burda eksik kalan bişey var nemi ? motor mili kitli ise gene 2-3--5 her neyse (Doğrusu 6 katıdır) katımı akım çeker. ya motoru başka bir motorla normal devrine çıkarınca enerjilendirsek gene mi 6 katı ? yada motor ters yönde 1400 d/d dönüyor olsa genemi 3-5 vesaire katı, sanırım ne demek istediğimi anladınız. Burda motorun akımını belirleyen kayma yada daha açık şekliyle normal (senkron devir) devrine olan farkı belirler. devri yükten dolayı düştükce (kayma çoğaldıkça) motor bu nu telafi edebilmek için daha fazla akım çekmeye başlar. ve belirli bir oranın üstünde kayma oluşursa motor sargıları fazla akımdan dolayı yanar. Burda inverter, soft start, Y/ü, seri direnç.....vs yol vermek çok bişeyleri değiştirmez. ve kesin olarak mesela inverterde 2 mislidir denilemez. bunu belirleyen tamamen motorun yükü dolaysıyla motor devridir