motorlarda dc voltaj

dupisk

Profesyonel Üye
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
939
Puanları
338
Yaş
40
arkadaşlar bir asenkron motoru dc vererek frenlemek istiyorum bu motor üzerinde an fazla kaç saniye dc voltaj verebilirim yani dc voltajı motora maksimin ne kadar süreyle verebilirim
 
Son düzenleme:
tabi amacın o an durdurmaksa dinamik frenleme olur ama uzun süre durdurcaksan örneğin vinc,lift,asansör.. gibi yerde ise burada motora yapıcak güvenlik acısında en iyi çözüm balatılı frenlemedir..
 
Son düzenleme:
tabi amacın o an durdurmaksa dinamik frenleme olur ama uzun süre durdurcaksan örneğin vinc,lift,asansör.. gibi yerde ise burada motora yapıcak güvenlik acısında en iyi çözüm balatılı frenlemedir..

Dinamik frenlemede durma zamanı uygulanan DC gerilime bağlıdır. küçük güçlü motorlarda bu değer küçük olup büyük değerdeki motorlarda bu değer büyüktür. Uygulama gerilimi düşürüldüğünde durma süreside uzayacaktır.
Güvenlik amaçlı yaptığınız yorumlara katılıyorum yay baskılı elektromanyetik frenleme sistemleri kullanılır.Frenleme dirençleride büyük güçlü yük asansörlerinde kullanılır.
 
Son düzenleme:
DC uygulama süresi haricinde ayrıca motora verilecek olan DC'nin gerilimi de önemli.
İşyerinde kaynak atelyesinde köşebent veya U demiri kesme motoru vardı.3 fazlı Yıldız ve Üçgene geçen.3-5KW'lık (tam hatırlamıyorum).
Hiç frenleme olmadan durma süresi 2dk civarında idi.
36V DC'yi aküden (aslında regülesiz (kondansatörsüz) tam dalga olması lazım) 10sn verdiğimde bu süre 20sn'lere düşmüştü.
 
Tabiiki gerilimi yüksek tutup frenleme süresinin çok kısa olmasını sağlamak doğru birşey değildir. Büyük güçte bir motoru 1sn gibi çok kısa bir sürede durdurursanız rotorda kilitlenme etkisi yapar. Gerilim değerini daha düşük tututp frenleme süresini biraz uzatmak uygundur. Korkmazdizayn'ın dediği gibi uygulanacak yere uygun frenleme metodu seçilmelidir.
 
Ayrıca sabit olarak hep aynı 2 faza DC uygulanıyor.Bu fazlara ait bobinler zorlanıyor.
Bu konuda bir kaç tane daha malzeme kullanıp DC uygulanacak bobinlerin sürekli değişimini sağlayıp tüm bobinleri mümkün olduğu kadar eşit sayıda DC uygulanmasında fayda var.Her ne kadar 3. faz bobini boşta bırakılmayıp , diğer bir faz ile birleştirilse de...
 
Ayrıca sabit olarak hep aynı 2 faza DC uygulanıyor.Bu fazlara ait bobinler zorlanıyor.
Bu konuda bir kaç tane daha malzeme kullanıp DC uygulanacak bobinlerin sürekli değişimini sağlayıp tüm bobinleri mümkün olduğu kadar eşit sayıda DC uygulanmasında fayda var.Her ne kadar 3. faz bobini boşta bırakılmayıp , diğer bir faz ile birleştirilse de...

Bahsettiğiniz olay ancak kısa sürede durması gereken büyük güçlü motorlarda yaşanır. Uygulanan D.C gerilimle stator sargılarında ters manyetik alanın etkisi ile fiziksel titreşim meydana gelir. Yukarıdaki bahsettiğim gibi çok kısa sürede durması gereken büyük güçlü motorlarda tercih edilmemeli. Tamamen uygulanacak ortama uygun metodun doğru tespit edilmesi ile ilgili bir husus.
 
sn.Analizör'e katılıyorum motor durdurma olayı önemli ve dikkat edilmesi gereken bir husus

motorun orada ne görev yaptığını bilmek önemli tutupda fan motoru gibi birden durdurramazsınız birde sistemin redüktörlü veya volanlı olduğunu düşünün..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,734
Mesajlar
929,358
Kullanıcılar
452,456
Son üye
WasTR

Yeni konular

Geri
Üst