Motorlar neden direk üçgen bağlı?

Katılım
24 Ara 2008
Mesajlar
711
Puanları
31
Yaş
39
Arkadaşlar bizim tesislerde motorların hepsi direk üçgen bağlı, sadece bir tanesi yıldız bağlı. Bizim tesisimiz trafolu ve trafosuz iki çeşit, ama hepsinde motorlar direk üçgen bağlı ve motorlar 5kw ve üzeri güce sahip. Bilgisi olan arkadaşlardan rica ediyorum, yardımlarınızı bekliyorum.
 
Arkadaşlar bizim tesislerde motorların hepsi direk üçgen bağlı, sadece bir tanesi yıldız bağlı. Bizim tesisimiz trafolu ve trafosuz iki çeşit, ama hepsinde motorlar direk üçgen bağlı ve motorlar 5kw ve üzeri güce sahip. Bilgisi olan arkadaşlardan rica ediyorum, yardımlarınızı bekliyorum.

Soruyu tam anlamadım. Bunu netleştirirsen. soruya direk cevap alırsın. öbür türlü sanki bir makale bekliyorsun gibi gözüküyor. Bilmelisinki çoğu insanın işi gücü var çok uzun yazamaz sen nekadar açıklayıcı yazarsan buradakiler sana daha kısa, çabuk ve net cevap verirler.....

.... neyse, bu aralar boş zamanım var....
1- Yıldız bağlı motorlar var bir de üçgen bağlı motorlar var. Ne sipariş etmişsen onu alırsın...
2- Üçgen bağlı olan motorları Yıldız/üçgen kumanda edebilirsin ...Yıldız/Üçgen ne işe yarıyor sorarsan bu sitede arayıp bulabilirsin.
3-üçgen motorlar direk start verebilirsin veya önüne Hız kontrol Cihazı (HKC) koyabilirsin.
4- tesisin trafolu ve trafosuz olmasını inan anlamadım. bir daha denersen sevinirim.
5- Burayı da okumalısın :
https://www.kontrolkalemi.com/forum...u-duzgun-soru-sormanin-yollari.html#post84779

________________________

Pardon
3-YILDIZ motorlar direk start verebilirsin veya önüne Hız kontrol Cihazı (HKC) koyabilirsin
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Motorların hepsi yıldız üçgen çalışma özelliğine sahip ama hepsi üçgen bağlanmış ben bunun nedenini soruyorum? Biz okulda 4,5 kw dan sonra yol verme teknikleri ile yol verilir diye öğrenmiştik. Bizim tesisteki motorlar 18,5 ve 22 kw gücünde. Tesisler trafolu(trafo bize ait) olduğu zaman yol verme zorunluluğu ortadan kalkar mı diye sormuştum?
 
tesisin trafolu olmasının y/ü ile ne alakası varki .okulda öğrendiğinde de doğru 4hp-5kw'tan büyük motorlara yol verme yöntemleri ile yol verilir.
moment istenilen yerlerde motorlara direk yol verilir ama onunda belli bir sınırı var diye biliyorum..
 
Mustafatemel kardeşim bahsettiğiniz motor gücü değerlerinden çok daha fazla güçte direk yol verilen motorlara şahit oldum. Kendine ait trafo mevcutsa,kesit uygunsa,kalkış(demeraj)akımında gerilim düşümünden diğer alıcılar olumsuz etkilenmiyorsa direk yol verilebilir.
sn korkmaz_desing'in bahsettiği konu önemli yük momenti yüksek olan ve yükte kalkma zorunluluğu olan yerlerde direk yolverilmek istenir. Ben size bir örnek vereyim arıtma tesisinde havalandırma havuzunda iki adet 15kw'lık motor direk yol veriliyordu çünkü motor miline bağlı pervaneler çamurlaşmış yoğun bir atık su içersinde çalışmaktaydı.
 
