıyor
ama burada motorun calısma sartı yada devrede baglı oldugu tesısatın saglıgı konusunda bır bılgı verılmemıs

kontaktorlerın kontakları gozden gecırılmemıs termık eleman ıse uygun secıl mısmı oda tartısılır
 
Öncelikle motor direkmi çalışıyor? Direk çalışıyorsa termik ayarını 15A kadar ayarlayabilirsin, motor 2dk çalışıp 3dk duruyor demişsin bu şartlarda kontaktör baçakları aşınmış olabilir yani motor iki faza kalıp termik atabilir veya termiğin hassasiyeti bozulmuş olabilir.Bence kontaktörüde termiğide değiştir.
 
termik yerine motor koruma şalterini de deneyebilirsin diye düşünüyorum. yukarıda önerilen tüm kontrollerden sonra tabiiki
 
bir pens amper metreyle motor akımın ölçmelisin.o akıma göre termik secimini yapmalısın.
motor sargılarında da arıza olabilir.
 
daha buyuk termıkle işi çozebılırsın dur kalkmada anma akımı her zaman yuksektir ki bide buna yük binince daha artacaktır.. termiğin üstünde anma akımlarını kontrol edebılceğin pot olması lazım yoksa buyuterek sorununu çözebılırsın die dusunuyorum
 

Forum istatistikleri

Konular
129,842
Mesajlar
930,710
Kullanıcılar
452,693
Son üye
sefa241

Yeni konular

Geri
Üst