motorlarda dc voltaj

(Önceki mesajımda son satır anlam farkı doğuruyor.Görmeyelim).
Bobinlere uygulanan DC her zaman sargıyı tahrip edici niteliktedir.Motorun sargılarının sağlığı açısından mümkünse bu frenlemeyi min. seviyede kullanmak lazım.Ama bazen kaçınılmaz olabilir.
Ayrıca acaba bobinlere uygulanan DC'nin polaritesini de değiştirmek gerekir mi...Çünkü sürekli aynı polaritede DC uygulamak Rotor veya Statordaki nüveye sabit mıknatıslık özelliği kazandırır mı...
 
sn.Analizör'e katılıyorum motor durdurma olayı önemli ve dikkat edilmesi gereken bir husus

motorun orada ne görev yaptığını bilmek önemli tutupda fan motoru gibi birden durdurramazsınız birde sistemin redüktörlü veya volanlı olduğunu düşünün..

Evet çok doğru. Redüktörlü sistem ters etki mukavemeti gösterecektir. Bir fan motoru veya volanlı motor da merkez kaç mukavemetinden rotora ek yük bindirecektir. Komple sistem zararı yani. Bence de frenlemenin şiddeti-gücü-türü frenleme mekanizmasının bağlı olduğu motorun kullanım konumu göz önünde bulundurularak uygulanmalı ve seçilmelidir.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,292
Mesajlar
935,208
Kullanıcılar
453,544
Son üye
xtwtr44

Yeni konular

Geri
Üst