Son düzenleme:
Allah razı olsun izmitli kardeşim bu arada ben de koü Elektrik öğr. Mezunuyum. Ben şimdi bu motorlara ac sürücü takmak istiyorum ama motorlar kalkmaz diye endişeleniyorum. Eğer motorlar kalkmazsa beni yerimden kaldırırlar:)
su pompası bile direk bağlı benim aklıma maliyettten kaçmışlar gibi geliyo. Devletin bir tesisi bu bahsettiğim yer ve gerisini siz tahmin edersiniz.
Sizce ac sürücü takıp denemeli miyim?
 
Motorların hepsi yıldız üçgen çalışma özelliğine sahip ama hepsi üçgen bağlanmış ben bunun nedenini soruyorum? Biz okulda 4,5 kw dan sonra yol verme teknikleri ile yol verilir diye öğrenmiştik. Bizim tesisteki motorlar 18,5 ve 22 kw gücünde. Tesisler trafolu(trafo bize ait) olduğu zaman yol verme zorunluluğu ortadan kalkar mı diye sormuştum?

sn. mustafatemel_5885;
okulda öğrendiğin mutlaka doğru.fakat piyasada ben yaptım oldu mantığı hakim.bana görede 5.5 kw ve yukarı güçdeki motorlar, yol verme tekniği ile yol vererek çalıştırılması gerekir.şöyleki;motorlar ilk kalkınma anında etiket akımının yada normal akımının 5-6 katı akım çeker.siz 18.5 kw motoru direk çalıştırısanız,36 A*6kat=şebekeden kalkınma akımı olarak 200-210 amper gibi bir akım çekersiniz.
bu motoru önce yıldız ,sonra üçgen çalıştırırsanız daha düşük akımla yol vereceksiniz.
buna benzer konular bu forum sayfasında daha önce uzun uzun tartışıldı arşivi ararsasız eminim daha da detaylı farklı fikirler den yararlanabilirsiniz.

başarılar.kolay gelsin.
 
sn. mustafatemel_5885;
okulda öğrendiğin mutlaka doğru.fakat piyasada ben yaptım oldu mantığı hakim.bana görede 5.5 kw ve yukarı güçdeki motorlar, yol verme tekniği ile yol vererek çalıştırılması gerekir.şöyleki;motorlar ilk kalkınma anında etiket akımının yada normal akımının 5-6 katı akım çeker.siz 18.5 kw motoru direk çalıştırısanız,36 A*6kat=şebekeden kalkınma akımı olarak 200-210 amper gibi bir akım çekersiniz.
bu motoru önce yıldız ,sonra üçgen çalıştırırsanız daha düşük akımla yol vereceksiniz.
buna benzer konular bu forum sayfasında daha önce uzun uzun tartışıldı arşivi ararsasız eminim daha da detaylı farklı fikirler den yararlanabilirsiniz.

başarılar.kolay gelsin.


Sn erolbin arkadaşım yük altında kalkan motorlar vardır. Yük momenti motorun atalet momentinden fazla olursa rotor kilitlenir.Bkn kilitli rotor deneyi sekonderi kısadevre edilmiş trafo gibi çalışır süre uzarsa yanar. Yıldız-üçgen yolvermede yıldız kalkışında motor atalet momenti nominal değerin 1/3'ü kadardır. Anlatmak istediğim olay bu. Direk yol vermede oluşan ani yük akımı gerilimi fazla düşürmemelidir zira moment gerilimle orantılıdır bu durumdada sıkıntı yaşanır. Yük altında kalkış mevzusu derin bir konudur.Kitapta 5kw üzeri yıldız-üçgen yolverin diyor hemen bağlayalım bu motor 20kw demekle olmuyor sistemi iyi analiz etmek gerekir.
 
Motorun çalışmasında yük momentinin önemi yukarıda belirtilmiş.Syn mustafatemel sürücü yerine yüklü çalışacak motorlarda Soft starter kullanmanızı tavsiye ederim.Ürünü seçerken yük momentine göre de seçebiliyorsunuz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,838
Mesajlar
930,674
Kullanıcılar
452,675
Son üye
xzscorpionn

Yeni konular

Geri
Üst