Motordan Elektrik Alma

1- Şayet bahsettiğiniz motor sincap kafesli rotorlu asenkron motor ise elektrik alma şansınız yok.
2- Rotoru sargılı asenkron motorsa yada üniversal motorsa yada fırçalı doğru akım motoru ise alabilirsiniz.
3- üniversal motordan ve tüm doğru akım motorlarından bağlantı şeklini değiştirerek şiddeti değişken bir doğru akım elde edersiniz
4_ Rotoru sargılı motorun rotorun da kolektör varsa şiddeti değişken doğru akım bilezik varsa alternatif akım elde edersiniz.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Mustafa Kırmacı nın sözleri doğru ben deney olarak yaptım uğraştırdı.akü, alternatör ,redüktör, su pervanesi yeterli hem akü şarjı hem ayd. vb şeyler yapabilirsin yeterli oluyor.
 
Rüzgar gülü alternatörü iş görebilir sanırım.
 
AC motorda endüvide yapılacak tadılatla elektrık uretılır endüvide yapılması gereken tadılat neodyum mıknatıs gömmek endüvinin içine ve kutuplara ayırmak tabii yapılan tadılattan sonra balansinida yaptırmak gerekır enduvisi sargılı kömürlü motorlarda endüviyı ayırıp endüviye enerjı verıp elektromiknatis olarak çalışmasını sağlamak endüktordende voltaş alınabılır
 
arkadaşlar; şarj dinamoları uyarma gerilimini aküden alır, dolayısı ile aküler boşken şarj dinamosu gerilim üretmeye başlayamaz; mutlaka bir ilk ikaz gerekir. (bu nedenle tam boşalan aküleri oto elektrikçisine götürüp şarj ettiririz.)
 
motordan elektrik alabilmen için kollektorlü yani komürlü motor olması gerekiyor oda motor calışacak statorün komür uçlarına dısaıdan 12 dc le tetikleme yapman lazım
 

Forum istatistikleri

Konular
128,944
Mesajlar
921,896
Kullanıcılar
451,124
Son üye
MEK3232

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst