motorlarda dc voltaj

(Önceki mesajımda son satır anlam farkı doğuruyor.Görmeyelim).
Bobinlere uygulanan DC her zaman sargıyı tahrip edici niteliktedir.Motorun sargılarının sağlığı açısından mümkünse bu frenlemeyi min. seviyede kullanmak lazım.Ama bazen kaçınılmaz olabilir.
Ayrıca acaba bobinlere uygulanan DC'nin polaritesini de değiştirmek gerekir mi...Çünkü sürekli aynı polaritede DC uygulamak Rotor veya Statordaki nüveye sabit mıknatıslık özelliği kazandırır mı...
 
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
sn.Analizör'e katılıyorum motor durdurma olayı önemli ve dikkat edilmesi gereken bir husus

motorun orada ne görev yaptığını bilmek önemli tutupda fan motoru gibi birden durdurramazsınız birde sistemin redüktörlü veya volanlı olduğunu düşünün..

Evet çok doğru. Redüktörlü sistem ters etki mukavemeti gösterecektir. Bir fan motoru veya volanlı motor da merkez kaç mukavemetinden rotora ek yük bindirecektir. Komple sistem zararı yani. Bence de frenlemenin şiddeti-gücü-türü frenleme mekanizmasının bağlı olduğu motorun kullanım konumu göz önünde bulundurularak uygulanmalı ve seçilmelidir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,569
Mesajlar
928,041
Kullanıcılar
452,196
Son üye
Prtozayi

Yeni konular

Geri
Üst